Kursplan

Innføring i Generative AI i Spillutvikling

  • Å utforske potensialet til generative AI i spill
  • AI-evolusjonen i spillutvikling
  • Nøkkelverktøy og teknologier for AI i spill

Procedural Innholdsgenerering

  • Grunnleggende prinsipper for procedural generering i spilldesign
  • Teknikker for å skape mangfoldige og komplekse spillmiljøer
  • Workshop: Å skape et proceduralt generert landskap

AI-drevet Karakterutvikling

  • Prinsipper for AI-karakterdesign
  • Teknikker for å skape dynamiske og responsive NPC-er
  • Hånd-på: Å programmere en AI-drevet spillkarakter

Interaktivt og Tilpasselig Fortelling

  • AI sin rolle i fortellingens utvikling
  • Å skape grenerte fortellinger og dynamiske plotpunkter
  • Økt: Å skrive en AI-generert fortelling for et spill

Etikk og AI i Spill

  • Å forstå bias og rettferdighet i AI-applikasjoner
  • Etiske overveielser i AI-drevet spilldesign
  • Diskusjon: Framtiden for etisk AI i spill

Capstone Project: Å skape et AI-forbedret Spill

  • Prosjektmål og designdetaljer
  • Å integrere AI-elementer i spillmekanismer
  • Spilletesting og forbedring av AI-adferd

Oppsummering og Neste Skritt

Krav

  • En forståelse av prinsipper for utvikling og design av spill
  • Erfarings med et programmeringsspråk, foretrukket Python eller C#
  • Kjennskap til AI og maskinlæringsbegrep

Målgruppe

  • Spillutviklere
  • Designere
  • AI-entusiaster som er interessert i skjæringspunktet mellom AI og spill
 14 timer

Antall deltakere


Price per participant

Upcoming Courses

Related Categories