Kursplan

Gjennomgang

  • Arv og Grensesnitt
  • Objekt Referanser vs Arv
  • Polymorfi
  • Grensesnitt Statiske og Standard Metoder
  • Samlinger og Generiske Typer
  • Generiske Typer (Arv, Wildcards)
  • Å Skrive Generiske Typer

Designmønstre

  • Objekt Opprettelse
  • Statiske Metoder og Felter
  • Ny Operator
  • Opprettelsesmønstre
  • Arv vs Sammensetning / Fordeler og Ulemper
  • Sammensatt Mønster
  • Indre Klasser

Refleksjon

  • Klassen kalt Class
  • Å Finne Felter, Metoder og Konstruktører
  • Å Tilgå Felter, Å Kalle Metoder
  • Å Undersøke Matriser

Annotasjoner

  • Annotasjoner i Java API (@Override, @Deprecated)
  • Å Definere Annotasjoner

Funksjonell Programmering

  • Oversikt over Lambda-Utrykk
  • Lambda-Utrykk og Funksjonelle Grensesnitt
  • Å Bruke Lambda-Utrykk
  • Å Arbeide med Metode Referanser

Stream API

  • Strømmer og Samlinger
  • Å Filtrere Samlinger
  • Å Kjede og Rørledning

Date/Time API

  • Gamle API-er
  • Date/Time API (JSR 310)
  • Hendelser basert på Datoer og Tider
  • Tidsstempler, Perioder og Varigheter
  • Å Utføre Beregninger
  • Formatering
  • Lokalisering / Tidszoner

JUnit Basics

  • Oversikt over JUnit, Test-Drevet Utvikling
  • Tester og Asertjoner
  • Å Arbeide med Unntak
  • Å Organisere Tester med JUnit
  • Å Skrive Fixtures - @Before, @After
  • Testsuite og Andre Kapabiliteter
  • Oversikt over Mock Objekter

Byggeverktøy

  • Oversikt over Ant
  • Oversikt over Maven

Abstrakt Klasse

  • Erklaringsprinsipper og implementering av abstrakte klasser
  • Vanlige problemer man støter på når man arbeider med abstrakte klasser

Rollen til Klasser, Abstrakt Klasser og Grensesnitt i Applikasjonsmodellen

  • Java objektorientert abstraksjon i grader
  • Det fullstendige objektmodellen i Java
  • Programmodell orientert mot grensesnitt, abstrakte klasser og grensesnitt for applikasjonen for større fleksibilitet og uavhengighet av hver av dens undersystemer i sin implementering
  • Bruken av abstrakte klasser for å trekke ut felles funksjonalitet som utvides ved hjelp av fleksibiliteten som grensesnittene tilbyr

Rollen til Dynamiske og Statiske Objekter i Applikasjonsmodellen

  • Statiske Java-klasser og dynamiske egenskaper ved disse klassene
  • Å gjøre en skille mellom funksjonaliteten til begge typer enheter innen Java og typiske bruksområder, og deres eksempel på god praksis i design av løsninger basert på statiske og dynamiske Java-objekter
  • Introduksjon til designmønstre
  • Introduksjon til fabrikkdesignmønster

Operasjoner med Enkle Typer og Wrapperklasser

  • Meget viktige fakta og teknikker for å utvide bruken av enkle typer i Java-objektmodellen.
  • Diskusjon om rollen til wrapperklasser for enkle typer og typiske applikasjoner av denne typen i applikasjonen

Spesielle Java-Objekter, Klassen String, StringBuilder og StringBuffer

  • Påminnelse om grunnleggende egenskaper ved String-klassen og diskusjon om behandling av String-objekter av virtuell maskin
  • Bruken av bufferklasser og operasjoner på kjeder

Formatering og Parsing, Regulære Uttrykk

  • Introduksjon til regulære uttrykk i Java
  • Diskusjon om både grunnleggende teknikker for å håndtere regulære uttrykk (String-klassen) og avanserte teknikker basert på dedikerte klasser for denne typen konstruksjon
  • Tokenisering, søk og mønstermatching for strengtyper

Krav

  • Kunnskap om Java-språket og OOP. Deltakere må kjenne til pakker, kontrollflyt og løkker, grunnleggende konkrete klasser og grunnleggende grensesnitt.

 21 timer

Antall deltakere


Pris per deltaker

Referanser (5)

Kommende kurs

Relaterte kategorier