Kursplan

DAG 1

Introduksjon

Økt 1 – Introduksjon til ABMS

    Industriell modellering og simulering Hva er en modell, abstraksjonsnivå Fordeler med å lage kjørbar modell Fordeler med systemsimulering

Økt 2 – Agenter

    Hva er agenter Hvordan identifisere agenter Hvordan modellere agenter Valg av agentvalg og abstraksjonsnivåbeslutning Installere repast-miljø

Spørsmål og svar

DAG 2

Oppfriskning av dag 1

Økt 3 – Viktig bakgrunn

    Hva er logo, OO, Java Objektorienterte konsepter arvekonsepter Agenter som objekter som gjenkaller LOGO

Økt 4 – Repast/relogo-miljø

    Det grunnleggende relogo-programmet ReLogo-miljøet Innebygde klasser av relogo

Spørsmål og svar

DAG 3

Oppfriskning av dag 2

Økt 5 – Modellen Governreglene

    Eksempler på fysikk og matematiske regler for modellering Posisjon, hastighet og akselerasjon Newtons andre lovregel Kjemiske og fysiske endringer

Økt 6 – Utvikle modellen

    Turtle Groovy/Klasse Turtle trinnmetode Patch Groovy Brukerpanel Hva er relogo-lenker link groovy

Spørsmål og svar

DAG 4

Oppfriskning av dag 3

Økt 7 – Simulering av modellen

    Generelle simuleringskonsepter Kontroller simuleringen gjennom parametere Lage scenarier og hva hvis situasjoner Samle simuleringsresultatet En casestudie

Økt 8 – Vedlikeholde modeller

    arve en eksisterende modell mindre endringer i modeller som skaper et ekte eksempel ABMS

Spørsmål og svar

  28 timer
 

Antall deltakere


Starts

Ends


Dates are subject to availability and take place between 09:30 and 16:30.
Open Training Courses require 5+ participants.

Testimonials (1)

Relaterte kurs

Related Categories