Kursplan

1. VEILEDENDE PRINSIPPER

  • Nøkkelprinsipper for brukersentrert design

  • Introduksjon av ISO9241 som en viktig standard innen brukervennlighet

  • Tydeliggjør forskjellene mellom brukervennlighet og brukeropplevelse

  • Identifiser brukerbehov og mål trygt

2. BRUKERFORSKNING

  • Oppgi riktige komponenter for bruk

  • Lage metoder for målgruppeintervjuer

  • Definer forskjellen mellom observasjon og tolkning

  • Samle og analyser kvalifiserte brukerdata

  • Utvikle forskningsteknikker og metoder

3. ILLUSTRASJON AV BRUKSKONTEKSTEN

  • Identifiser potensielle brukere av produktet eller systemet ditt

  • Lag produktpersonas, tolk deres behov

  • Tydeliggjør Hicks lov-prinsippet om forholdet mellom antall valg av brukergrensesnitt og den kognitive belastningen

  • Angi og administrer elementene i brukerhistorier

4. MÅLING AV BRUKHET

  • Definer brukervennlighet i ulike termer av effektivitet, effektivitet og tilfredshet

  • Bruk atferdsdata for å identifisere gode og dårlige designideer

  • Velg mellom designalternativer ved bruk av a/b-testmetode

  • Forklar verdien av iterativ design

5. INFORMASJONSARKITEKTUR

  • Skap en strukturert opplevelse fra uorganisert informasjon

  • Utvikle en riktig flyt mellom en person og et produkt eller en tjeneste

  • Organisere, strukturere og merke innhold, funksjoner og funksjoner

  • Kontrast en implementeringsmodell, mental modell og konseptuell modell

6. INTERAKSJONSDESIGN

  • Beskriv selvsikkert forskjellige designmønstre for brukergrensesnitt

  • Velg riktig interaktiv kontroll i et brukergrensesnittdesign

  • Definer enkelt konseptet progressiv avsløring

  • Angi forskjellen mellom interaksjonsdesign og en informasjonsarkitektur

  • Definer viktigheten av konsistens i design av brukergrensesnitt

7. VISUELL DESIGN

  • Lag brukergrensesnittdesign som utnytter universelle prinsipper for visuell design.

  • Identifiser gode og dårlige sideoppsett

  • Velg riktig interaktiv kontroll i et brukergrensesnittdesign

  • Forbedre forskningsinnsikten din ved å bruke øyesporingsmetodikk

8. PROTOTYPING AV GRENSESNITT

  • Velg mellom ulike typer prototyping, for eksempel papir og elektronikk

  • Beskriv forskjellene mellom prototyper og skisser

  • Identifiser flere forskjellige designløsninger før du bestemmer deg for en spesifikk designløsning

  • Sketch papirprototyper praktisk talt

9. BRUKEBARHETSVURDERING

  • Husk Jacob Nielsens brukervennlighetsheuristikk og andre brukervennlighetsprinsipper

  • Angi de ulike typene brukbarhetsevaluering

  • Registrer dataene fra brukervennlighetsevalueringer

  • Evaluer brukervennligheten til systemene ved å bruke brukervennlighetsheuristikk.

Krav

Det er ingen spesifikke krav for å delta på dette kurset.

  28 timer
 

Antall deltakere


Starts

Ends


Dates are subject to availability and take place between 09:30 and 16:30.
Open Training Courses require 5+ participants.

Testimonials (8)

Relaterte kurs

Related Categories