Kursplan

Introduksjon til Android

  • Android SDK-funksjoner
  • Introduksjon til utviklingsrammeverket
  • Dalvik Virtual Machine
  • Android applikasjonsarkitektur
  • Nedlasting og installasjon av Android SDK

En Android applikasjon

  • Opprettelse av et nytt Android-prosjekt
  • Opprettelse av en Android virtuell enhet
  • Forgrunns- og bakgrunnsapplikasjoner
  • Android Emulator

Applikasjoner og aktiviteter

  • Introduksjon til applikasjonsmanifestfilen
  • Bruk av ressurser
  • Android applikasjonslivssyklus
  • Forstå en applikasjons prioritet og prosessens tilstander
  • Opprettelse av aktiviteter og aktivitetens livssyklus
  • Grundleggende Android UI-design
  • Definering av layout
  • Opprettelse av nye fragmenter
  • Android widget-verktøyeskjema
  • Introduksjon til adaptere

Definering og bruk av stil

  • Elementer i stil
  • Hvor å bruke en stil
  • Tilgjengelige egenskaper
  • Arv av en stil

Bruk av hensikter og broadcast-mottakere

  • Bruk av hensikter for å starte aktiviteter
  • Bruk av hensikter for å sende hendelser
  • Opprettelse av hensiktsfiltre og broadcast-mottakere
  • Lytting etter native broadcast-hensikter
  • Overvåking av endringer i enhetens tilstand ved bruk av broadcast-hensikter

Bruk av internett-ressurser

  • Tilkobling til en internett-ressurs
  • Bruk av nedlastingshåndterer
  • Bruk av internett-tjenester

Bruk av filer, lagring av tilstand og preferanser

  • Opprettelse og lagring av delt preferanser
  • Henting av delt preferanser
  • Introduksjon til preferanserammeverket og preferanseaktivitet
  • Inkludering av statiske filer som ressurser
  • Arbeid med filsystemet

Databaser og innholdsleverandører

  • Introduksjon til Android-databaser
  • Introduksjon til SQLite
  • Innholdsverdier og peker
  • Arbeid med SQLite-databaser
  • Spørring av en database
  • Opprettelse av innholdsleverandører
  • Bruk av innholdsleverandører

Arbeid i bakgrunnen

  • Introduksjon til tjenester
  • Binding av tjenester til aktiviteter
  • Bruk av bakgrunnstråder
  • Bruk av AsyncTask for å kjøre asynkrone oppgaver
  • Bruk av alarmer

Hvordan varsle hendelser

  • Introduksjon til action bar
  • Opprettelse og bruk av menyer og action bar-action-items
  • Introduksjon til dialoger
  • Introduksjon til varselhåndterer
  • Opprettelse av varsler

Geokoding og stedbaserte tjenester

  • Bruk av stedbaserte tjenester
  • Bruk av emulator med stedbaserte tjenester
  • Velg en stedleverandør
  • Finn din nåværende posisjon
  • Bruk av nærhetsvarsler
  • Opprettelse av kartbaserte aktiviteter

Krav

Deltakerne bør være kjent med en grunnleggende forståelse av hvordan man programmerer i Java.

 21 timer

Antall deltakere


Pris per deltaker

Referanser (4)

Kommende kurs

Relaterte kategorier