SCM (Supply Chain Management ) viser til kontroll av aktiviteter som er involvert i å ta varer og materialer fra leverandør til forbruker. I denne instruktørledede, liveopplæringen, vil deltakerne lære grunnleggende om SCM når de gjelder det kinesiske markedet. Denne opplæringen er rettet mot ledere som ønsker å komme inn i det kinesiske markedet. Det inkluderer en serie diskusjoner, casestudier og øvelser for å hjelpe deltakerne med å forberede seg på implementering og praksis i den virkelige verden. Ved slutten av denne opplæringen vil deltakerne kunne:
- Forstå dynamikken i SCM i Kina kontra SCM i andre land
- Dra nytte av Kina-spesifikke innovasjoner i forsyningskjeden for å utvikle en SCM-strategi
- Implementere en integrert ende-til-ende tilnærming til SCM
- Forhandle om pris med lokale leverandører
- Identifiser viktige globale innkjøpere og andre aktører i Kina forsyningskjede
- Gjennomføre en detaljert analyse av vanlige forretningsinnkjøpsproblemer i Kina
Publikum
- Sourcing ledere
- Personer som er involvert i SCM-prosessen
Kursets format
- Delforedrag, deldiskusjon, øvelser og praktisk øvelse
Read more...