Kursplan
Innledning
Oversikt over Virtuell Virkelighet
- Hva er VR?
- Innlevende opplevelse
- Historien om VR
Forstå forskjellige typer virtuelle miljøer
- Sann Virtuell Virkelighet
- Augmented Reality (AR)
- Holografisk & Volumetrisk
- Mixed Reality (MR)
Utnforske forskjellige typer VR-enheter
- Sporingsenheter
- VR-briller
- VR Head Mounted Displays (HMDs)
- PC VR - Oculus Rift & HTC Vive
- Mobile VR - Google Cardboard & Samsung Gear
- CAVE VR-systemer
Utnforske forskjellige anvendelser av Virtuell Virkelighet
- Medisin
- Turisme
- Underholdning (Videospill)
- Utdanning & Trening
Arbeide med de tre illusjonene i Virtuell Virkelighet
- Plass-illusjon
- Troverdighets-illusjon
- Innekropps-illusjon
Forstå utfordringene i Virtuell Virkelighet
Utnforske forskjellige plattformer for VR-utvikling
Utvikle 3D Virtuell Virkelighet-miljøer
- Forstå grunnleggende prinsipper om 3D-grafikk
- Bruke 3D-motorer og utviklingsmiljøer
Utvikle Virtuell Virkelighet-grafikk
Bruke lyd i Virtuell Virkelighet og bruke avanserte 3D-lydteknikker for opplevelsesforbedring
Forstå kravene for innholdsproduksjon for Virtuell Virkelighet
Arbeide med interaksjon i Virtuell Virkelighet
Bevege seg i Virtuell Virkelighet
- Fysisk navigering
- Virtuelle navigasjonsteknikker
Interagere med objekter i Virtuell Virkelighet
- Interagere med objekter innen rekkevidde
- Hyper-naturlig interaksjon
- Magisk interaksjon
- Fysisk interaksjon
Utfordringer ved interaksjon i Virtuell Virkelighet
Brukergrensesnitt i Virtuell Virkelighet
Klar til å utvikle din første Virtuell Virkelighet-applikasjon
Utvikle et storyboard for din applikasjonskonsept
Utvikle en fungerende prototype av din Virtuell Virkelighet-applikasjon
Test din prototype
Utvikle applikasjonen selv
- Forfine interaksjonen i Virtuell Virkelighet
- Implementere Virtuell Virkelighet-grafikk
Fullføre din applikasjon
Oppsummering og konklusjon
Krav
- Det kreves ingen programmeringserfaring.
Målgruppe
- Utviklere
- Gamere
- Programmerere
- Hobbyister
Referanser (1)
praktiske eksempler og feilsøking av reelle problemer (under å lage ekte prosjekter, spill osv.), jeg mener god praksis og hvordan det virkelige prosjektarbeidet ser ut
Michal Orlinski - relayr sp. z o.o.
Kurs - VR rapid prototyping in Unity3D for architecture showcasing
Maskinoversatt