Kursplan

Introduksjon til AI i AR og VR

  • Oversikt over AR- og VR-teknologier
  • Rolle av AI i immersiv opplevelse
  • Nåværende trender for AI-drevne AR/VR-applikasjoner

Grunnleggende AI-konsepter i AR/VR

  • Maskinlæring for AR/VR
  • AI-basert interaktivitet og forbedring av brukeropplevelse

AI-algoritmer for AR/VR-systemer

  • Mønsterkjonning og objektfølging
  • Naturlig språkbearbeiding i VR-miljøer
  • Gestur- og bevegelsesdeteksjon med AI

AI for sanntidsbehandling i AR/VR

  • Sanntidsdataanalyse og -behandling ved hjelp av AI
  • Redusering av forsinkelse i immersivteknologi

Bygging av interaktive AR/VR-applikasjoner med AI

  • AI-drevne immersiv spilloppforskning
  • Forbedret trening og simulering ved hjelp av AI

Praktisk oppgave: Utvikling av AI-forbedrede AR/VR-prosjekter

  • Implementering av AI-modeller for AR/VR-interaktivitet
  • Bruk av AI-biblioteker i Unity eller Unreal Engine
  • Bygging og testing av AR/VR-applikasjoner med AI

Utfordringer og fremtidstrender for AI i AR/VR

  • Tekniske utfordringer ved integrering av AI-AR/VR
  • Utforskning av fremtiden for AI-drevne immersiv teknologi

Oppsummering og neste trinn

Krav

  • Grunnleggende kunnskap om AR/VR-teknologier
  • Familiaritet med Python-programmering

Målgruppe

  • AR/VR-begynnere
  • Tech-entusiaster
 14 timer

Antall deltakere


Pris per deltaker

Kommende kurs

Relaterte kategorier