Kursplan

Analytics

    Introduksjon til nettanalyse Røttene til feltet nettanalyse Viktigheten av nettanalyse i markedsføringsstrategi Oversikt over tilgjengelige analyseverktøy Introduksjon til Piwik PRO
Brukerøkter og registrerte hendelser Hvor kommer dataene i rapportene fra?
  • Definisjoner og forståelse av økter og arrangementer
  • Oversikt over hendelsestyper: Sidevisninger
  • Søk (Searcher)
  • Filnedlastinger
  • Linkklikk (Outlinks)
  • Egendefinerte hendelser
  • Innholdsforbruk (innholdsvisning / interaksjon)
  • Konverteringer (Goal konverteringer)
  • Sesjonssporing og feilsøking av sesjonsloggsporing
  • Tracker debugger
  • Grunnleggende KPIer og deres betydning Oversikt over nøkkelindikatorer (KPIer): Sesjoner
  • Sidevisninger
  • Unike besøkende / brukereFluktfrekvens
  • Tilbakevendende besøkende rate
  • Bruke KPIer i resultatanalyse
  • Grunnleggende rapportering Enhetsrapporter
  • Rapporter om trafikkkilder
  • Undersiderapporter - Sider
  • Rapporter om spesifikke typer hendelser
  • Rapportsegmentering
  • Sammenlign segmenter og tidsperioder
  • Konverteringer Forstå og spore konverteringer
  • Konverteringsrapportering og relaterte beregninger
  • Rapporteringsmuligheter knyttet til konverteringer
  • Tilpassede rapporter Lag dine egne rapporter
  • Explorer som et universelt analytisk verktøy
  • Brukerflyt og brukerveianalyse
  • Trakt (konverteringstrakt) og dens bruk for å analysere konverteringsbaner
  • Dashboards og widgets
  • Ytterligere konfigurasjoner Dine egne datadimensjoner - hva de er og applikasjonseksempler
  • Gruppering av standard- og egendefinerte dimensjonsverdier
  • Bruk av beregnede beregninger
  • Egendefinert gruppering av kanaler
  • Planlegging av e-postsendinger av rapporter og varsler
  • Ytterligere Heatmap-rapporter - installasjon og drift
  • Google Search - integreringsmetode, tilgjengelige data og begrensninger
  • Google Annonser – dataintegrasjon og analyse
  • Sideytelsesrapporter
  • Administrere brukere og tillatelser Opprette og administrere brukerkontoer
  • Forstå tillatelseshierarkiet i Piwik PRO
  • Gi og administrere tillatelser
  • Brukergrupper
  • Modultillatelser
  • Revisjonslogg
  • Rapporter og rådata-API Introduksjon til API Piwik PRO
  • Eksempler på API-applikasjoner
  • Bruk av HTTP-klienter som Postman/Insomnia
  • Samtykkeleder
  • Hva er samtykkebehandler og hva er det for Rollen til samtykkemeldinger Historikk og introduksjon til GDPR Formål og funksjoner til samtykkebehandler God og dårlig praksis - eksempler
  • Konfigurer samtykkebehandling på siden for grensesnittoppsett
  • Innhold i meldingen - juridiske muligheter og krav
  • Samtykkekategorier
  • Støtte for ulike språk
  • Begrensninger ved kobling av anonym sporingsidentitet
  • Datanøyaktighet
  •  
  • Implementeringsaspekter
  • Innstillinger Piwik PRO for en gitt nettside Oversikt og forklaring av globale innstillinger
  • Bygge inn koden på siden Implementere sporingskoden
  • CORS-konfigurasjon

      Parametrisering av miljøer
    Consent Manager-konfigurasjon Mulighet for å bygge ditt eget grensesnitt eller integrere det med eksisterende mekanismer.
  • Tracker-konfigurasjon Riktig konfigurasjon av domener og informasjonskapsler
  • Ytterligere sporingskonfigurasjoner
  • Tag Manager
  • Slik fungerer nettleseren Elementy sideadresse Slik laster du inn siden
  • Hva er tagger Introduksjon til HTML, CSS og JavaScript
  • Dokumentstruktur HTML (hode, kropp + filer)
  • Rollen til tagger i å lage og endre nettsteder
  • Tag eksempler HTML

    Grunnleggende JavaScript i nettleseren Grunnleggende syntaks JavaScript

      Console.log og kodefeilsøking
    Funksjoner, hendelser og brukerinteraksjoner
  • Dokument- og vindusobjekter, DOM-elementer
  • Bruker querySelector og querySelectorAll
  • Ytterligere nyttige metoder
  • Hva er Tag Manager? Formål og funksjoner til Tag Manager
  • Konseptet med tagger, triggere og variabler
  • Slik laster du inn Tag Manager på et nettsted
  • DataLayer - introduksjon og applikasjon
  • Metoder for sporing av sidevisninger Sporing av sidevisninger for klassiske omlastede sider
  • Sidevisningssporing for enkeltsideapplikasjoner (SPA)

      Sporing på forespørsel - virtuelle sidevisninger
    Konfigurasjon og rapportering mot URL-fragmenter (ankere)
  • Egendefinerte tagger JavaScript
  • Funksjonalitetstagger Piwik PRO
  • Eksterne integrasjonskoder
  • Dynamiske endringer HTML ved hjelp av tagger
  • Lanseringsregler (utløsere) Grunnleggende utløsere: URL, klikk
  • Klikkdeteksjon og deres begrensninger
  • Avanserte triggere: elementtilstedeværelse, utløsende tagger via dataLayer
  • Variabler Bruk av "Klikk Element"-variabelen
  • Opprette funksjoner i variabler
  • Feilsøkingsvariabler
  • Utløser tagger basert på variabler
  • Endringslogg og publikasjonssystem Endringslogg og versjonskontroll
  • Tester endringer ved hjelp av feilsøkingsinformasjonskapselen
  • Prosessen med å publisere og implementere tagger
  • Avanserte løsninger Nettstedtilpasning HTML - Eksempel på innholdssporing
  • DataLayer-baserte utløsere
  • Tag Manager-optimalisering og ytelse
  • Beste praksis og casestudier Diskusjon om beste praksis for bruk av Tag Manager
  • Analyse av spesifikke brukstilfeller
  • Suksesser og fallgruver knyttet til implementering av Tag Manager
  • Oppsummering og diskusjon Oppsummering av det omtalte materialet
  • Svar på deltakernes spørsmål
  • Diskusjon om erfaringer knyttet til implementering og bruk av Tag Manager
  • Krav

    Deltakerne bør ha en grunnleggende forståelse for markedsføring og utvikling av nettsider. Litt erfaring med HTML, CSS og/eller JavaScript vil være nyttig, men ikke nødvendig.

    Deltakerne bør også ha en grunnleggende forståelse av nettanalyse og dens rolle i markedsføringsstrategi.

    Det anbefales at deltakerne har tilgang til kontoen sin Piwik PRO før de deltar på kurset.

     14 timer

    Antall deltakere



    Price per participant

    Relaterte kurs

    Related Categories