Kursplan

Introduksjon til Adobe Creative Cloud-økosystemet

  • Oversikt over Creative Cloud-applikasjoner og deres akademiske relevans
  • Tilgang til og installering av Adobe-software fra Creative Cloud-desktopappen
  • Creative Cloud-biblioteker og samarbeidsfunksjoner

Filhåndtering og sky-samarbeid

  • Lagring, deling og synkronisering av filer over enheter
  • Samarbeidsredigering og versjonsstyring
  • Integrasjon av Creative Cloud med Adobe Fonts, Stock og Biblioteker

Adobe Photoshop: Bilderedigering og fotomontasje

  • Forståelse av lag, masker og utvalg
  • Fargekorrigering, filter og effekter
  • Komposisjon av bilder for akademiske plakater og sosiale medier-grafikk

Adobe Illustrator: Vektorgrafikk og logooppbygging

  • Opprettelse av skalerbare vektografikker og ikoner
  • Typografi, fargeteori og grunnleggende branding
  • Designing akademiske logoer, info-graphics og illustrasjoner

Adobe InDesign: Redaksjonell layout og publikasjoner

  • Dokumentoppsett, rutenett og master sider
  • Integrasjon av tekst og bilder for flyer, rapporter og akademiske publikasjoner
  • Eksport av trykk- og digitale formater for distribusjon

Adobe Premiere Pro: Videoredigering og montage

  • Grunnleggende videoredigering og tidslinjebehandling
  • Transisjoner, effekter og lykkoppling
  • Opprettelse av videoforelesninger, markedsføringsinnhold og akademiske dokumentarer

Adobe After Effects: Animasjoner og visuelle effekter

  • Arbeid med lag, nøkkelrammer og effekter
  • Animering av tekst og grafikk for presentasjoner og video-intros
  • Rendering og eksport av bevegelsesinnhold for institusjonelle videoer

Adobe Acrobat Pro DC: Avansert PDF-redigering og sikkerhet

  • Redigering, kombinering og organisering av PDF-dokumenter
  • Bruk av skjemaer, annotasjoner og digitale signaturer
  • Sikring av konfidensielt akademisk eller institusjonelt informasjon

Adobe Express / Firefly: Generativ AI og sosiale medier-design

  • Bruk av generativ AI til å skape grafikk og markedsføringsmaterialer
  • Designing engasjerende innlegg og maler for institusjonell kommunikasjon
  • Branding og raskt innholdskaping ved hjelp av Adobe Express-maler

Integrativt prosjekt: Institusjonelle og akademiske materialer

  • Designing et forenet kommunikasjonsprosjekt ved hjelp av flere Adobe-verktøy
  • Utvikling av multimediainnhold for undervisning, arrangementer eller kampanjer
  • Presentasjon og evaluering av endelige prosjekter

Oppsummering og neste skritt

Krav

  • Familiaritet med digital innholdskaping
  • Erfaring med bruk av kontorsproduktivitetsverktøy
  • Interesse for visuell kommunikasjon og multimediadesign

Målgruppe

  • Undervisere og pedagoger fra Handelsingeniørhøyskolen
  • Akademiske innholdskapere og instruksjonsdesignere
  • Institusjonelle kommunikasjons- og markedsføringsmedarbeidere
 35 timer

Antall deltakere


Pris per deltaker

Referanser (2)

Kommende kurs

Relaterte kategorier