Kursplan
Introduksjon Hvorfor webanalyse? Adobe Analytics vs Google Analytics Oversikt over Adobe Analytics funksjoner og arkitektur
Kom i gang med Adobe Analytics Navigering i grensesnittet Forståelse av Analysis Workspace, rapporter, dashboards, verktøy osv. Hvordan Adobe samler inn data fra nettstedsbesøkende
Arbeid med rapporter Bruk av Rapportbygger Oppretting av en rapport for mobil, video, vei, besøkerprofil, beholdelse osv. Tolkning av en rapport
Arbeid med målinger Forståelse av begreper og målinger Forståelse av konverterings- og trafikkvariabler
Administrering av en kampanje Oppsett av en kampanje Sporing av en kampanje Sett mål og varsler
Analyse av nettstedets ytelse Forståelse av besøkeratferd Oppnåelse av besøkende Identifisering av besøkende Segmentering av besøkende Gjennomgang av konverteringsfunneler Måling av kanalytelse
Samarbeid med andre Oppretting av en engasjerende dashboard Deling av en dashboard Optimalisering av rapporter og visualiseringer for effektiv beslutningstaking
Integrering med Excel Bruk av Rapportbygger for å flytte data
Feilsøking
Oppsummering og konklusjon
Krav
- Forståelse av webanalytiske begreper
- Erfaring med Google Analytics er nyttig, men ikke nødvendig
Målgruppe
- Analytikere
- Markedsførere
Testimonials (2)
the examples the trainer used in each subject which made it easier to understand
huda Alyassi - Dubai Government Human Resources Dept.
Kurs - Adobe XD
The trainer listened to my wishes and adjusted the training meeting my specific needs.