Inkscape Treningskurs
Dette kurset demonstrerer gjennom praktisk opplæring grunnleggende og anvendelser av Inkscape .
Kursplan
Introduksjon
- Hva er Inkscape? Bruk av Inkscape Installere Inkscape
Oversikt over grensesnitt
- Menylinje Kommandolinje Snap-kontroller Verktøyboksdialoger Grunnleggende innstillinger
Diagrammer
- Rektangel velge og transformere valgalternativer Transformer dialog Navigering Duplisere Lagre fargeprøver Fyll og strek dialogen Malingsbøtteverktøy Dropperen Kloningskoblinger Justere og distribuere strekalternativer Nodeverktøy Tekstverktøy Grunnleggende import av rastergrafikk Utdata Prosjektavslutning
Opprette et ikon
- Ellipseverktøy og -alternativer Stjerneverktøy og -alternativer Forskyvninger Spiraler Gradienter Kombinere baner Forhåndsvise et ikon Lagre en .ico-fil og gjennomgå
Logoer
- Basic Tweak Tool Shatter Effect Logo Tekstlag Live Path Effects Texturing Logo Tekstmaskering: Refleksjoner Gruppering / Lagring / Gjennomgang
Annonse/Flyer
- Blyantverktøy Grafiske børster Grunnleggende om pennverktøy Alternativer for pennverktøy Kalligrafiverktøybakgrunn med interpolert klippebane Moro med utvidelser Tekstbasert logo Sette opp tekstrammer Filtre Tekst-på-en-bane
Biter
Open Training Courses require 5+ participants.
Inkscape Treningskurs - Booking
Inkscape Treningskurs - Enquiry
Testimonials (1)
The trainer really targeted our need to a very specific case study and was able to adapt to the situation (as the solutions to our problematic evolved during the course), beyond the upstream preparation he did.
Anne-Sophie Schwindenhammer
Kurs - Inkscape
Upcoming Courses
Relaterte kurs
Administration of CUDA
35 timerDenne instruktørledede, direkteopplæringen i Norge (online eller på stedet) er rettet mot systemadministratorer og IT-fagfolk på nybegynnernivå som ønsker å installere, konfigurere, administrere og feilsøke CUDA-miljøer.
Ved slutten av denne opplæringen vil deltakerne kunne:
- Forstå arkitekturen, komponentene og egenskapene til CUDA.
- Installer og konfigurer CUDA-miljøer.
- Administrer og optimaliser CUDA-ressurser.
- Feilsøk og feilsøk vanlige CUDA-problemer.
GPU Programming with CUDA and Python
14 timerDenne instruktørledede, live-opplæringen i Norge (online eller på stedet) er rettet mot utviklere som ønsker å bruke CUDA til å bygge Python applikasjoner som kjører parallelt på NVIDIA GPUer.
Ved slutten av denne opplæringen vil deltakerne kunne:
- Bruk Numba-kompilatoren til å akselerere Python applikasjoner som kjører på NVIDIA GPUer.
- Lag, kompiler og start egendefinerte CUDA-kjerner.
- Administrer GPU-minne.
- Konverter en CPU-basert applikasjon til en GPU-akselerert applikasjon.
Learning Maya
14 timerDenne instruktørledede, live-opplæringen i Norge (online eller på stedet) er rettet mot webdesignere som ønsker å bruke Maya til å lage 3D-animasjoner.
Ved slutten av denne opplæringen vil deltakerne kunne:
- Lag realistiske modeller og teksturer i Maya.
- Animer og gjengi prosjekter for avspilling av høy kvalitet.
- Simuler naturlige effekter som vann og røyk.
WebGL: Create an Animated 3D Application
21 timerWebGL (Web Graphics Library) er et JavaScript API for å gjengi 3D-grafikk i en nettleser uten bruk av plug-ins.
I denne instruktørledede, live-opplæringen vil deltakerne lære å generere realistiske databilder ved hjelp av 3D-grafikk mens de går gjennom opprettelsen av en animert 3D-applikasjon som kjører i en nettleser.
Ved slutten av denne opplæringen vil deltakerne kunne:
- Forstå og bruk WebGLs ulike funksjonalitet, inkludert mesh, transformasjoner, kameraer, materialer, belysning og animasjon
- Animer objekter med WebGL
- Lag 3D-objekter ved å bruke WebGL
Publikum
- Utviklere
Format på kurset
- Del forelesning, del diskusjon, øvelser og tung praktisk praksis
AMD GPU Programming
28 timerDenne instruktørledede, live-opplæringen i Norge (online eller på stedet) er rettet mot utviklere på nybegynnernivå til mellomnivå som ønsker å bruke ROCm og HIP til å programmere AMD GPU og utnytte parallelliteten deres.
Ved slutten av denne opplæringen vil deltakerne kunne:
- Sett opp et utviklingsmiljø som inkluderer ROCm Platform, en AMD GPU og Visual Studio kode.
- Lag et grunnleggende ROCm-program som utfører vektoraddisjon på GPU og henter resultatene fra GPU-minnet.
- Bruk ROCm API til å spørre etter enhetsinformasjon, allokere og deallokere enhetsminne, kopiere data mellom vert og enhet, starte kjerner og synkronisere tråder.
- Bruk HIP-språket til å skrive kjerner som kjøres på GPU og manipulere data.
- Bruk HIP innebygde funksjoner, variabler og biblioteker for å utføre vanlige oppgaver og operasjoner.
- Bruk ROCm- og HIP-minneplasser, for eksempel globale, delte, konstante og lokale, for å optimalisere dataoverføringer og minnetilganger.
- Bruk ROCm- og HIP-utførelsesmodeller for å kontrollere trådene, blokkene og rutenettene som definerer parallelliteten.
- Feilsøk og test ROCm- og HIP-programmer ved hjelp av verktøy som ROCm Debugger og ROCm Profiler.
- Optimaliser ROCm- og HIP-programmer ved å bruke teknikker som koalescing, caching, forhåndshenting og profilering.
NVIDIA GPU Programming
14 timerDette kurset dekker hvordan du programmerer GPU er for parallell databehandling. Noen av applikasjonene inkluderer dyp lærings-, analyser- og ingeniørapplikasjoner.
Introduction to GPU Programming
21 timerDenne instruktørledede, live-opplæringen i Norge (online eller på stedet) er rettet mot utviklere på nybegynnernivå til mellomnivå som ønsker å lære det grunnleggende om GPU programmering og de viktigste rammeverkene og verktøyene for å utvikle GPU-applikasjoner .
- Ved slutten av denne opplæringen vil deltakerne kunne:
Forstå forskjellen mellom CPU og GPU databehandling og fordelene og utfordringene med GPU programmering. - Velg riktig rammeverk og verktøy for deres GPU-applikasjon.
- Lag et grunnleggende GPU-program som utfører vektoraddisjon ved å bruke ett eller flere av rammeverkene og verktøyene.
- Bruk de respektive APIene, språkene og bibliotekene til å spørre etter enhetsinformasjon, tildele og deallokere enhetsminne, kopiere data mellom vert og enhet, starte kjerner og synkronisere tråder.
- Bruk de respektive minneplassene, for eksempel global, lokal, konstant og privat, for å optimalisere dataoverføringer og minnetilgang.
- Bruk de respektive utførelsesmodellene, for eksempel arbeidselementer, arbeidsgrupper, tråder, blokker og rutenett, for å kontrollere parallelliteten.
- Feilsøk og test GPU programmer ved hjelp av verktøy som CodeXL, CUDA-GDB, CUDA-MEMCHECK og NVIDIA Nsight.
- Optimaliser GPU programmer ved hjelp av teknikker som koalescing, caching, forhåndshenting og profilering.
GPU Programming with CUDA
28 timerDenne instruktørledede, live-opplæringen i Norge (online eller på stedet) er rettet mot utviklere på nybegynnernivå til mellomnivå som ønsker å bruke CUDA til å programmere NVIDIA GPU-er og utnytte parallelliteten deres.
Ved slutten av denne opplæringen vil deltakerne kunne:
- Sett opp et utviklingsmiljø som inkluderer CUDA Toolkit, en NVIDIA GPU og Visual Studio kode.
- Lag et grunnleggende CUDA-program som utfører vektoraddisjon på GPU og henter resultatene fra GPU-minnet.
- Bruk CUDA API til å spørre etter enhetsinformasjon, allokere og deallokere enhetsminne, kopiere data mellom vert og enhet, starte kjerner og synkronisere tråder.
- Bruk CUDA C/C++-språket for å skrive kjerner som kjøres på GPU og manipulere data.
- Bruk CUDA innebygde funksjoner, variabler og biblioteker for å utføre vanlige oppgaver og operasjoner.
- Bruk CUDA-minneplasser, for eksempel globale, delte, konstante og lokale, for å optimalisere dataoverføringer og minnetilgang.
- Bruk CUDA-utførelsesmodellen for å kontrollere trådene, blokkene og rutenettene som definerer parallelliteten.
- Feilsøk og test CUDA-programmer ved å bruke verktøy som CUDA-GDB, CUDA-MEMCHECK og NVIDIA Nsight.
- Optimaliser CUDA-programmer ved hjelp av teknikker som koalescing, caching, forhåndshenting og profilering.
97% av kundene er fornøyde.
GPU Programming with OpenACC
28 timerDenne instruktørledede, liveopplæringen i Norge (online eller på stedet) er rettet mot utviklere på nybegynnernivå til mellomnivå som ønsker å bruke OpenACC til å programmere heterogene enheter og utnytte parallelliteten deres.
Ved slutten av denne opplæringen vil deltakerne kunne:
- Sett opp et utviklingsmiljø som inkluderer OpenACC SDK, en enhet som støtter OpenACC, og Visual Studio Code.
- Lag et grunnleggende OpenACC-program som utfører vektortillegg på enheten og henter resultatene fra enhetens minne.
- Bruk OpenACC-direktiver og klausuler for å kommentere koden og spesifisere parallelle områder, databevegelse og optimaliseringsalternativer.
- Bruk OpenACC API til å spørre etter enhetsinformasjon, angi enhetsnummer, håndtere feil og synkronisere hendelser.
- Bruk OpenACC-biblioteker og interoperabilitetsfunksjoner for å integrere OpenACC med andre programmeringsmodeller, som CUDA, OpenMP og MPI.
- Bruk OpenACC-verktøy til å profilere og feilsøke OpenACC-programmer og identifisere ytelsesflaskehalser og muligheter.
- Optimaliser OpenACC-programmer ved hjelp av teknikker som datalokalitet, loop fusion, kernel fusion og auto-tuning.
GPU Programming with OpenCL
28 timerDenne instruktørledede, live-opplæringen i Norge (online eller på stedet) er rettet mot utviklere på nybegynnernivå til middels nivå som ønsker å bruke OpenCL til å programmere heterogene enheter og utnytte deres parallellitet.
Ved slutten av denne opplæringen vil deltakerne kunne:
- Sett opp et utviklingsmiljø som inkluderer OpenCL SDK, en enhet som støtter OpenCL og Visual Studio kode.
- Lag et grunnleggende OpenCL-program som utfører vektoraddisjon på enheten og henter resultatene fra enhetsminnet.
- Bruk OpenCL API til å spørre etter enhetsinformasjon, lage kontekster, kommandokøer, buffere, kjerner og hendelser.
- Bruk OpenCL C-språk for å skrive kjerner som kjøres på enheten og manipulere data.
- Bruk OpenCL innebygde funksjoner, utvidelser og biblioteker for å utføre vanlige oppgaver og operasjoner.
- Bruk OpenCL verts- og enhetsminnemodeller for å optimalisere dataoverføringer og minnetilganger.
- Bruk OpenCL utførelsesmodell for å kontrollere arbeidselementene, arbeidsgruppene og ND-områdene.
- Feilsøk og test OpenCL programmer ved hjelp av verktøy som CodeXL, Intel VTune og NVIDIA Nsight.
- Optimaliser OpenCL-programmer ved hjelp av teknikker som vektorisering, sløyfeutrulling, lokalt minne og profilering.
GPU Programming - OpenCL vs CUDA vs ROCm
28 timerDenne instruktørledede, direkteopplæringen i Norge (online eller på stedet) er rettet mot utviklere på nybegynnernivå til middels nivå som ønsker å bruke forskjellige rammeverk for GPU programmering og sammenligne deres funksjoner, ytelse og kompatibilitet.
Ved slutten av denne opplæringen vil deltakerne kunne:
- Sett opp et utviklingsmiljø som inkluderer OpenCL SDK, CUDA Toolkit, ROCm Platform, en enhet som støtter OpenCL, CUDA eller ROCm og Visual Studio kode.
- Lag et grunnleggende GPU-program som utfører vektoraddisjon ved å bruke OpenCL, CUDA og ROCm, og sammenlign syntaksen, strukturen og utførelsen av hvert rammeverk.
- Bruk de respektive API-ene til å spørre etter enhetsinformasjon, tildele og deallokere enhetsminne, kopiere data mellom vert og enhet, starte kjerner og synkronisere tråder.
- Bruk de respektive språkene til å skrive kjerner som kjøres på enheten og manipulere data.
- Bruk de respektive innebygde funksjonene, variablene og bibliotekene til å utføre vanlige oppgaver og operasjoner.
- Bruk de respektive minneplassene, for eksempel global, lokal, konstant og privat, for å optimalisere dataoverføringer og minnetilgang.
- Bruk de respektive utførelsesmodellene til å kontrollere trådene, blokkene og rutenettene som definerer parallelliteten.
- Feilsøk og test GPU programmer ved hjelp av verktøy som CodeXL, CUDA-GDB, CUDA-MEMCHECK og NVIDIA Nsight.
- Optimaliser GPU programmer ved hjelp av teknikker som koalescing, caching, forhåndshenting og profilering.
NVIDIA GPU Programming - Extended
21 timerDette instruktørledede, liveopplæringskurset i Norge dekker hvordan du programmerer GPUer for parallell databehandling, hvordan du bruker ulike plattformer, hvordan du jobber med CUDA-plattformen og dens funksjoner, og hvordan du utfører ulike optimaliseringsteknikker ved hjelp av CUDA . Noen av applikasjonene inkluderer dyp læring, analyse, bildebehandling og ingeniørapplikasjoner.
ROCm for Windows
21 timerDenne instruktørledede, live-opplæringen i Norge (online eller på stedet) er rettet mot utviklere på nybegynnernivå til mellomnivå som ønsker å installere og bruke ROCm på Windows for å programmere AMD GPUer og utnytte parallelliteten deres.
Ved slutten av denne opplæringen vil deltakerne kunne:
- Sett opp et utviklingsmiljø som inkluderer ROCm Platform, en AMD GPU og Visual Studio kode på Windows.
- Lag et grunnleggende ROCm-program som utfører vektoraddisjon på GPU og henter resultatene fra GPU-minnet.
- Bruk ROCm API til å spørre etter enhetsinformasjon, allokere og deallokere enhetsminne, kopiere data mellom vert og enhet, starte kjerner og synkronisere tråder.
- Bruk HIP-språket til å skrive kjerner som kjøres på GPU og manipulere data.
- Bruk HIP innebygde funksjoner, variabler og biblioteker for å utføre vanlige oppgaver og operasjoner.
- Bruk ROCm- og HIP-minneplasser, for eksempel globale, delte, konstante og lokale, for å optimalisere dataoverføringer og minnetilganger.
- Bruk ROCm- og HIP-utførelsesmodeller for å kontrollere trådene, blokkene og rutenettene som definerer parallelliteten.
- Feilsøk og test ROCm- og HIP-programmer ved hjelp av verktøy som ROCm Debugger og ROCm Profiler.
- Optimaliser ROCm- og HIP-programmer ved å bruke teknikker som koalescing, caching, forhåndshenting og profilering.
Hardware-Accelerated Video Analytics
14 timerDenne instruktørledede, direkteopplæringen i Norge (online eller på stedet) er rettet mot utviklere som ønsker å bygge maskinvareakselererte objektdeteksjons- og sporingsmodeller for å analysere streaming videodata.
Ved slutten av denne opplæringen vil deltakerne kunne:
- Installer og konfigurer nødvendig utviklingsmiljø, programvare og biblioteker for å begynne utviklingen.
- Bygg, tren og distribuer dyplæringsmodeller for å analysere live videofeeder.
- Identifiser, spor, segmenter og forutsi forskjellige objekter innenfor videorammer.
- Optimaliser objektdeteksjons- og sporingsmodeller.
- Implementer en intelligent videoanalyse-applikasjon (IVA).