Kursplan
Introduksjon
- Hva er programmering og hvorfor bør vie sin oppmerksomhet Historie programmering Mulighet for å automatisere oppgaver ved hjelp av programvaren Rollen til programmereren og datamaskinen i bedriften Programming i dag utviklingen av dagens markedstrender Deklarativ og imperativ programmering. Hvordan eller hva? Turing maskin Konsolidering, kompilering og tolkning "on the fly".
Påminnelsesproblemer med logikk og boolsk algebra
- predikater logiske setninger tautologier boolsk algebra
Det første programmet
- strukturelt funksjonelt objekt Og hvordan ellers?
Enkle typer
- Representasjon av strenger Heltall Flytende tall Boolsk type Null A tom eller uinitialisert Sterk og svak skriving
Datastrukturer
- Konsepter FIFO og FILO stabler køer Deklarere matriser og lister Indeksering av kart Opptegnelser Trær
Operatører
- Oppdragsoperatører. Aritmetiske operatorer. sammenligning Operatører Og en sammenligning av verdiene på forskjellige språk Bitwise Concatenation Increment and decrement operators De vanligste feilene
Kontroll av programmet
- If, if else-instruksjonene Gotil instruksjonene, diskuter problemene med applikasjonen. Bryteren The for loop, for-in The while loop, do-while foreach loop Stopping loop
Opprette en gjenbrukbar kode
- Funksjonell Programming Objektorientert Programming
Funksjonelle programmeringsparadigmer
- Hva er funksjonen til Funksjon og prosedyre Grunnleggende om lambda-regning Funksjon Argumenter Returverdier Funksjoner som argumenter Anonyme funksjoner Avslutninger Rekursjon
Paradigmene til objektorientert programmering
- Representasjon av enheter fra den virkelige verden entiteter i filosofi, ontologi Bestemme hva du vil protestere på, eller andre typer Deklarasjon av klasser Opprette forekomster av klasser Felt, en tilstand av objektet Metoder, som oppførselen til et objekt abstraksjon Encapsulation Inheritance polymorphism Association og aggregering Delegering og separasjon av relasjoner mellom objekter Moduler, pakker og biblioteker Sharing API Modellering av systemet som klasser og objekter Beskrive og programmere relasjoner mellom klasser Programmer fra et forretningsperspektiv
Goodd programmeringspraksis
- Fallgruver og vanlige feil Høynivåkode i tolkningen av kodeoptimalisering på lavt nivå KISS-prinsippet DRY-prinsipp Prinsipp Worse is Better Separasjon abstraksjon av implementering Metoder for feildeteksjon logikkprogrammer Konvensjoner godowania Kommentere koden Software Metrics
Oversikt over disse teknologiene og språkene
- Bruksområdet for disse språkene Hovedtrekkene til språket Utsikter for utvikling Den fremtidige utviklingsretningen: algoritme, optimalisering av kode, implementering av mønstre, designmønstre, arkitektoniske mønstre, analytiske standarder Reduksjon av kontrollstrukturen - bruk av kunstig intelligens og automatisert beslutningstaking Hvilken plattform skal du velge? Individuelle konsultasjoner
Testimonials (5)
Treneren var veldig tålmodig med alle, og var villig til å gjenta hvis folk ikke forsto. Han sørget for at alle forsto det før han fortsatte
Henry - Vodacom
Kurs - Introduction to Programming
Machine Translated
Det har gitt meg et solid grunnlag for å gå inn i kaninhullet til programmering :)
Andrew Jones - Vodacom
Kurs - Introduction to Programming
Machine Translated
Foreleseren hadde omfattende kunnskap om emnet og var villig til å dele.
Clive Lloyd - Vodacom
Kurs - Introduction to Programming
Machine Translated
Innholdet var tilstrekkelig detaljert til at jeg kunne forstå det grunnleggende og konseptet, og leveransen var godt utført.
Anwar - Vodacom
Kurs - Introduction to Programming
Machine Translated
Tålmodighet og tempo
vuyisa - Vodacom
Kurs - Introduction to Programming
Machine Translated