Takk for at du sendte din henvendelse! En av våre teammedlemmer vil kontakte deg straks.
Takk for at du sendte din bestilling! En av våre teammedlemmer vil kontakte deg straks.
Kursplan
Innføring i MATLAB for geofysikk
- MATLAB-miljø og arbeidsflyt
- Grunnleggende skripting og datavisualisering
- Lasting og arbeid med geofysiske datasett
Fundament for objektorientert programmering
- OOP-konsepter: klasser, objekter og innkapsling
- Fordeler ved OOP i vitenskaplig beregning
- MATLAB-syntaks for å definere klasser
Opprettelse og administrasjon av klasser i MATLAB
- Definisjon av egenskaper og metoder
- Offentlig, privat og beskyttet tilgang
- Konstruktører og objektoppretting
Arv og klassehierarki
- Underklasser og overskriving av metoder
- Abstrakte klasser og grensesnitt
- Polymorfi i MATLAB OOP
Anvendelse av OOP på analyse av geofysiske data
- Design av klasser for seismiske, gravitasjons- og magnetiske data
- Dataforarbeidning og filtreringstechnikker
- Visualiserings- og plottingfunksjoner innen klasser
Kasusstudie: Arbeidsflyt for geofysisk modellering
- Oppbygging av et modulært OOP-rammeverk for modellering
- Integrasjon av modelleringsalgoritmer som klassemetoder
- Eksport og dokumentasjon av analyseresultater
Beste praksis og optimalisering
- Fremme kodelesbarhet og vedlikeholdbarhet
- Ytelsesrekkefølser for store geofysiske datasett
- Versjonskontroll og samarbeidende utvikling
Sammendrag og neste skritt
Krav
- Grunnleggende forståelse av programmeringskonsepter
- Foremålsbekjendthet med grunnleggende prinsipper i geofysikk
- Noen erfaring med MATLAB eller en annen vitenskapelig beregningsmiljø
Målgruppe
- Grunnleggende MATLAB-brukere som jobber i geofysikk
- Geofysikkforskere som overgår til objektorientert programmering
- Fagfolk som ønsker å organisere arbeidsflyter for behandling av geofysiske data
35 timer
Referanser (2)
Hånden på å bygge koden fra bunnen av.
Igor - Draka Comteq Fibre B.V.
Kurs - Introduction to Image Processing using Matlab
Maskinoversatt
Trainer took the initiative to cover additional content outside our course materials to improve our learning.