Kursplan

Introduksjon

    Hva er programmering og hvorfor bør vie sin oppmerksomhet Historie programmering Mulighet for å automatisere oppgaver ved hjelp av programvaren Rollen til programmereren og datamaskinen i bedriften Programming i dag utviklingen av dagens markedstrender Deklarativ og imperativ programmering. Hvordan eller hva? Turing maskin Konsolidering, kompilering og tolkning "on the fly".

Påminnelsesproblemer med logikk og boolsk algebra

    predikater logiske setninger tautologier boolsk algebra

Det første programmet

    strukturelt funksjonelt objekt Og hvordan ellers?

Enkle typer

    Representasjon av strenger Heltall Flytende tall Boolsk type Null A tom eller uinitialisert Sterk og svak skriving

Datastrukturer

    Konsepter FIFO og FILO stabler køer Deklarere matriser og lister Indeksering av kart Opptegnelser Trær

Operatører

    Oppdragsoperatører. Aritmetiske operatorer. sammenligning Operatører Og en sammenligning av verdiene på forskjellige språk Bitwise Concatenation Increment and decrement operators De vanligste feilene

Kontroll av programmet

    If, if else-instruksjonene Gotil instruksjonene, diskuter problemene med applikasjonen. Bryteren The for loop, for-in The while loop, do-while foreach loop Stopping loop

Opprette en gjenbrukbar kode

    Funksjonell Programming Objektorientert Programming

Funksjonelle programmeringsparadigmer

    Hva er funksjonen til Funksjon og prosedyre Grunnleggende om lambda-regning Funksjon Argumenter Returverdier Funksjoner som argumenter Anonyme funksjoner Avslutninger Rekursjon

Paradigmene til objektorientert programmering

    Representasjon av enheter fra den virkelige verden entiteter i filosofi, ontologi Bestemme hva du vil protestere på, eller andre typer Deklarasjon av klasser Opprette forekomster av klasser Felt, en tilstand av objektet Metoder, som oppførselen til et objekt abstraksjon Encapsulation Inheritance polymorphism Association og aggregering Delegering og separasjon av relasjoner mellom objekter Moduler, pakker og biblioteker Sharing API Modellering av systemet som klasser og objekter Beskrive og programmere relasjoner mellom klasser Programmer fra et forretningsperspektiv

Goodd programmeringspraksis

    Fallgruver og vanlige feil Høynivåkode i tolkningen av kodeoptimalisering på lavt nivå KISS-prinsippet DRY-prinsipp Prinsipp Worse is Better Separasjon abstraksjon av implementering Metoder for feildeteksjon logikkprogrammer Konvensjoner godowania Kommentere koden Software Metrics

Oversikt over disse teknologiene og språkene

    Bruksområdet for disse språkene Hovedtrekkene til språket Utsikter for utvikling Den fremtidige utviklingsretningen: algoritme, optimalisering av kode, implementering av mønstre, designmønstre, arkitektoniske mønstre, analytiske standarder Reduksjon av kontrollstrukturen - bruk av kunstig intelligens og automatisert beslutningstaking Hvilken plattform skal du velge? Individuelle konsultasjoner
 35 timer

Antall deltakere



Price per participant

Testimonials (5)

Relaterte kurs

Building Interactive Applications with React, Redux and GraphQL

28 timer

Spring Boot, React, and Redux

14 timer

Managing Vue JS State with Vuex

7 timer

Next.js 14 Advanced Development

21 timer

React with Next.js

14 timer

Managing React State with MobX

14 timer

Material UI

7 timer

Ant Design

7 timer

NestJS: Beginner to Advanced

14 timer

REST API Development with LoopBack

14 timer

Building Web Apps using the MEAN stack

35 timer

Node.js & Express.js Basics, working with PM2 & WebStorm

21 timer

Qt Quick and QML

7 timer

Mathematica - wprowadzenie, wizualizacja i prezentacja danych

14 timer

Mathematica for Machine Learning

14 timer

Related Categories