Kursplan
Introduksjon til formell etikette
- Oversikt over formell etikette i gjestfrihet
- Viktigheten av etikette i kundeservice
- Historiske perspektiver og utvikling av formell etikette
Den Art of Hosting
- Roller og ansvar for en vert
- Forbereder for gjester
- Tar imot gjester
Spiseetikett og bordskikk
- Forstå tabellinnstillinger
- Bruk av bestikk og glass
- Serviettetikett
- Passende oppførsel ved bordet
- Håndtering av spesielle spisesituasjoner
Profesjonelle serveringsteknikker
- Serverings- og ryddingsprosedyrer
- Tallerkenhåndtering og presentasjon
- Håndtering av flerretters måltider
- Vin- og drikkeservering
Spesiell begivenhet Management
- Planlegging og organisering av formelle arrangementer
- Koordinere med andre ansatte og avdelinger
- Håndtering av uventede situasjoner og gjesteforespørsler
Kulturell følsomhet og internasjonal etikette
- Forstå og respektere kulturelle forskjeller
- Internasjonal spiseetikett
- Tilpasse tjenesten til mangfoldig kundekrets
Communication og mellommenneskelige ferdigheter
- Effektiv kommunikasjon med gjester og teammedlemmer
- Kroppsspråk og profesjonelt utseende
- Håndtering av klager og vanskelige situasjoner
Sammendrag og neste trinn
Krav
- Grunnleggende forståelse av gjestfrihetstjenester, roller og ansvar
Publikum
- Gjestfrihet personale
Testimonials (6)
Vertens åpenhet, humor, tilnærming og kunnskap
Justyna - e-file
Kurs - Mindfulness Workshop
Machine Translated
Det var en nyttig erfaring både fra et profesjonelt og personal synspunkt. Treneren var svært kunnskapsrik og ga oss viktig informasjon til bruk på arbeidsplassen, men også i privatlivet. Jeg var i stand til å reflektere over mine egne karaktertrekk og de til menneskene rundt meg og gjennom dem, dra nytte av eller forbedre meg selv. Stressmestringsøvelsene var enkle og nyttige å bruke.
Sara Sertori - ASSTRA Forwarding AG
Kurs - Stress Management and Prevention
Machine Translated
Due to the activities from each content, I understood their main ideas/ concepts very well within a short time. I would like to say that the activity reflects on not only our current situation but also how to advance the skill & knowledge effectively and efficiently.
Ei Ei - Ooredoo Myanmar
Kurs - Leadership 101
Vil takke trener Abhi for denne fruktbare opplæringen. Setter pris på at han prøver å bli kjent med alle deltakerne slik at han bedre kan imøtekomme opplæringen til våre behov. Elsker hvordan det var en balanse mellom teori og aktiviteter som holder oss engasjerte. Og hvordan innholdet var rett på sak og konsist.
Rainey Clarecia - Talentvis
Kurs - Communicating and Influencing - For Managers and Team Leaders
Machine Translated
diskutere emner ved å bruke spesifikke eksempler relatert til selskapet vårt
Agnieszka - Ejmedical sp. z o. o.
Kurs - DZM – delegowanie zadań i motywowanie pracowników
Machine Translated
Clearly explained theory combined with trainer enthusiastically recounting his past experience, making the concepts much more relatable / memorable. Friendly and passionate trainer.