Kursplan

Utviklingsmiljø

  • Krav til utviklingsmiljø
  • Xcode og iOS SDK
  • Apple Developer Registrering
  • Årsaker til at applikasjoner blir avvist
  • Human Interface Guidelines

Xcode iOS-prosjekter

  • Oversikt over Xcode
  • Opprette et iOS-prosjekt
  • Kjøre på simulator og virkelige enheter

Tilpasset opplegg

  • Storyboards
  • Støtte for flere enheter
  • Ikonstørrelser og enhetens orientering
  • Grensesnittskomponenter
  • Bygging av brukergrensesnitt

Swift

  • Oversikt over Swift-programmeringsspråket
  • Variabler, konstante og datatyper
  • Språkkonstruksjoner
  • Bruk av Xcode for å utvikle Swift-applikasjoner
  • Playground

Swift-klasser og scener

  • Opprette Swift-klasser
  • Eksempelvariabler og initialisering
  • Minnebehandling
  • Sterke og svake referanser
  • Konstruktortyper
  • Protokoller, Hashable og Printable
  • Arv
  • Opprette scener
  • Implementere visningskontrollere
  • Utganger og handlinger

Arbeid med grafikk

  • Legge til ikoner og bilder
  • Bruk av SpriteKit API
  • Animere sprites

Brukerinteraksjon

  • Knapper og håndterere
  • Pan-gesteigenkjenning
  • Tap-gesteigenkjenning

Applikasjoner med flere skjermer

  • Tabellnavigering
  • Tabulerte applikasjoner
  • Navigasjonskontrollere

Lokasjonstjenester

  • Posisjon og høyde
  • Kompassretning

Enhetsaksess og lagring

  • Filopplagring
  • Adgang til musikkbibliotek
  • Adgang til SQLite-database

Bluetooth

  • Bluetooth API
  • Centrals
  • Periferier

Talrammeverk

  • Tal til tekst
  • Tekst til tal

Nettverk

  • Nettverksadgang
  • Serialisering og deserialisering av JSON
  • REST-webtjenester

Krav

Kurset forutsetter noe programmeringserfaring.

 35 timer

Antall deltakere


Pris per deltaker

Referanser (5)

Kommende kurs

Relaterte kategorier