Thank you for sending your enquiry! One of our team members will contact you shortly.
Thank you for sending your booking! One of our team members will contact you shortly.
Kursplan
Modul 1 – Introduksjon til SAP Ariba
- Hva er SAP Ariba og dets rolle i SAP ekosystemet
- Fordeler ved digitalisering av innkjøps- og leverandørkjeder
- Oversikt over hovedmoduler: Sourcing, Innkjøp, Kontrakt Management, Leverandør Management
Modul 2 – Leverandør og Kontrakt Management
- Registrering og kvalifisering av leverandører i Ariba Network
- Ytelsesovervåkning og overholdelsessporing
- Opprettelse, forhandling og administrasjon av elektroniske kontrakter
Modul 3 – Sourcing og Innkjøp
- Opprettelse av kjøpsforskrifter og anmodninger om tilbud (RFI/RFQ)
- Administrasjon av sourcing-hendelser og revers-auksjoner
- Sammenligning av forslag og tildelelse av kontrakter
Modul 4 – Leverandør Collaboration og Integrasjon
- Realtidsamarbeid via Ariba Network
- Automatisering av kjøpsordrer, fakturaer og leveransebekreftelser
- Oppnå full kontroll i innkjøpsprosessen
Modul 5 – Beste praksis og strategiske tilnærminger
- Effektive arbeidsflyter for strategisk innkjøp
- Rapporter, dashboards og nøkkelindikatorer (KPIs)
- Sikkerhet, overholdelse og SAP ERP/S/4HANA integrasjonshensyn
Oppsummering og neste skritt
Krav
- Kjennskap med innkjøps- eller forsyningskjeder
- Grundleggende forståelse av bedriftsprogramvare (ERP)
Målgruppe
- Innkjøps- og kildespesialister
- ERP- og SAP-operatørpersonell
- Levereandørstyring og kontraktspesialister
14 timer