Kursplan

Introduksjon

    Lean IT: skjæringspunktet mellom Lean, Six Sigma og informasjonssystemer. Hvordan økonomisk press for å redusere kostnader påvirker organisasjonen Spredning av nettbaserte transaksjoner Grønn IT

Hva er avfall?

    Ulike typer avfall Avfall i IT-drift

Prinsipper for Lean IT

    Verdistrømmer Tjenester levert av IT-gruppen til overordnet organisasjon
Verdistrømskartlegging Diagrammering og analysetjenester
  • Flow Just-in-time systemer og integrasjon
  • Strøm vs avfall
  • Pull/Demand-systemer Håndtering av serviceforespørsler
  • Trening
  • Serverprovisionering - sakstildeling Programvareutviklings-APIer - sakstildeling
  • Utfordringene til Lean
  • Motstand mot endring Frykten for å miste jobb

      Fragmenterte IT-avdelinger Håndtering av kumulativt avfall på tvers av teknologisiloer

    Analysekonsepter, -teknikker og -verktøy

      Observere prosesser Måle ytelse Kvantifisere innovasjon Forstå nøkkelaspektene ved en KPI-tid som en kritisk faktor i IT
    Trening
  • Måling av den nåværende tilstanden til en IT-avdeling
  • Implementering av en Lean IT-strategi i organisasjonen din

      Referanseimplementeringer Tilpasning av produksjonsteori til digitale tjenesteprosesser

    Verdistrømvisualisering Kanban-kort

      Visualisere det digitale, immaterielle og abstrakte

    Verktøy og teknikker

      Integrasjon av magert produksjon og magert forbruk Integrering av hele forsyningskjeden, inkludert forbruk
    Trening
  • Identifisere verdistrømmer Utarbeide intervjuer og spørreskjemaer Lage et verdistrømskart
  • Utplassering og kommersiell støtte
  • Outsourcing av applikasjonsutvikling og vedlikehold (ADM) Automatisering av leveringstjenester Ytelsesovervåking
  • Trening
  • Behandling av billetter - saksoppdrag
  • Komplementære metoder

      Smidig, Scrum og slank programvareutvikling Six Sigma Capability Maturity Model Integration (CMMI) Information Technology Infrastructure Library (ITIL) Universal Service Management Body of Knowledge (USMBOK) COBIT

    Fremtidige Rrends i Business og IT

      Sluttkommentarer

    Krav

    • Erfaring innen IT.
    • Kunnskap om grunnleggende operasjonskonsepter.

    Publikum

    • Ledere og spesialister som jobber i en IT-organisasjon
     14 timer

    Antall deltakere



    Price per participant

    Testimonials (6)

    Relaterte kurs

    Related Categories