Kursplan

Grunnleggende innholdplanlegging i Notion

  • Strukturering av sider, databaser og visninger for innholdsarbeidsflyter
  • Designing egenskaper for emner, frister og publiseringssteg
  • Opprette maler for oppdrag, utkast og ressurser

Bygge innholdskalendere

  • Bruke kalender-, tidslinje- og kanban-visninger for planlegging
  • Anvende filter og grupper for redaksjonell klarhet
  • Administrere sesong-, kampanjebaserte eller flerkanal-kalendere

Administrering av skrive- og gjennomgangsprosesser

  • Spore fremdrift fra ide til publisering
  • Bruke koblingsdatabaser for utkast, godkjenninger og revideringer
  • Implementere arbeidsflyter for redigering, innholdsQA og interessentbakmeldinger

Resursadministrasjon og metadataorganisering

  • Organisere bilder, filer og ressursbiblioteker
  • Opprette metadatastrukturer for oppdaging og gjenbruk
  • Vedlikeholde konsekvens over merkevareressurser og retningslinjer

Tvers-plattformkoordinering og publisering

  • Spore flerkanal-publiseringsoppgaver
  • Administrere overføringer mellom skrivere, redaktører og sosiale medier-team
  • Dokumentere prosessregler og publiseringsstandarder

Avanserte visninger, automatisering og rapportering

  • Bygge dashboards for analyser, KPI-er og arbeidsbelasted innsikter
  • Bruke formler og rollups for ytelsessporing
  • Automatisere påminnelser og statusoppdateringer med integrerte verktøy

Innholdsstrategi og styring i Notion

  • Definere roller, tillatelser og redaksjonelt eierskap
  • Opprette skalbare maler og innholdsrammeverk
  • Vedlikeholde langfristet styring for store innholdsbiblioteker

Team-samarbeid og arbeidsflytsoptimalisering

  • Facilitere samarbeid ved hjelp av kommentarer, nevninger og oppgaveoppgaver
  • Design gjennomgangssykluser og kommunikasjonsflyter
  • Forbedre operativ effektivitet ved pågående prosessforfining

Oppsummering og neste skritt

Krav

  • Forståelse av grunnleggende innholdsopprettingsarbeidsflyter
  • Erfaring med produktivitets- eller samarbeidstøy
  • Kjennskap til online publiseringsplattformer

Målgruppe

  • Innholdsskaper
  • Sosiale medierforvaltere
  • Digitale markedsførere
 14 timer

Antall deltakere


Pris per deltaker

Kommende kurs

Relaterte kategorier