Kursplan

Introduksjon Hvorfor webanalyse? Adobe Analytics vs Google Analytics Oversikt over Adobe Analytics funksjoner og arkitektur

Kom i gang med Adobe Analytics Navigering i grensesnittet Forståelse av Analysis Workspace, rapporter, dashboards, verktøy osv. Hvordan Adobe samler inn data fra nettstedsbesøkende

Arbeid med rapporter Bruk av Rapportbygger Oppretting av en rapport for mobil, video, vei, besøkerprofil, beholdelse osv. Tolkning av en rapport

Arbeid med målinger Forståelse av begreper og målinger Forståelse av konverterings- og trafikkvariabler

Administrering av en kampanje Oppsett av en kampanje Sporing av en kampanje Sett mål og varsler

Analyse av nettstedets ytelse Forståelse av besøkeratferd Oppnåelse av besøkende Identifisering av besøkende Segmentering av besøkende Gjennomgang av konverteringsfunneler Måling av kanalytelse

Samarbeid med andre Oppretting av en engasjerende dashboard Deling av en dashboard Optimalisering av rapporter og visualiseringer for effektiv beslutningstaking

Integrering med Excel Bruk av Rapportbygger for å flytte data

Feilsøking

Oppsummering og konklusjon

Krav

  • Forståelse av webanalytiske begreper
  • Erfaring med Google Analytics er nyttig, men ikke nødvendig

Målgruppe

  • Analytikere
  • Markedsførere
 14 timer

Antall deltakere


Price per participant

Testimonials (2)

Upcoming Courses

Related Categories