Kursplan
1. VEILEDENDE PRINSIPPER
Nøkkelprinsipper for brukersentrert design
Introduksjon av ISO9241 som en viktig standard innen brukervennlighet
Tydeliggjør forskjellene mellom brukervennlighet og brukeropplevelse
Identifiser brukerbehov og mål trygt
2. BRUKERFORSKNING
Oppgi riktige komponenter for bruk
Lage metoder for målgruppeintervjuer
Definer forskjellen mellom observasjon og tolkning
Samle og analyser kvalifiserte brukerdata
Utvikle forskningsteknikker og metoder
3. ILLUSTRER BRUKSKONTEKST
Identifiser potensielle brukere av produktet eller systemet ditt
Lag produktpersonas, tolk deres behov
Tydeliggjør Hicks lov-prinsippet om forholdet mellom antall valg av brukergrensesnitt og den kognitive belastningen
Angi og administrer elementene i brukerhistorier
4. MÅLING AV BRUKHET
Definer brukervennlighet i ulike termer av effektivitet, effektivitet og tilfredshet
Bruk atferdsdata for å identifisere gode og dårlige designideer
Velg mellom designalternativer ved bruk av a/b-testmetode
Forklar verdien av iterativ design
5. INFORMASJONSARKITEKTUR
Skap en strukturert opplevelse fra uorganisert informasjon
Utvikle en riktig flyt mellom en person og et produkt eller en tjeneste
Organisere, strukturere og merke innhold, funksjoner og funksjoner
Kontrast en implementeringsmodell, mental modell og konseptuell modell
6. INTERAKSJONSDESIGN
Beskriv selvsikkert ulike designmønstre for brukergrensesnitt
Velg riktig interaktiv kontroll i et brukergrensesnittdesign
Definer enkelt konseptet progressiv avsløring
Angi forskjellen mellom interaksjonsdesign og en informasjonsarkitektur
Definer viktigheten av konsistens i design av brukergrensesnitt
7. VISUELL DESIGN
Lag brukergrensesnittdesign som utnytter universelle prinsipper for visuell design.
Identifiser gode og dårlige sideoppsett
Velg riktig interaktiv kontroll i et brukergrensesnittdesign
Forbedre forskningsinnsikten din ved å bruke øyesporingsmetodikk
8. PROTOTYPING AV GRENSESNITT
Velg mellom ulike typer prototyping, for eksempel papir og elektronikk
Beskriv forskjellene mellom prototyper og skisser
Identifiser flere forskjellige designløsninger før du bestemmer deg for en spesifikk designløsning
Sketch papirprototyper praktisk talt
9. BRUKEBARHETSVURDERING
Husk Jacob Nielsens brukervennlighetsheuristikk og andre brukervennlighetsprinsipper
Angi de ulike typene brukbarhetsevaluering
Registrer dataene fra brukervennlighetsevalueringer
Evaluer brukervennligheten til systemene ved å bruke brukervennlighetsheuristikk.
Krav
Det er ingen spesifikke krav for å delta på dette kurset.
Referanser (7)
Foreleseren gjorde sitt beste for å sikre at selv de mest tekniske delene av opplæringen ble godt forstått ved å gi mange eksempler basert på virkelige situasjoner. Jeg elsket også grafikken. Jeg vil kunne bruke det i de fleste av mine presentasjoner.
DORAH - Vodacom
Kurs - User Experience (UX) Design
Maskinoversatt
Hans kunnskaper og eksempler delte
Jolandi - Vodacom
Kurs - User Experience (UX) Design
Maskinoversatt
Bygge oppbruksgrensesnitt (UI) og forstå prinsippene for dets skaping
Dmytro
Kurs - User Experience (UX) Design
Maskinoversatt
Engasjementsøktene hvor vi fikk eksperimentere og prøve ut designene våre
lerato bereng - Vodacom
Kurs - User Experience (UX) Design
Maskinoversatt
Kunnskapen Khoebib hadde om alle relevante emner
Siddeeq Osman - Vodacom
Kurs - User Experience (UX) Design
Maskinoversatt
Jeg elsket trenerens kunnskap rundt de ulike UX/UI-emnene!
jason ezra - Vodacom
Kurs - User Experience (UX) Design
Maskinoversatt
Wireframe-design. Interessant emne. Vel forklart!
Renzo Maart - Vodacom
Kurs - User Experience (UX) Design
Maskinoversatt