Kursplan

Føring inn i rollen som trener

  • Definisjon av rollen og ansvar for en trener
  • Nøkkelytter for en effektiv trener
  • Utfordringer og løsninger ved levering av trening

Forkjelling mellom pedagogikk og andragogikk (voksenlæring)

  • Forskjeller mellom pedagogikk og andragogikk
  • Motivering av voksne lærere
  • Prinsipper for effektiv voksenlæring

Kunnskapsbevarelse og læringstyper

  • Forkjelling mellom visuelle, hørelige og kinestetiske lærere
  • Tilpasning av trening til ulike læringstyper
  • Teknikker for å forbedre kunnskapsbevaring

Verbale og ikke-verbale kommunikasjonsteknikker

  • Bruk av kroppsspråk og tonfall effektivt
  • Aktiv lytteteknikker og spørsmålstillinger
  • Håndtering av nervøsitet og bygging av selvtillit

Designing av effektive treningprogrammer

  • Utvikling av læringsemner og strukturering av innhold
  • Valg av riktig undervisningsmetode
  • Inkludering av isbrytere og engasjerende aktiviteter

Levering av effektive presentasjoner

  • Strukturering av innflytelsesfulle presentasjoner
  • Beste praksis for bruk av slides og visuelle hjelpemidler
  • Engasjement og interaksjon med deltakerne

Interaktive undervisningsstrategier og klasseromsleding

  • Fremme av gruppediskusjoner og aktiviteter
  • Håndtering av utfordrende deltakere og vedlikehold av engasjement
  • Tidsbruk og effektiv påfyll av treningssesser

Vurdering og tilbakemelding

  • Vurdering av treningseffektivitet
  • Gi og motta konstruktiv tilbakemelding
  • Kontinuerlig forbedring i levering av trening

Sammendrag og neste skritt

Krav

  • Erfaring med å holde presentasjoner eller offentlige taler
  • Grunnleggende forståelse av undervisningsdesign og treningprinsipper

Målgruppe

  • Bedriftstrenerer
  • Teamledere og ledere som har ansvar for å trene ansatte
  • HR-professionelle og læring- og utviklingsspesialister
 14 timer

Antall deltakere


Pris per deltaker

Referanser (2)

Kommende kurs

Relaterte kategorier