Takk for at du sendte din henvendelse! En av våre teammedlemmer vil kontakte deg straks.
Takk for at du sendte din bestilling! En av våre teammedlemmer vil kontakte deg straks.
Kursplan
Grunnleggende augmented reality
- Forståelse av AR: konsepter, historie og applikasjoner
- Hvordan AR fungerer: sensorer, kamera-innganger og grunnleggende datavisjon
- Oversikt over ARCore-funksjonaliteter og støttede enheter
Installasjon og konfigurasjon av utviklingsmiljøet
- Oppsett av ARCore SDK for Android Studio og Unity
- Installasjon av nødvendige biblioteker, byggverktøy og avhengigheter
- Konfigurasjon av prosjektinnstillinger og enhetsfeilsøk
ARCore-komponenter og API'er
- Forståelse av bevegelsessporing og miljøbevissthet
- Bruk av planndeteksjon, lysestimering og dypde-API
- Implementering av Cloud Anchors for deltakende opplevelser
- Arbeid med 3D-modeller, teksturer og materialer i AR
Praktisk prosjektutvikling
- Design og utvikling av en AR-basert kommersiell simuleringapp
- Opprettelse av interaktive grensesnitt og produktvisualiseringsfunksjoner
- Implementering av grunnleggende brukerinteraksjoner (berør, rotering, skaling)
Integrasjon og distribusjon
- Testing av AR-applikasjoner på kompatible Android-enheter
- Applikasjonseksport, pakking og distribusjon gjennom Play Store eller interne kanaler
- Beste praksis for ytelse, brukeropplevelse (UX) og datahåndtering
- Opprettelse av dokumentasjon og prosjektressurser for presentasjon
Avsluttende prosjekt
- Design og utvikling av en AR-prototype for kommersiell pedagogikk
- Demonstrasjon og vurdering av teknisk funksjonalitet
- Pedagogisk evaluering og diskusjon om praktiske applikasjoner
Oppsummering og neste skritt
Krav
- Grunnleggende forståelse av Android-utvikling eller Unity-grensesnitt
- Familiaritet med 3D-grafikkkonsepter og mobilapplikasjoner
- Interesse for pedagogisk teknologi og interaktiv digital media
Målgruppe
- Fakultetsmedlemmer og instruktører i teknologi- og innovasjonsprogrammer
- Utviklere og innholdskretere interessert i AR-applikasjoner
- Pedagoger som utforsker immersive verktøy for akademiske og kommersielle kontekster
21 timer