Kursplan
Introduksjon til PMP-Prep kurset
- PMP 2022/2023 eksamen PMP Exam Content Outline (ECO) Goals, omfang og formel for opplæringen
Sentrale PE-konsepter
- Prosjektet og dets økosystem Prinsipper for PE i henhold til PMBOK Guide 7. utgave Governansstrukturstruktur) Prosjektlivssyklus (LC) Designtilnærminger
Team, interessenter, prosjektorganisasjon
- Teambuilding Definere regler for teamatferd Analyse av mål og betingelser for prosjektet Lede et team – PMs ledelse Engasjere teamet og kjenne motivasjonen til medlemsteamet Styrkelse av teammedlemmer og interessenter Utvikle kompetansen til teammedlemmer og interessenter Engasjere og støtte virtuelle team Bygge forståelse for designet
Prosjektets interessenter
- Arbeide og samarbeide med interessenter Stakeholder empowerment. Stakeholder mentoring
Igangsetting og planlegging av et prosjekt
- Bestemme riktig prosjekttilnærming og prosjektledelsespraksis Analyse og bestemmelse av verdien og fordelene gitt av prosjektet Omfangsplanlegging og styring Planlegging og styring Planlegging og administrering av budsjettet og ressursene Produktkvalitetsplanlegging og -styring Communication planlegging Ordreplanlegging og -styring Risiko ledelsesplanlegging Bestemme tilnærmingen til endringer og prosjektberegningene som skal brukes Integrasjon av prosjektplanleggingsaktiviteter Planlegging og styring av prosjekt- og prosjektfaseavslutninger
Prosjektgjennomføring og oppfølging
- Prosjektimplementering for å levere forretningsverdi Risk Management Kommunikasjonsledelse Interessentengasjement Produksjon av prosjektprodukter Overvåke prosjektet ditt ved hjelp av ulike typer beregninger Prosjektendringsledelse Prosjektproblemhåndtering Gi kunnskapsoverføring til/fra prosjektet Administrere avslutningen av prosjektfasen og hele prosjektet
Teamet og interessenter under prosjektet
- Lede teamet under implementering Støtte til effektiv funksjon av teamet Identifisering og fjerning av hindringer og blokkeringer Konflikthåndtering Interessentengasjement Samarbeid med interessenter på gang Veiledning av viktige interessenter Bruk av emosjonell intelligens for å øke effektiviteten av teamarbeid
Business aspekter ved prosjektet
- Prosjektoverholdelse Management Evaluere og levere verdier og fordeler Evaluering og adressering av interne og eksterne endringer i forretningsmiljøet Støtte organisasjonsendringer Kontinuerlig forbedring - anvendelse av den kontinuerlige forbedringsprosessen
Hvordan bestå eksamen?
- Måter å forberede seg til PMP-eksamenen® Nyttige ressurser Eksamensprosess Eksamenstips Eksempel på spørsmål (under opplæring) Testeksamen
Krav
Det er ingen forutsetninger for å delta på opplæringen. For å bli tatt opp innen PMI til PMP®-eksamenen er det nødvendig å ha minimum 36 måneder, dokumenterbare ledererfaringsprosjekter og 35 timer med ledertreningsprosjekter.
Testimonials (5)
Jeg liker måten Sebastian lærte om for mange kompliserte ting på en så interessant måte, og treningen var ikke kjedelig med bare 2 dager. Etter min mening er han en fyr med stor kunnskap, vet veldig godt hva han snakker om, språket han prøver å snakke med publikum er forståelig. Bare hold nivået tror jeg.
Marcin - Polski Związek Piłki Nożnej
Kurs - Jira Service Management
Machine Translated
Jeg likte pausene og muligheten til å jobbe med jevnaldrende som tok kurset. Jeg likte også den lille gruppen vi hadde, selv om jeg forstår at dette ikke er normen
David - Home Office
Kurs - Professional Scrum Product Owner II
Machine Translated
Great attiude of trainer and real life examples not just dry theory.
Mariusz - EY GLOBAL SERVICES (POLAND) SP Z O O
Kurs - Professional Scrum Master II | PSM II (Scrum.org accredited training course)
The trainer made it easy to learn the topics and I liked having access to the training site so I could play along as we went.
Amy Bain - Metro Bank
Kurs - JIRA for Beginners
Marek was AWESOME. And I insist... he really was awesome. His level of knowledge, enthusiasm, organisation... he really was well prepared and in-control of the course material. I loved he did demonstrations instead of diagrams... it was a lot more interactive, and we could answer questions related to the situation we were seeing.