Kursplan

Introduksjon til Rust for Spillutvikling

  • Oversikt over spillutvikling med Rust
  • Fordeler ved å bruke Rust for spillutvikling
  • Introduksjon til spillutviklingsrammeverk i Rust

Oppsett av Utviklingsmiljøet

  • Installasjon av Rust og Cargo
  • Konfigurasjon av Rust utviklingsmiljøet
  • Oppsett av spillutviklingsrammeverket og avhengigheter

Grunnleggende Spillutvikling med Rust

  • Oversikt over spillutviklingskonsepter
  • Entiteter, komponenter og systemer i Rust spillutvikling
  • Spillløkker og hendelsehåndtering i Rust

Grafikkprogrammering med Rust

  • Introduksjon til grafikkbiblioteker og motorer i Rust
  • Arbeid med 2D- og 3D-grafikk i Rustspill
  • Renderingsteknikker og shader i Rust

Spillogikkprogrammering i Rust

  • Implementering av spilmekanikk og logikk ved hjelp av Rust
  • Inputhåndtering og spillerkontroll i Rustspill
  • Fysikksimulering og kollisjonsdeteksjon i Rustspill

Lyd og Lydlyder i Rust Spill

  • Integrasjon av lydbiblioteker for lydeffekter og musikk i Rustspill
  • Implementering av lydavspilling og blanding i Rustspill

Brukergrensesnittutvikling i Rust

  • Opprettelse av brukergrensesnitt og menyer for spill ved hjelp av Rust
  • Håndtering av brukerinput og interaksjon i Rust UIs
  • Brukergrensesnittdesignprinsipper og beste praksis for Rustspill

Optimering og Ytelse i Rust Spill

  • Profilering og optimering av Rust spillkode for ytelse
  • Minnebehandling og optimeringsteknikker i Rust
  • Teknikker for å forbedre bildefrekvensen og redusere forsinkelsen i Rustspill

Feilsøking og Testing av Rust Spill

  • Verktøy og teknikker for feilsøking av Rust spill
  • Enhetstesting og integrasjonstesting i Rust spillutvikling
  • Feilhåndtering og unntakhåndtering i Rustspill

Distribusjon og Utgivelse av Rust Spill

  • Pakking og distribusjon av Rust spill til ulike plattformer
  • Bygging av installere og eksekverbare filer for Rustspill
  • Overveigelser ved utgivelse av spill og oppdateringer etter utgivelsen

Oppsummering og Neste Skritt

Krav

  • Grunnleggende forståelse av programmeringskonsepter
  • Erfaring med et programmeringsspråk (som C eller C++)
  • Kjennskap til spillutviklingskonsepter er nyttig, men ikke påkrevd

Målgruppe

  • Spillutviklere
  • Programmerere interessert i spillutvikling med Rust
 21 timer

Antall deltakere


Pris per deltaker

Referanser (2)

Kommende kurs

Relaterte kategorier