Kursplan
Oversikt over programvareutviklingsprosess og modellering
- Metodologier og deres innvirkning på arbeidet til en Business Analytiker
- Waterfall-trinnene: Analyse, Design, Implementering, Testing, Vedlikehold
- Agile tilnærming til forretningsanalyse
- Hvem er Business Analytikere?
- Perspektiv på BA-rollen
- Det dynamiske (adferdsbaserte) modellen
- Det statiske (strukturbaserte) modellen
- Strukturert analyse
BAs perspektiv på objektorientering
- Objektorientert Programming og dens innvirkning på modellering
- UML standarden
- Kognitiv psykologi og OO?
- Objekter
- Egenskaper og operasjoner
- Operasjoner og metoder
- Kapsling
- Klassekategorier
- Relasjoner
- Generalisering
- Assosiasjon
- Aggregasjon
- Komposisjon
- Polymorfi
- Use Caseer og scenarier
- Business og system Use Caseer
En oversikt over Business Objektorientert modellering (BOOM)
- B.O.O.M. og SDLCs
- Trinnene i B.O.O.M.
- Sekvensering av trinnene
- Hva definerer du først – egenskaper eller operasjoner?
Analysere ende-til-ende Business prosesser
- Intervjuer under initierings-, analyse- og testfasene
- Trinn 1: Initiering
- Business kravdokumentmal
- Trinn 1a: Modellere Business Use Caseer
- Trinn 1a i: Identifisere Business Use Caseer (Business bruksfall-diagram)
- Teori til praksis
- Notat til Rational Rose-brukere
- Case Study D1: Business bruksfall-diagrammer
- Trinn 1a ii: Definere omfang av Business Use Caseer (aktivitetsdiagram)
- Case Study D2: Business bruksfall-aktivitetsdiagram med partisjoner
Omfang av IT-prosjektet med System Use Cases
- Trinn 1b: Modellere system Use Caseer
- Case Study E1: Rolleskart
- Trinn 1b ii: Identifisere systembruksfallpakker (systembruksfall-diagram)
- Case Study E2: Systembruksfallpakker
- Trinn 1b iii: Identifisere system Use Caseer (systembruksfall-diagram)
- Case Study E3: Systembruksfall-diagrammer
- Trinn 1c: Begynne statisk modell (klasse-diagrammer for nøkkel Business klasser)
- Trinn 1d: Fastsette baseline for analyse (BRD/initiering)
Storyboarding av brukerens opplevelse
- Trinn 2: Analyse
- Mal for bruksfallbeskrivelse
- Dokumentere den grunnleggende flyten
- Retningslinjer for å skrive bruksfall
- Eksempel på grunnleggende flyt: CPP-systemets gjennomgangsrapport
- Dokumentere alternative flyter
- Dokumentere unntaksflyter
- Retningslinjer for å gjennomføre systembruksfallintervjuer
- Aktivitetsdiagrammer for system Use Caseer
- Relaterte artefakter
- Beslutningstabeller
- Case Study F1: Beslutningstabell
- Beslutningstrær
- Case Study F2: Beslutningstrær
- Betingelses-/respons-tabell
- Business Rules
- Avanserte bruksfallfunksjoner
- Case Study F3: Avanserte bruksfallfunksjoner
Livssykluskrav for nøkkelobjekter Business
- Hva er et tilstandsdiagram?
- Trinn 2a ii: 1. Identifisere tilstander av kritiske objekter
- Case Study G1: Tilstander
- Trinn 2a ii: 2. Identifisere tilstandsoverganger
- Case Study G2: Overganger
- Trinn 2a ii: 3. Identifisere tilstandsActivitier
- Case Study G3: TilstandsActivitier
- Trinn 2a ii: 4. Identifisere sammensatte tilstander
- Case Study G4: Sammensatte tilstander
- Trinn 2a ii: 5. Identifisere samtidige tilstander
Samle over-the-board regler med klassediagrammer
- Trinn 2b: Statisk analyse
- Trinn 2b i: Identifisere entitetsklassekategorier
- Case Study H1: Entitetsklassekategorier
- Trinn 2b ii: Modellere generaliseringer
- Case Study H2: Generaliseringer
- Trinn 2b iii: Modellere midlertidige roller
- Case Study H3: Midlertidige roller
- Trinn 2b iv: Modellere hel/del-relasjoner
- Diagram for sammensatt struktur
- Case Study H4: Hel/del-relasjoner
- Trinn 2b v: Analysere assosiasjoner
- Case Study H5: Assosiasjoner
- Trinn 2b vi: Analysere multiplisitet
- Case Study H6: Multiplisitet
Optimalisering av konsistens og gjenbruk i krav Documentation
- Trinn 2b vii: Koble system Use Caseer til den statiske modellen
- Case Study I1: Koble system Use Caseer til den statiske modellen
- Case Study I1: Resultater
- Trinn 2b viii: Legge til egenskaper
- Meta-egenskaper
- Case Study I2: Legge til egenskaper
- Trinn 2b ix: Legge til søketabeller
- Case Study I5: Analysere søketabeller
- Trinn 2b x: Legge til operasjoner
- Case Study I7: Fordele operasjoner
- Trinn 2b xi: Revidere klassestruktur
- Case Study I8: Revidere struktur
Designe testcaser og fullføre prosjektet
- Trinn 2c: Spesifisere testing
- Strukturert gjennomgang
- Beslutningstabeller for testing
- Case Study J1: Avlede testtilfeller fra beslutningstabeller
- Grenseverdianalyse
- Case Study J2: Velg testdata ved hjelp av grenseverdianalyse
- Systemtester
- Ut over systemtestene
- Trinn 2d: Spesifisere implementeringsplan
- Trinn 2e: Fastsette baseline for utvikling
Hva utviklere gjør med dine krav
- Objektorientert Design Patterns
- Synlighet
- Kontrollklasser
- Grensesnittklasser
- Sekundensekvensdiagrammer
- Communication diagrammet
- Andre diagrammer
- Lagdelt arkitektur
- Grensesnitt
- Blandingsklasser
- Implementere OO ved bruk av et OO-språk
- Implementere OOA ved bruk av prosedyrelære Languages
- Implementere en Database fra OOA ved bruk av en RDBMS
Krav
Ingen
Testimonials (5)
Ms Malavika is a very good trainer. Very hard working and answering my queries well. I understand that scope for SysML and EA is very vast, she tried her best to present the training in the most suitable way. She has even spent her break time looking for answers to our queries. My respect! A great teacher!
Chee Kiang Chua - Desay SV Automotive Singapore Pte. Ltd.
Kurs - System Engineering using SysML and UML 2
I like the simple but informative example codes.
Yue Wang - DBS Bank Ltd
Kurs - Design Patterns
I mostly liked his subject knowledge and style.
Giacomo Urso
Kurs - Systems Modelling with SysML
I found the course structure to be very well thought out. While some of my colleagues failed to see Kristin's intentions I feel that the way he presented the material and managed to connect basic concepts with a much broader set of complex issues was spot on.
Alexander Pavlovsky
Kurs - Technical Architecture and Patterns
The experience and knowledge of the trainer - he was able to answer any questions.