Kursplan
Introduksjon
- Historien om Lean: Toyotas produksjonssystem Lean produksjon kontra slanke serviceoperasjoner
Lean Tenker
- Organisering av menneskelige aktiviteter
Fem prinsipper for Lean
- Verdi Verdistrømmen Flow Pull Perfection
Typer avfall
- Materielt vs immaterielt avfall Verdiskapende kontra ikke-verdiskapende aktiviteter i arbeid Åtte typer avfall i tjenestedrift Bruk av feil metrikk for å måle avfall
Måle ytelse
- Observere prosesser Forstå nøkkelaspektene ved en KPI-tid som en kritisk faktor
Systemtenkning
- Styre for fremtiden Demings systemtenkning i tjenesteytende næringer
Forbereder bedriften på Lean
- Lean prosesser Den kontinuerlige forbedringssyklusen Omjustering av beregninger Overvinne motstand Pilotprosjekter
Implementering av Lean i organisasjonen din
- Organisere teamene Bruke teknologi og verktøy Utvikle mennesker og partnere Spore arbeid med Kanban Kaizen workshops
Prosesskartlegging
- Bruke arbeidsflytdiagrammer Ordre-til-levering-syklus
Verdistrømskartlegging
- Lean målinger Opprette nåværende og fremtidige tilstandskart
Verdistrømsanalyse
- 5 S-metodikken Just-in-time Innebygd kvalitet
Fremme Lean Tenkning på tvers av bedriften
- Verktøy + kulturendring Coaching Utvikle kommunikasjons- og tilbakemeldingskanaler Fokus på langsiktig læring Være datadrevet
Vurdere resultatene av Lean
- Lean modenhetsmatrise Spore ytelse Benchmarking mot andre selskaper
Utvikle Lean ledere
- Sette opp et Lean lederteam Opprette et arvesystem
Gratis metoder
- Agile og Scrum Six Sigma
Avsluttende bemerkninger
Krav
- Et ønske om å utvikle mennesker, forbedre effektiviteten og eliminere sløsing i organisasjonen.
Publikum
- Business ledere
Testimonials (4)
Simulation exercises.
- Embassy of Canada
Kurs - Lean Services: Lean Management For The Service Industry
Alvin's broad-based knowledge such as providing historical insights and juxtaposing it into real and current situations.
Connie Pascual - Embassy of Canada
Kurs - Lean Services: Lean Management For The Service Industry
Participating ion activities.
ARCHIE CANOZA - Embassy of Canada
Kurs - Lean Services: Lean Management For The Service Industry
Excellent Trainer - knowledgeable, interesting presentation and was able to connect with his audience.