Kursplan

DAG 1

Introduksjon

Økt 1 – Introduksjon til ABMS

    Industriell modellering og simulering Hva er en modell, abstraksjonsnivå Fordeler med å lage kjørbar modell Fordeler med systemsimulering

Økt 2 – Agenter

    Hva er agenter Hvordan identifisere agenter Hvordan modellere agenter Valg av agentvalg og abstraksjonsnivåbeslutning Installere repast-miljø

Spørsmål og svar

DAG 2

Oppfriskning av dag 1

Økt 3 – Viktig bakgrunn

    Hva er logo, OO, Java Objektorienterte konsepter arvekonsepter Agenter som objekter som gjenkaller LOGO

Økt 4 – Repast/relogo-miljø

    Det grunnleggende relogo-programmet ReLogo-miljøet Innebygde klasser av relogo

Spørsmål og svar

DAG 3

Oppfriskning av dag 2

Økt 5 – Modellen Governreglene

    Eksempler på fysikk og matematiske regler for modellering Posisjon, hastighet og akselerasjon Newtons andre lovregel Kjemiske og fysiske endringer

Økt 6 – Utvikle modellen

    Turtle Groovy/Klasse Turtle trinnmetode Patch Groovy Brukerpanel Hva er relogo-lenker link groovy

Spørsmål og svar

DAG 4

Oppfriskning av dag 3

Økt 7 – Simulering av modellen

    Generelle simuleringskonsepter Kontroller simuleringen gjennom parametere Lage scenarier og hva hvis situasjoner Samle simuleringsresultatet En casestudie

Økt 8 – Vedlikeholde modeller

    arve en eksisterende modell mindre endringer i modeller som skaper et ekte eksempel ABMS

Spørsmål og svar

 28 timer

Antall deltakere



Price per participant

Testimonials (1)

Relaterte kurs

Agent Based Modeling (ABM) with Mesa and Python

14 timer

Fundamentals of Digital Twin

14 timer

Agent Based Modeling (ABM) with NetLogo

21 timer

Related Categories