Kursplan
Behovet for objektorientert programmering
- Et forsøk på å reflektere den virkelige verden i programmering. Begynnelsen og utviklingen av objektorientert programmering Programowanie obiektowe i aspektet av KISS og DRY regler
Klasser og objekter
- Ideer og enheter i Platons filosofi Klassenes rolle Implementering av klasser ved bruk av objekter Klasser, egenskaper og statiske metoder
Navne- og kodekonvensjoner
- Navneklasser Navngiving av egenskaper og metoder Navngivning av pakker og mapper Andre konvensjoner
Klassestruktur
- Egenskaper/felt som beskrivelse av objektets tilstand Tilbehør Metoder som implementering av funksjonalitet
Modellering og grafisk representasjon av klasser
- Kravanalyse Modellering av klassestruktur og relasjoner Beskrive forretningsobjekter EER-diagrammer Klassediagram UML
Objektorienterte programmeringsparadigmer
- Konseptet med et paradigme Innkapsling Abstraksjon Arv Polymorfisme
Design og implementering av abstraksjonslaget
- Abstrakte klasser Grensesnitt Egenskaper Nestede klausuler Generiske klasser
Opprette objekter
- Metoder for å lage objekter Konstruktørens rolle Fabrikkmønster
Avhengighet mellom klassene
- Aggregasjonssammensetning Avhengighetsfordeling - Avkoblingsavhengighetsinjeksjon, DIC-beholdere Mediatormønster
Kode organisasjon
- Utforme gjenbrukbar kode Mappestruktur Navneområder, pakker, moduler
Programowanie obiektowe og ytelse
- Minnereservasjon for Garbage Collector-objekter. Eksplisitt fjerning av objekter, destruktorer. Arbeide med referanser
Refleksjonsmekanisme
- Bruksområde for refleksjon Innhenting av informasjon om klasser og objekter Viktigheten av refleksjon i å lage dokumentasjon og programvaretesting
Feilhåndtering
- Mulige feilhåndteringsmodeller Objektfeilhåndteringsmodell Rollen til unntak og unntaksklassen, kaste- og fangstunntak Prøv-fangst-sluttblokk, blokkhekking
Antimønstre for objektorientert programmering
- Overdreven klasseansvar, delegeringsmønster Sterke singleton-avhengigheter og potensielle problemer Anemisk domenemodell Andre anti-mønstre
Krav
Treningsdeltakere bør ha grunnleggende kunnskap om programmering.
Testimonials (5)
Gode eksempler, fokus på mest nyttig materiale
Piotr Sowiński - Intel Technology Poland
Kurs - Object Oriented Programming with C++
Machine Translated
The extra information that was shared, the training was not straightforward groovy, which was nice.
Covenant - Vodacom
Kurs - Groovy Programming
En stor mengde praktisk kunnskap vist i eksempler fra det virkelige liv.
Kamil - Streamsoft Kraków
Kurs - Java Advanced
Machine Translated
Presse endringer fortløpende, da jeg den 3. dagen begynte å gå mer vill enn før og det var vanskeligere å oppdage feilen raskt, kunne jeg raskt sjekke ut de siste endringene og holde meg oppdatert med materialet
Paulina
Kurs - Advanced Java Security
Machine Translated
Very good knowledge and character.