Kursplan
Kort introduksjon til regelmotorer
- Kunstig intelligens ekspertsystemer Hva er en regelmotor? Hvorfor bruke en regelmotor? Fordeler med en regelmotor Når bør du bruke en regelmotor? Skripting eller prosessmotorer Når du IKKE bør bruke en regelmotor sterk og løs kobling Hva er regler?
Opprette og implementere regler
- Faktamodell KIE Regler visjon og arkivøvelser
Domenespesifikt språk (DSL)
- Erstatte regler med DSL Testing av DSL-regler Øvelser
jBPM
- Integrasjon med Drools Kort oversikt over grunnleggende BPMN Å påkalle regler fra en prosess Gruppere regler Øvelser
Fusjon
- Hva er kompleks hendelsesbehandling? Kort oversikt over Fusion Exercises
Mvel - regelspråket
- Filtrering (faktatype, felt Operatører Sammensatte betingelser Operatørers prioritet Akkumuler funksjoner (gjennomsnitt, min, maks, sum, collectList, etc...)
Rete - under panseret
- Kompileringsalgoritme Drools RETE-utvidelser Nodetyper undervurderer Rete Tree Rete-optimalisering
Testing av regler
- Testing med KIE Testing med JUnit
OptaPlanner
- En oversikt over OptaPlanner Enkle eksempler
Integrering av regler med applikasjoner
- Å påberope seg regler fra Java Kode
Krav
Grunnleggende kunnskap om ethvert objektorientert programmeringsspråk.
Grunnleggende kunnskap om relasjonsdatamodell (RDBMS).
Grunntanke om Business Prosessmodellering.
Testimonials (5)
The training definitely backfilled some of the gaps in my knowledge left by reading the OptaPlanner userguide. It gave me a good broad understanding of how to approach using OptaPlanner in our projects going forward.
Terry Strachan - Exel Computer Systems plc
Kurs - OptaPlanner in Practice
Shared examples of every function and/or operators are all well explained.
Brian Amlon - Thakral One, Inc.
Kurs - Introduction to Drools 7 for Developers
Doing hands-on and/or use case activities.
Brian A - Thakral One, Inc.
Kurs - jBPM and Drools
I liked how the trainer was very eager to answer all of our questions
Matthew Nelson Manuel - Thakral One, Inc.
Kurs - jBPM for Developers
Exercises and solving problems in groups when the problems were more difficult.