Kursplan

BPM i kontekst

    BPMs mange ansikter BPM-paraplyen BPM og Governance Bransjeaktører Modenhet i markedet Nåværende BPM-utfordringer Fremtiden til BPM

BPM Lagdeling

    Hva er lagdeling? Vanlige lag Hjelpelag BPM-stabelen Fordøye lagene Tommelfingerregler for lagdeling

Standardens tilstand

    Standarder – venn eller fiende? Standardorganer Modne standarder Standarder i endring Fremvoksende standarder Utnytter SOA- og BPM-standarder

Roller innenfor BPM

    Bedriftsroller innenfor BPM Prosjektlederansvar Business Analytikeransvar Arkitektansvar Utvikleransvar QA/Tester ansvar Konfigurasjonslederansvar Spesialistroller og -ansvar Ny rolle: Integreringsspesialist Ny rolle: Prosessmester

Prosessentrisk SOA

    Viktigheten av forretningsprosess Management (BPM) innenfor SOA Vanlige BPM-fallgruver Modellering av forretningsprosesser Forretningsprosesser som dokumentasjon Styre forretningsprosesser Drive en prosessentrisk virksomhet

Regelbasert BPM

    Business regler innenfor BPM Eksternalisering av eksisterende regler Identifisere nye regler Administrere SOA-forretningsregler Utnytte forretningsregler Støtteverktøy

Metoder for prosess- og tjenesteidentifikasjon

    Oversikt over populære metoder Top-down modellering Bottom-up modellering Goal-service modellering BPM modellering fallgruver BPM modellering anbefalinger

Anbefalinger for tjenestelivssyklus

    SOA-livssyklusoversikt Høyrisikopunkter innenfor SOA-livssyklusen Håndtering av tjeneste- og prosessavhengigheter Tjenestesammensetning Konfigurasjon og kontroll Riktig pensjonering av prosesser og tjenester

Tjenesteversjonsstrategier

    Problemet med SOA-versjonskontroll Granularitet for konfigurasjonskontroll Tjenesteregisterets rolle Navnekonvensjoner Prosessversjonsstyring Tjenesteversjonsstyring Driftsversjonsstyring Støtter flere samtidige versjoner Definere en versjonskontrollpolicy (VCP)

BPM-SOA-teststrategier

    Problemet med SOA-testing End-to-end-testing innenfor BPM WS-I-overholdelse WS-Policy-overholdelse Hånte klienter og tjenester Regresjonstesting har BPM testanbefalinger

Sikkerhetsanbefalinger

    BPM og sikkerhetshensyn SOA-sikkerhetsstakken Sikkerhetsstandarder Single Sign On Identitetsadministrasjon SOA-sikkerhetstilnærminger Punkt-til-punkt-sikkerhet ESB-megler sikkerhet Sikkerhetstjenestelaget

BPM Business Mønstre

    Business mønstre Selvbetjeningsmodellen Informasjonslagermodellen Informasjonsabonnementsmodellen Brukersamarbeidsmodellen Den utvidede bedriftsmodellen Tilpassede forretningsmodeller

BPM og BPMN

    Merverdien av BPMN Komponerbarhet og grunnleggende tjenester Fremme en inkrementell og iterativ tilnærming Hvorfor skal Use cases drive prosjektet? Erklæring av meldingsegenskaper Bruk av korrelasjonssett Utvikle en kompleks parallell utførelse av aktiviteter Designe samtidighet

Krav

Eksponering for SOA-konsepter

 14 timer

Antall deltakere



Price per participant

Testimonials (1)

Relaterte kurs

Related Categories