Kursplan
Introduksjon til Rust for Spillutvikling
- Oversikt over spillutvikling med Rust
- Fordeler ved å bruke Rust for spillutvikling
- Introduksjon til spillutviklingsrammeverk i Rust
Oppsett av Utviklingsmiljøet
- Installasjon av Rust og Cargo
- Konfigurasjon av Rust utviklingsmiljøet
- Oppsett av spillutviklingsrammeverket og avhengigheter
Grunnleggende Spillutvikling med Rust
- Oversikt over spillutviklingskonsepter
- Entiteter, komponenter og systemer i Rust spillutvikling
- Spillløkker og hendelsehåndtering i Rust
Grafikkprogrammering med Rust
- Introduksjon til grafikkbiblioteker og motorer i Rust
- Arbeid med 2D- og 3D-grafikk i Rustspill
- Renderingsteknikker og shader i Rust
Spillogikkprogrammering i Rust
- Implementering av spilmekanikk og logikk ved hjelp av Rust
- Inputhåndtering og spillerkontroll i Rustspill
- Fysikksimulering og kollisjonsdeteksjon i Rustspill
Lyd og Lydlyder i Rust Spill
- Integrasjon av lydbiblioteker for lydeffekter og musikk i Rustspill
- Implementering av lydavspilling og blanding i Rustspill
Brukergrensesnittutvikling i Rust
- Opprettelse av brukergrensesnitt og menyer for spill ved hjelp av Rust
- Håndtering av brukerinput og interaksjon i Rust UIs
- Brukergrensesnittdesignprinsipper og beste praksis for Rustspill
Optimering og Ytelse i Rust Spill
- Profilering og optimering av Rust spillkode for ytelse
- Minnebehandling og optimeringsteknikker i Rust
- Teknikker for å forbedre bildefrekvensen og redusere forsinkelsen i Rustspill
Feilsøking og Testing av Rust Spill
- Verktøy og teknikker for feilsøking av Rust spill
- Enhetstesting og integrasjonstesting i Rust spillutvikling
- Feilhåndtering og unntakhåndtering i Rustspill
Distribusjon og Utgivelse av Rust Spill
- Pakking og distribusjon av Rust spill til ulike plattformer
- Bygging av installere og eksekverbare filer for Rustspill
- Overveigelser ved utgivelse av spill og oppdateringer etter utgivelsen
Oppsummering og Neste Skritt
Krav
- Grunnleggende forståelse av programmeringskonsepter
- Erfaring med et programmeringsspråk (som C eller C++)
- Kjennskap til spillutviklingskonsepter er nyttig, men ikke påkrevd
Målgruppe
- Spillutviklere
- Programmerere interessert i spillutvikling med Rust
Referanser (2)
Jeg likte de interaktive eksemplene vi jobbet med. Treneren var ekstremt kunnskapsrik på nesten alle emner vi hadde spørsmål om, og ga fremragende råd for våre sanntidsbrukssituasjoner som relaterte til noe av materialet i opplæringen.
Tracy - GenesysGo
Kurs - Rust Advanced
Maskinoversatt
Instruktøren forklarte mange spennende ting om RUST, fra grunnleggende prinsipper til dets anvendelser innenfor blockchain, noe som var svært innsiktfullt og fangende.
Elena Paraschiv - ICI BUCHAREST
Kurs - Rust Programming
Maskinoversatt