Kursplan

Sesjon 1: Innføring i SharePoint

Hva er SharePoint og hvilke viktige funksjoner har det?

Typer av SharePoint-nettsteder: Team-nettsteder vs. Communication-nettsteder

Navigering i SharePoint: menyer, sider og hovedseksjoner

Tilganger og brukeradministrasjon

Hvordan SharePoint integreres med andre Microsoft 365-apper


Sesjon 2: Dokumentbiblioteker i SharePoint

Opprettelse og tilpassing av et dokumentbibliotek

Versjonskontroll og dokumentrevisjonshistorikk

Administrasjon av tilganger i dokumentbiblioteker

Bruk av metadata for å organisere og søke etter dokumenter

Automatisering av dokumentgodkjenningsarbeidsfløyer


Sesjon 3: SharePoint-lister

Hva er SharePoint-lister og hvordan skiller de seg fra biblioteker?

Opprettelse av egendefinerte lister og bruk av maler

Samarbeid gjennom listvisninger, filtre og gruppering

Bruk av beregnede og betingede kolonner

Integrering av SharePoint-lister med Power BI for rapportering


Sesjon 4: SharePoint og Power Automate

Bygging av en godkjenningsarbeidsfløy for dokumenter

Automatisering av varsler for endringer i biblioteker og lister

Sending av skjemadata (fra Microsoft Forms) til SharePoint

Synkronisering av data mellom SharePoint og andre apper (eks. Excel, Planner)

Administrasjon av feil og unntak i arbeidsfløyer


Sesjon 5: SharePoint og Power Apps

Opprettelse av en Canvas-app basert på en SharePoint-liste

Innsending og oppdatering av SharePoint-data direkte fra Power Apps

Tilpassing av skjemaer for lister og biblioteker

Bruk av Power Apps-komponenter for avanserte interaksjoner

Publisering og deling av appen med brukere


Sesjon 6: Prosjektgjennomgang

Presentasjon av et prosjekt bygget med SharePoint

Gjennomgang av tilgangsinstillinger og nettstedsstruktur

Optimalisering av automatiserte prosesser bygget med Power Automate

Innsamling av deltakerfeedback på løsningen

Foreslå forbedringer for fremtidige implementasjoner

Krav

Målgruppe:

Teamledere og forretningsbrukere som administrerer eller bidrar til SharePoint innhold.

Prosjektkoordinatorer, HR, markedsførings- eller operasjonsprofesjonelle involvert i dokumentstrømmer.

IT-profesjonelle som støtter interne brukere eller konfigurerer Microsoft 365-miljøer.

Alle som er interessert i å automatisere forretningsprosesser ved bruk av Microsoft 365-verktøy.
 


Forkunnskaper:

Grunnleggende digitale ferdigheter: Deltakere bør være komfortable med bruk av nettlesere og Microsoft Office verktøy (for eksempel Outlook, Word, Excel).

Kjennskap til Microsoft 365: Tidligere erfaring med Microsoft Teams eller OneDrive er nyttig, men ikke obligatorisk.

Ingen kodingsferdigheter kreves: Kurset er designet for ikke-tekniske brukere, selv om noen valgfrie øvelser inkluderer lett logikkbygging i Power Automate og Power Apps.

 14 timer

Antall deltakere


Price per participant

Testimonials (2)

Upcoming Courses

Related Categories