Kursplan

Modul 1: Grunnleggende om Adobe Marketo Engage

  • Introduksjon til plattformen og dens grensesnitt
  • Grunnleggende markedsføringautomatisering og leadlifecykkelhåndtering
  • Effektiv håndtering av leads, kontoer og målgrupper
  • Opprettelse av intelligente segmenteringer og dynamiske lister

Modul 2: Kampanjelagring og grunnleggende automatisering

  • Konfigurering av e-postprogrammer og web-skjemaer
  • Opprettelse av landingssider og dynamiske innholdsblokker
  • Bygging av automatiseringsarbeidsflyter som droppekampanjer
  • Måling av kampanjeresultater og optimalisering av resultatene

Modul 3: Avansert automatisering og personlisering

  • Designing av multikanal nurturingsprogrammer (e-post, sosiale medier, nettsider)
  • Bruk av tokens og snippets for innholdsbruk og konsekvens
  • Anvendelse av AI-drevet personlisering med Adobe Sensei
  • Integrasjon av CRM-systemer som Salesforce og Microsoft Dynamics

Modul 4: Analytikk og datahåndtering

  • Opprettelse av dashboards og prestasjonsrapporter
  • Forståelse av multikanal tilskrivning og beregning av ROI
  • Implementering av datastyring og sikring av sikkerhetskomplians
  • Anvendelse av best praksis for akademiske og kommercielle markedsføringkampanjer

Modul 5: Praktisk workshop – Kampanjesimulering

  • Konfigurering av en reell kampanje for høyere utdanning
  • Bygging av automatiserte arbeidsflyter for studentkommunikasjon og -følgeoppdrag
  • Evaluering og presentasjon av resultater basert på kampanjemål

Oppsummering og neste skritt

Krav

  • Grunnleggende kunnskap om digital markedsføring og CRM-konsepter
  • Familiaritet med e-postmarkedsføring og leadhåndteringsarbeidsflyter
  • Interesse for automatisering og data-drevne markedsføringsstrategier

Målgruppe

  • Fakultetsmedlemmer og markedsføringprofesjonelle fra Handelshøyskolen
  • Markedsføringautomatiseringsspesialister og CRM-koordinatorer
  • Akademiske medarbeidere ansvarlige for kommunikasjon, uttrekksarbeid eller opptaksrekruttering
 21 timer

Antall deltakere


Pris per deltaker

Referanser (2)

Kommende kurs

Relaterte kategorier