Kursplan

Innføring

  • JavaFX vs Swing, SWT, AWT

Installasjon og konfigurering av JavaFX og utviklingsmiljøet

Oversikt over JavaFX-funksjoner og arkitektur

Bruk av JavaFX UI-komponenter

  • UI-kontroller, grafer, HTML-innhold, oppsett, CSS, FXML osv.

Øvelse: Opprette en enkel applikasjon

Responser på brukerinput

  • Event-drevet UI-utvikling
  • Behandling av hendelser

Legge til effekter, animasjoner og medier

  • Arbeid med JavaFX 3D-grafikk, Image Ops API, Canvas
  • Opprette visuelle effekter
  • Legge til 2D & 3D-transformasjoner, overganger & animasjon
  • Integrasjon av medier

Øvelse: Gjøre applikasjonen levende

En titt på applikasjonslogikkken

  • Arbeid med scenegrafen
  • Bruk av egenskaper, binding og samlinger

Forbedre brukervennligheten i en applikasjon

  • Se på applikasjonen gjennom brukerens øyne
  • Gjøre applikasjonen oversettbar

Øvelse: Utvide applikasjonen

Distribuere applikasjonen

  • Distribuere som en skrivebordsapplikasjon
  • Distribuere som en webapplikasjon

Arbeid med legasy Java-applikasjoner

  • Forståelse av konkurranse og tråder
  • Integrasjon av JavaFX med Swing og SWT

Feilsøkning

Sammendrag og konklusjon

Krav

  • Erfaring med Java-programmering
  • Noen erfaring med Swing, AWT eller SWT er ønskelig
 21 timer

Antall deltakere


Pris per deltaker

Referanser (5)

Kommende kurs

Relaterte kategorier