Kursplan
Session 1: Introduksjon til SharePoint
Hva er SharePoint, og hva er dets viktigste funksjoner?
Type SharePoint-sider: Team-sider vs. Kommunikasjonssider
Navigering i SharePoint: menyer, sider og hovedseksjoner
Tillatelser og brukeradministrering
Hvordan SharePoint integrerer seg med andre Microsoft 365-applikasjoner
Session 2: Dokumentbiblioteker i SharePoint
Opprette og tilpasse et dokumentbibliotek
Versjonskontroll og dokumentrevisjonshistorikk
Håndtering av tillatelser inne i dokumentbibliotek
Bruke metadata for å organisere og søke etter dokumenter
Automatisering av dokumentgodkjenningarbeidsflyter
Session 3: SharePoint Lister
Hva er SharePoint-lister, og hvordan skiller de seg fra biblioteker?
Opprette tilpassede lister og bruke maler
Samarbeide gjennom listenvisninger, filtre og gruppering
Bruke beregnede og betingede kolonner
Integrasjon av SharePoint-lister med Power BI for rapportering
Session 4: SharePoint og Power Automate
Bygge en godkjenningarbeidsflyt for dokumenter
Automatisere varsler for endringer i biblioteker og lister
Sende skjemasvar (fra Microsoft Forms) til SharePoint
Synkronisering av data mellom SharePoint og andre applikasjoner (f.eks., Excel, Planner)
Håndtering av feil og unntak i arbeidsflyter
Session 5: SharePoint og Power Apps
Opprette en Canvas-app basert på en SharePoint-liste
Sette inn og oppdatere SharePoint-data direkte fra Power Apps
Tilpasse skjemaer for lister og biblioteker
Bruke Power Apps-komponenter for avanserte interaksjoner
Publisering og deling av appen med brukerne
Session 6: Prosjektgjennomgang
Fremstille et prosjekt bygget med SharePoint
Gjennomgå tillatelsesinnstillinger og sidestruktur
Optimere automatiserte prosesser bygget med Power Automate
Innhente deltakernes tilbakemeldinger på løsningen
Forslag til forbedringer for fremtidige implementeringer
Krav
Målgruppe:
Leder for team og bedriftsbrukere som administrerer eller bidrar til SharePoint-innhold.
Prosjektledere, HR, markedsførings- eller operasjonsprofesjonelle involvert i dokumentflyt.
IT-profesjonelle som støtter interne brukere eller konfigurerer Microsoft 365-miljøer.
Når som helst interessert i automatisering av forretningsprosesser ved hjelp av Microsoft 365-verktøy.
Forkunnskaper:
Grunnleggende digitale kompetanser: Deltakerne bør være komfortable med å bruke weblesere og Microsoft Office-verktøy (f.eks., Outlook, Word, Excel).
Kunnskap om Microsoft 365: Tidligere erfaring med Microsoft Teams eller OneDrive er nyttig, men ikke påkrevd.
Ingen programmeringsferdigheter kreves: Dette kurset er designet for ikke-tekniske brukere, selv om noen valgfrie øvelser inneholder lette loggbygger i Power Automate og Power Apps.
Referanser (2)
Det var ment å gi oss et større bilde, og dette har blitt oppnådd.
Kai - Dutch Ministry of Defence
Kurs - SharePoint Site Collection Administration
Maskinoversatt
Mye detaljert informasjon
Peter Terpstra - Jongia Mixing Technology
Kurs - SharePoint Owner and Administrator
Maskinoversatt