Kursplan
Dag 1
1. Grunnleggende kunnskaper om AGI
a) Definisjon og rammeverk for AGI
b) Hovedskillinger mellom AGI og smal AI
c) Historisk bakgrunn og milepæler i AGI-forskning
2. Mål og metoder for AGI
a) Forståelse av intelligens: menneske vs. maskin
b) Hovedmetoder for å oppnå AGI
3. Anvendelser og muligheter
a) Potensielle brukstilfeller i ulike sektorer
b) Forbedring av menneskets evner med AGI
4. Oppsummering og neste trinn
a) Gjennomgang av hovedpunkter
b) Åpen arena for spørsmål og neste trinn
Dag 2
1. Etiske aspekter og utfordringer i AGI-utvikling
a) Etiske bekymringer i AGI-forskning
b) Risikoer ved misbruk og uvedkommende konsekvenser
2. Nåværende status og fremtid for AGI
a) Pågående forskning og gjennombrudd
b) Ufordel i å oppnå AGI
3. Praktiske aktiviteter
a) Kasusstudier om AGI-anvendelser
b) Gruppediskusjoner om AGI-etikk
c) Hjernestorming over fremtidige anvendelser av AGI
4. Oppsummering og neste trinn
a) Gjennomgang av hovedpunkter
b) Åpen arena for spørsmål og neste trinn
Dag 3
1. Introduksjon
a) Hva er ChatGPT og hvordan fungerer det?
b) Oversikt over ChatGPT for finans
2. ChatGPT for automatisering
a) Automatisere datainmatning med ChatGPT
b) Generere finansielle rapporter med ChatGPT
3. Oppsummering og neste trinn
a) Gjennomgang av hovedpunkter
b) Åpen arena for spørsmål og neste trinn
Dag 4
1. ChatGPT for dataanalyse
a) Analyse av finansielle data med ChatGPT
b) Utvinning av innsikt og vedlikehold av informerte beslutninger med ChatGPT
2. ChatGPT for prognostikk og risikohåndtering
a) Bruk av ChatGPT for prognostikk og prediksjon av finansielle resultater
b) Redusering av finansiell risiko med ChatGPT
3. Oppsummering og neste trinn
a) Gjennomgang av hovedpunkter
b) Åpen arena for spørsmål og neste trinn
Dag 5
1. ChatGPT for naturlig språkbehandling
a) Forståelse av naturlig språkbehandling (NLP) med ChatGPT
b) Bruk av NLP for finansiell tekstanalyse og innstillinganalyse
2. Best praksis og etiske overvegelser
a) Tips for effektiv bruk av ChatGPT i finans
b) Sikring av etisk bruk av ChatGPT i finans
3. Fremtidige utviklinger og trender
Fremtidige utviklinger og trender i ChatGPT og finans
4. Oppsummering og neste trinn
a) Gjennomgang av hovedpunkter
b) Åpen arena for spørsmål og neste trinn
Krav
Målgruppe
- Personer interessert i kunstig intelligens
Referanser (2)
Saya mendapatkan ilmu dan inside yang baru mengejai jenis-jenis AI, explore penggunaan AI, dan grba informasi yag mendalam dengan prom yang tepat
NETTY FITRIANI - Lembaga Penjamin Simpanan
Kurs - Artificial General Intelligence (AGI) and ChatGPT
**Sammenligning mellom GenAI og vennlig tilstand i klassen** This module compares the **Generalized AI (GenAI)** approach to classroom management with the **friendly condition** approach. **Generalized AI (GenAI) Approach** 1. The **GenAI** approach leverages artificial intelligence to automate and optimize classroom management tasks. 2. **GenAI** can analyze student performance data to provide personalized learning experiences. 3. It can also predict student behavior and intervene before issues arise, ensuring a smoother classroom environment. 4. **GenAI** tools can automate administrative tasks, freeing up teachers to focus on instruction. 5. This approach emphasizes data-driven decision-making and continuous improvement. **Friendly Condition Approach** 1. The **friendly condition** approach focuses on building positive relationships and a supportive classroom environment. 2. It encourages open communication and mutual respect between teachers and students. 3. Teachers using this approach strive to create a safe and inclusive space where students feel valued and heard. 4. **Friendly condition** classrooms prioritize emotional well-being and social skills development. 5. This approach relies on empathy, understanding, and collaborative problem-solving. **Key Differences** 1. **GenAI** relies on technology and data analysis, while **friendly condition** relies on human interaction and emotional intelligence. 2. **GenAI** can provide immediate, data-driven insights, whereas **friendly condition** builds relationships over time. 3. **GenAI** tools can automate tasks, but **friendly condition** requires active engagement and presence from the teacher. 4. **GenAI** can predict and intervene in potential issues, but **friendly condition** addresses issues through open dialogue and understanding. 5. **GenAI** is scalable and consistent, but **friendly condition** is personalized and adaptable to each student's unique needs.
Merlinda - Lembaga Penjamin Simpanan
Kurs - Artificial General Intelligence (AGI) and ChatGPT
Maskinoversatt