Kursplan

Introduksjon

    En kort prosesshistorie Prosessperspektivprosessen Management Prosessmodelleringsanalyse og -design forretningsprosess Management Rammeverk forretningsprosess Management Systemer (BPMS) forretningsprosessarkitektur

BPM Implementeringsstrategier

    BPM Verdiforslag BPM Fellesskapet Hvorfor automatisere BPM? Topologi til en SOA-referansearkitektur

Justere IT og Business

    BPM vs BPMS Når skal du velge en BPMS IT og virksomhet må fungere hånd i hånd Matche riktig teknologi til problemet ditt Vedta en utviklingsmodell Oversikt over et BPM-system Begreper og konsepter

Forstå grunnleggende konsepter og arkitektur

    Prosessmodellering Prosessanalyse Prosessdesign Komponenter og struktur i en BPMS Enterprise Process Management Planlegging Nøkkelferdigheter, roller og ansvar

Governans og forretningsstrategi

    Fortiden: data/funksjoner vs objekter og tjenester Fremtiden: kjernevirksomhetslogikk vs prosesskontroll Designimplikasjoner for arkitekter Justering av Business og IT Rollen til Business Stewardship Rollen til Business Regelanalytikere

Modellering av en prosess med BPMN

    Merverdien av BPMN-komponering og grunnleggende tjenester Fremme en inkrementell og iterativ tilnærming Hvorfor skal Use Cases drive prosjektet? Erklæring av meldingsegenskaper Bruk av korrelasjonssett Utvikle en kompleks parallell utførelse av aktiviteter Designe samtidighets BPMN implementert av leverandører

Feilhåndtering og unntak Management

    Definere hendelser Konfigurere tidsavbrudd Håndtering av feil Fanger unntak Kompensasjon Management

Business Rules

    Motivasjoner for bedriftens grunnkonsepter Nye roller for virksomhet og I/T Forretningsfokuset i forretningsregler Når er en tilnærming til bedriftsledere passende? Nye aspekter for scoping av et BR-prosjekt Nøkkel Element av en BR-prosjektplan Rollen til en BR-pilot

BPM som muliggjører for SOA: Nøkkelkomponenter

    Applikasjonsgrensesnitt Grunnleggende tjenester Bruke et arkiv Økt smidighet for virksomheten BPM Styret Hvitebøker om distribusjon av teknologi

Kontroll og måling av forbedringsprosesser

    Administrere depotet Oppsett av en kvalitetsgateway De fire pilarene for suksess

Beregninger

    Konteksten til organisasjonens ytelse Hva gjør en god metrikk. Måling og ledelseshierarki Prosessledelse: Mer enn målinger Metrikker i prosesser Management roller i måling Management spørsmål som skal besvares Fallgruvene ved prosessledelsesarbeid

Arkitektur av et BPM system

    Topologi og skalerbarhet Designverktøy Implementeringsverktøy Overvåking og administrasjon Prosessmotoren Prosessdefinisjonslager

Kjerne BPMS funksjoner og grensesnitt

    Depotstøtte Database støtter BAM Human arbeidsflytløsninger

Krav

Det er ingen spesifikke krav for å delta på dette kurset.

 28 timer

Antall deltakere



Price per participant

Testimonials (1)

Relaterte kurs

Related Categories