Thank you for sending your enquiry! One of our team members will contact you shortly.
Thank you for sending your booking! One of our team members will contact you shortly.
Kursplan
BPM i kontekst
- BPMs mange ansikter BPM-paraplyen BPM og Governance Bransjeaktører Modenhet i markedet Nåværende BPM-utfordringer Fremtiden til BPM
BPM Lagdeling
- Hva er lagdeling? Vanlige lag Hjelpelag BPM-stabelen Fordøye lagene Tommelfingerregler for lagdeling
Standardens tilstand
- Standarder – venn eller fiende? Standardorganer Modne standarder Standarder i endring Fremvoksende standarder Utnytter SOA- og BPM-standarder
Roller innenfor BPM
- Bedriftsroller innenfor BPM Prosjektlederansvar Business Analytikeransvar Arkitektansvar Utvikleransvar QA/Tester ansvar Konfigurasjonslederansvar Spesialistroller og -ansvar Ny rolle: Integreringsspesialist Ny rolle: Prosessmester
Prosessentrisk SOA
- Viktigheten av forretningsprosess Management (BPM) innenfor SOA Vanlige BPM-fallgruver Modellering av forretningsprosesser Forretningsprosesser som dokumentasjon Styre forretningsprosesser Drive en prosessentrisk virksomhet
Regelbasert BPM
- Business regler innenfor BPM Eksternalisering av eksisterende regler Identifisere nye regler Administrere SOA-forretningsregler Utnytte forretningsregler Støtteverktøy
Metoder for prosess- og tjenesteidentifikasjon
- Oversikt over populære metoder Top-down modellering Bottom-up modellering Goal-service modellering BPM modellering fallgruver BPM modellering anbefalinger
Anbefalinger for tjenestelivssyklus
- SOA-livssyklusoversikt Høyrisikopunkter innenfor SOA-livssyklusen Håndtering av tjeneste- og prosessavhengigheter Tjenestesammensetning Konfigurasjon og kontroll Riktig pensjonering av prosesser og tjenester
Tjenesteversjonsstrategier
- Problemet med SOA-versjonskontroll Granularitet for konfigurasjonskontroll Tjenesteregisterets rolle Navnekonvensjoner Prosessversjonsstyring Tjenesteversjonsstyring Driftsversjonsstyring Støtter flere samtidige versjoner Definere en versjonskontrollpolicy (VCP)
BPM-SOA-teststrategier
- Problemet med SOA-testing End-to-end-testing innenfor BPM WS-I-overholdelse WS-Policy-overholdelse Hånte klienter og tjenester Regresjonstesting har BPM testanbefalinger
Sikkerhetsanbefalinger
- BPM og sikkerhetshensyn SOA-sikkerhetsstakken Sikkerhetsstandarder Single Sign On Identitetsadministrasjon SOA-sikkerhetstilnærminger Punkt-til-punkt-sikkerhet ESB-megler sikkerhet Sikkerhetstjenestelaget
BPM Business Mønstre
- Business mønstre Selvbetjeningsmodellen Informasjonslagermodellen Informasjonsabonnementsmodellen Brukersamarbeidsmodellen Den utvidede bedriftsmodellen Tilpassede forretningsmodeller
BPM og BPMN
- Merverdien av BPMN Komponerbarhet og grunnleggende tjenester Fremme en inkrementell og iterativ tilnærming Hvorfor skal Use cases drive prosjektet? Erklæring av meldingsegenskaper Bruk av korrelasjonssett Utvikle en kompleks parallell utførelse av aktiviteter Designe samtidighet
Krav
Eksponering for SOA-konsepter
14 timer
Testimonials (1)
extensive knowledge cover many things.