Thank you for sending your enquiry! One of our team members will contact you shortly.
Thank you for sending your booking! One of our team members will contact you shortly.
Kursplan
Forstå oss selv og andre
- Hva får oss til å oppføre oss som vi gjør? Hvordan kan vi forstå hvilke deler av denne atferden som er akseptabel – kreves av vår rolle i virksomheten – og hvilke deler som ikke er akseptable? Tilbakemelding: hvordan ser og forholder andre seg til oss?
Communication
- Hvordan kommuniserer vi med andre? Hva er fordelene/ulempene med de ulike kommunikasjonsmediene? Hva mener vi med Effektiv Communication og hvordan oppnår vi det? Våre respektive tenke- og læringsstiler og hvordan de kan brukes i vårt daglige arbeid
Management v Ledelse
- Hva er ledelse? Hva er ledelse? Hva er forskjellen mellom Management and Leadership? Analysere lederatferd Analysere forskjellen Ledelsesstiler – og forstå når de skal brukes Viktigheten av kommunikasjon – inkludert: Verbal kommunikasjon Vokal kommunikasjon Visuell kommunikasjon
Emosjonell intelligens
- Følelser og deres konsekvenser Viktigheten av å forstå vår "EQ" (i motsetning til den mer standard IQ) De fem stadiene av Golemans Emotional Intelligence-modell: Selvbevissthet Selv-Management Motivasjon Empati Sosiale ferdigheter
Transaksjonsanalyse
- Hvorfor handler/reagerer vi på en bestemt måte overfor kollegaer og kunder? Hvordan kan vi bygge relasjoner med kolleger og kunder? Hva er fordelene med «True Rapport» i våre inter-personal relasjoner?
Bygge et vellykket team
- Hva er et team? Stadiene i teamutvikling
Goal og målsetting
- Målsetting – for selskapet Målsetting – for personalet Utforming og innretting av mål Ytelse Management
Interessenter Management
- Mennesker og tjeneste-profitkjeden Tilfredsstille interessenter Interessentanalyse: interne og eksterne interessenter
Delegasjon
- Hva er delegering? Delegasjonens stadier
Coaching
- Hva er coaching? Bruk av GROW-modellen for effektiv coaching
Håndtering av konflikt
- Hva forårsaker konflikt? Fasene i konflikthåndtering Forstå konflikten Forstå din / den andre personens posisjon i konflikten Løse konflikten
21 timer
Testimonials (1)
Reflecting own my self to learn others