Kursplan
Introduksjon til AGI og kognitiv arkitektur
- Hva er AGI? Utviklingen av kunstig generell intelligens
- Oversikt over kognitive arkitekturer og deres rolle i AGI
- Sentrale begreper og grunnleggende teorier i kognitiv vitenskap
Kjerne kognitive arkitekturer
- ACT-R: Arkitektur for kognisjon og læring
- Soar: Kognitiv arkitektur for problemløsning
- CLARION: Kognitiv arkitektur for handling og refleksjon
Integrasjon av kognitive modeller i AGI-systemer
- Hvordan kognitive prosesser påvirker maskinlæring
- Minnesystemer, beslutningstaking og oppmerksomhet i AGI
- Bygge skalerbare og tilpasningsdyktige kognitive systemer
Bygge og evaluere AGI-arkitekturer
- Designe og simulere kognitive arkitekturer
- Evaluering av ytelse og nøyaktighet til AGI-modeller
- Testing av AGI-systemer i virkelige applikasjoner
Anvendelser av AGI og kognitiv arkitektur
- Naturlig språkbehandling og AGI-modeller
- Robotics og kognitive midler
- Autonome beslutningssystemer
Utfordringer og fremtid for AGI-utvikling
- Etiske betraktninger i AGI-forskning
- Fremtiden til kognitive arkitekturer i avansert AI
- Nye trender og innovasjoner i AGI-systemer
Sammendrag og neste trinn
- Viktige takeaways fra kurset
- Ressurser for videre læring
- Spørsmål og svar og sluttkommentarer
Krav
- Inngående kunnskap om kunstig intelligens og maskinlæring
- Erfaring med kognitiv modellering og beregningssystemer
- Forståelse av nevrale nettverk og dyp læring
Publikum
- Kognitive forskere
- AI-forskere
- AI systemutviklere
Testimonials (1)
**Sammenligning mellom GenAI og vennlig tilstand i klassen** This module compares the **Generalized AI (GenAI)** approach to classroom management with the **friendly condition** approach. **Generalized AI (GenAI) Approach** 1. The **GenAI** approach leverages artificial intelligence to automate and optimize classroom management tasks. 2. **GenAI** can analyze student performance data to provide personalized learning experiences. 3. It can also predict student behavior and intervene before issues arise, ensuring a smoother classroom environment. 4. **GenAI** tools can automate administrative tasks, freeing up teachers to focus on instruction. 5. This approach emphasizes data-driven decision-making and continuous improvement. **Friendly Condition Approach** 1. The **friendly condition** approach focuses on building positive relationships and a supportive classroom environment. 2. It encourages open communication and mutual respect between teachers and students. 3. Teachers using this approach strive to create a safe and inclusive space where students feel valued and heard. 4. **Friendly condition** classrooms prioritize emotional well-being and social skills development. 5. This approach relies on empathy, understanding, and collaborative problem-solving. **Key Differences** 1. **GenAI** relies on technology and data analysis, while **friendly condition** relies on human interaction and emotional intelligence. 2. **GenAI** can provide immediate, data-driven insights, whereas **friendly condition** builds relationships over time. 3. **GenAI** tools can automate tasks, but **friendly condition** requires active engagement and presence from the teacher. 4. **GenAI** can predict and intervene in potential issues, but **friendly condition** addresses issues through open dialogue and understanding. 5. **GenAI** is scalable and consistent, but **friendly condition** is personalized and adaptable to each student's unique needs.
Merlinda - Lembaga Penjamin Simpanan
Kurs - Artificial General Intelligence (AGI) and ChatGPT
Machine Translated