Kursplan

Forstå oss selv og andre

    Hva får oss til å oppføre oss som vi gjør? Hvordan kan vi forstå hvilke deler av denne atferden som er akseptabel – kreves av vår rolle i virksomheten – og hvilke deler som ikke er akseptable? Tilbakemelding: hvordan ser og forholder andre seg til oss?

Communication

    Hvordan kommuniserer vi med andre? Hva er fordelene/ulempene med de ulike kommunikasjonsmediene? Hva mener vi med Effektiv Communication og hvordan oppnår vi det? Våre respektive tenke- og læringsstiler og hvordan de kan brukes i vårt daglige arbeid

Management v Ledelse

    Hva er ledelse? Hva er ledelse? Hva er forskjellen mellom Management and Leadership? Analysere lederatferd Analysere forskjellen Ledelsesstiler – og forstå når de skal brukes Viktigheten av kommunikasjon – inkludert: Verbal kommunikasjon Vokal kommunikasjon Visuell kommunikasjon

Emosjonell intelligens

    Følelser og deres konsekvenser Viktigheten av å forstå vår "EQ" (i motsetning til den mer standard IQ) De fem stadiene av Golemans Emotional Intelligence-modell: Selvbevissthet Selv-Management Motivasjon Empati Sosiale ferdigheter

Transaksjonsanalyse

    Hvorfor handler/reagerer vi på en bestemt måte overfor kollegaer og kunder? Hvordan kan vi bygge relasjoner med kolleger og kunder? Hva er fordelene med «True Rapport» i våre inter-personal relasjoner?

Bygge et vellykket team

    Hva er et team? Stadiene i teamutvikling

Goal og målsetting

    Målsetting – for selskapet Målsetting – for personalet Utforming og innretting av mål Ytelse Management

Interessenter Management

    Mennesker og tjeneste-profitkjeden Tilfredsstille interessenter Interessentanalyse: interne og eksterne interessenter

Delegasjon

    Hva er delegering? Delegasjonens stadier

Coaching

    Hva er coaching? Bruk av GROW-modellen for effektiv coaching

Håndtering av konflikt

    Hva forårsaker konflikt? Fasene i konflikthåndtering Forstå konflikten Forstå din / den andre personens posisjon i konflikten Løse konflikten
Kilmanns fem konflikthåndteringsmoduser – og hvordan du bruker dem: Konkurrerende
  • Samarbeider
  • Kompromisser
  • Unngå
  • Imøtekommende
  • Bridging the Gap
  •  21 timer

    Antall deltakere



    Price per participant

    Testimonials (1)

    Relaterte kurs

    Related Categories