Kursplan

Kursintroduksjon

    Viktigheten av prosesser, smidighet og rollen til prosesseieren

Grunnleggende prosessdesign

    Elementene til en prosess Prosesseier Ansvar Prosesssponsing Prosessressursing Prosessdesign og forbedring Prosessledelse Prosessbevissthet

Prosesseier kunnskap, ferdigheter og attributter

Velge en prosesseier

Relaterte roller

    Prosessleder Global prosesseier Verdistrøm Eierroller for en tjeneste Management Kontor (SMO)

Egenskapene til en Agile prosess

Agile Grunnleggende

    Hva er Agile? Agile Manifestet hvorfor Agile-prosjekter er vellykkede

Scrum Grunnleggende

    Scrum Roller, artefakter og hendelser Scrum Pilarer Scrum i et nøtteskall Scrum, Kanban eller begge deler?

Smidig tjeneste Management Grunnleggende

    Agile tjeneste Management Verdi Agile tjeneste Management Roller, artefakter og hendelser Kjennetegn ved en smidig prosess To aspekter ved smidig tjeneste Management Agile prosessdesign Agile prosessforbedring

Agile Prosessdesign

    Opprette og fylle en prosess-backlog Personas Brukerhistorier Temaer Epos
Kartlegging av brukerhistorie
  • Bestilling og vedlikehold av prosessetterslepet
  • Prosess Design Sprints
  • Prosesseieren og Sprint-arrangementer
  • Prosessimplementering Potensielt frigjørbar prosessøkning
  • Definisjon av "Ferdig"
  • Utgivelsesplanlegging
  • Agile Prosessforbedring
  • Justere prosesser med strategiske Goals CSI Sprints og Plan-Do-Check-Act Opprettholde forbedringer Vurdere prosessmodenhet Implementering av prosessforbedringer Arbeide med linjeledere Overvinne motstand mot endring

      Måling av verdi

    Demonstrere verdiledende og etterslepende ytelsesindikatorer Kritiske suksessfaktorer og nøkkelytelsesindikatorer Servicenivåavtaler og operasjonelle nivåavtaler Gjennomføring av målingsvurderinger Kommunikasjon av ytelse

      Prosessforbedringsverktøy og teknologier

    Starter

    Utfordringer og kritiske suksessfaktorer

    Ytterligere informasjonskilder

    Eksamensforberedelser

    Eksamenskrav, spørsmålsvekting og terminologiliste Eksempel på eksamensgjennomgang

    Krav

    FORUTSETNINGER

    • Gjennomføring av førklasseoppgave
    • Kjennskap til Scrum, IT og IT-tjenester

    PUBLIKUM

    Målgruppen for CAPO-kurset er:

    • Prosesseiere
    • Prosessledere
    • Ansatte og ledere som er ansvarlige for å designe, rekonstruere eller forbedre prosesser
    • Konsulenter veileder sine kunder gjennom prosessforbedringsinitiativer
    • Alle som er ansvarlige for:
    • Håndtering av prosessrelaterte krav
    • Sikre effektiviteten og effektiviteten til prosesser
    • Maksimere verdien av prosesser
     14 timer

    Antall deltakere



    Price per participant

    Testimonials (4)

    Relaterte kurs

    Related Categories