Thank you for sending your enquiry! One of our team members will contact you shortly.
Thank you for sending your booking! One of our team members will contact you shortly.
Kursplan
Hvorfor arkitektere virksomheten?
- Introduksjon: Aktuelle utfordringer i virksomheten og IT-styre
- Gamle systemer og behov for utvikling
- Business-arkitektur og Enterprise Architecture: likheter og forskjeller
Grundleggende prinsipper
- Å arkitektere virksomheten: prinsipper
- Strategisk samordning
- Business og IT-repositorium
- Logiske arkitekturer med n-tier
- Applikasjonsteknologier: ERP, SCM, webportal
- Integrasjonsarkitekturer og tjenestearkitekturer: EAI og ESB
- Tjenesteorienterte arkitekturer: Rollen til BPM og BAM
Enterprise Architecture-strategier og metodologier
- "Som det er" og "Som det skal være" systemkartografier: Hvordan bestemme veien frem?
- Strukturer for å bedre samordne IT med strategier?
- Hva er tilnærmingen?
- Hvilke koblinger er det med utviklingsprosessene?
Enterprise Architecture-innhold
- Identifisere virksomhetens forretningsfunksjoner
- Kartografi av aktører og forretningsfunksjoner
- Samordne forretningsstrategier
- Mønstre for å arkitektere IT-systemet
- Soner, kvadrater og blokker
- Identifisere utvekslinger ved bruk av tjenester og hendelser
- Modellere utvekslinger mellom blokker og dataobjekter for å støtte gjennomføring av forretningsprosesser
Bygging av repositorium og dataarkitekturer
- Det Master Data Management (MDM)
- Kornheter Management
- Modellering Languages
- Definisjon av metamodell og arkitekturregler
- Utvikle Enterprise Architecture-repositorium
Referanselag for arkitekturkartografi
- Business, funksjonelle, applikasjons- og tekniske lag
- Koblinger mellom strategiske og Business-synspunkter
- Sporbarhet mellom Business- og funksjonelle synspunkter
- Sporbarhet mellom funksjonelle og applikasjonslag
- Broer til det tekniske synspunkter
Enterprise Architecture's bidrag til å skape verdi
- Bidrag til forretningsverdi
- Beste praksis
- Veien fram for Enterprise Architecture
- Perspektiver
Verktøy
- Business-prosesser og kartografiverktøy Management
- Presentasjon av en case study
Merk: De ovennevnte trening- og mentoringsøktene gjennomføres interaktivt ved bruk av Business-modelleringsverktøy for å sikre god sporbarhet mellom forretningsspesifikasjoner og deres utførelse. Konsepter forklares først ved bruk av grunnleggende eksempler, og deretter følger løsningsutkast til dine egne problemer. Etter denne økten kan vi følge deg opp ved å gjennomgå og validere dine løsninger etter behov.
Loggene BMM, BPMN og UML som er referert til på denne siden er varemerker til Object Management Group (OMG).
RUP og SOMA er varemerker til IBM / Rational Software.
14 timer
Testimonials (1)
The flexibility to look at real examples - outside of the courseware content.