Kursplan

Session 1: Introduksjon til SharePoint

Hva er SharePoint, og hva er dets viktigste funksjoner?

Type SharePoint-sider: Team-sider vs. Kommunikasjonssider

Navigering i SharePoint: menyer, sider og hovedseksjoner

Tillatelser og brukeradministrering

Hvordan SharePoint integrerer seg med andre Microsoft 365-applikasjoner

Session 2: Dokumentbiblioteker i SharePoint

Opprette og tilpasse et dokumentbibliotek

Versjonskontroll og dokumentrevisjonshistorikk

Håndtering av tillatelser inne i dokumentbibliotek

Bruke metadata for å organisere og søke etter dokumenter

Automatisering av dokumentgodkjenningarbeidsflyter

Session 3: SharePoint Lister

Hva er SharePoint-lister, og hvordan skiller de seg fra biblioteker?

Opprette tilpassede lister og bruke maler

Samarbeide gjennom listenvisninger, filtre og gruppering

Bruke beregnede og betingede kolonner

Integrasjon av SharePoint-lister med Power BI for rapportering

Session 4: SharePoint og Power Automate

Bygge en godkjenningarbeidsflyt for dokumenter

Automatisere varsler for endringer i biblioteker og lister

Sende skjemasvar (fra Microsoft Forms) til SharePoint

Synkronisering av data mellom SharePoint og andre applikasjoner (f.eks., Excel, Planner)

Håndtering av feil og unntak i arbeidsflyter

Session 5: SharePoint og Power Apps

Opprette en Canvas-app basert på en SharePoint-liste

Sette inn og oppdatere SharePoint-data direkte fra Power Apps

Tilpasse skjemaer for lister og biblioteker

Bruke Power Apps-komponenter for avanserte interaksjoner

Publisering og deling av appen med brukerne

Session 6: Prosjektgjennomgang

Fremstille et prosjekt bygget med SharePoint

Gjennomgå tillatelsesinnstillinger og sidestruktur

Optimere automatiserte prosesser bygget med Power Automate

Innhente deltakernes tilbakemeldinger på løsningen

Forslag til forbedringer for fremtidige implementeringer

Krav

Målgruppe:

Leder for team og bedriftsbrukere som administrerer eller bidrar til SharePoint-innhold.

Prosjektledere, HR, markedsførings- eller operasjonsprofesjonelle involvert i dokumentflyt.

IT-profesjonelle som støtter interne brukere eller konfigurerer Microsoft 365-miljøer.

Når som helst interessert i automatisering av forretningsprosesser ved hjelp av Microsoft 365-verktøy.
 

Forkunnskaper:

Grunnleggende digitale kompetanser: Deltakerne bør være komfortable med å bruke weblesere og Microsoft Office-verktøy (f.eks., Outlook, Word, Excel).

Kunnskap om Microsoft 365: Tidligere erfaring med Microsoft Teams eller OneDrive er nyttig, men ikke påkrevd.

Ingen programmeringsferdigheter kreves: Dette kurset er designet for ikke-tekniske brukere, selv om noen valgfrie øvelser inneholder lette loggbygger i Power Automate og Power Apps.

 14 timer

Antall deltakere


Pris per deltaker

Referanser (2)

Kommende kurs

Relaterte kategorier