Kursplan

Inntroduksjon og miljøoppsett

  • Hva er iOS? Grunnleggende arkitektur
  • Installasjon og konfigurasjon av Xcode
  • Forklaring av strukturen i et Xcode-prosjekt
  • Lag en "Hello World"-app i iOS-simulator

Basis for brukergrensesnitt (UI) med UIKit

  • Views og View Controllers
  • Vanlige UI-elementer: UILabel, UITextField, UIButton, UIImageView
  • Design av grensesnitt med Storyboards og Interface Builder
  • Lag basis IBOutlet og IBAction-tilkoblinger
  • Praktisk øvelse: Design av prosjektets brukergrensesnitt

Interaksjon og hendelser

  • Oversikt over ViewController-livsløypen
  • Håndtering av UI-hendelser med IBAction
  • Tilgang til UI-elementer fra kode ved hjelp av IBOutlet
  • Fremvisning av basisvarsler med UIAlertController
  • Praktisk øvelse: Implementering av interaksjon i prosjektets brukergrensesnitt

Grunnleggende navigasjon

  • Bruk av Segues for navigasjon mellom visninger
  • Overføring av basisdata mellom ViewControllers
  • Praktisk øvelse: Implementering av skjermnavigasjon

Vedvarende praktisk prosjekt

  • Fortsatt utvikling av det praktiske prosjektet
  • Integrering av lært kunnskap
  • Diskusjon og løsning av vanlige problemer

Sammendrag og neste trinn

Krav

  • Grunnleggende programmeringstekniske kunnskaper (ikke nødvendigvis i iOS eller Swift)
  • En Mac med Xcode installert
  • Interesse for mobilapplikasjonsutvikling

Målgruppe

  • Nye utviklere som er interessert i iOS-applikasjonsutvikling
  • Junior mobilutviklere som overgår til Apple-økosystemet
  • Fagfolk som ønsker å bygge sin første iOS-applikasjon
 21 timer

Antall deltakere


Pris per deltaker

Referanser (3)

Kommende kurs

Relaterte kategorier