Kursplan

Introduksjon

    Hva er kravhåndteringsprosessen? Hvorfor smidig? Forretningssmidighet og smidig programvarelevering: Definisjoner Koblinger Agile til Forretninger: Forretningsmotivasjonsmodell vs. forretningsmodell-lerret, hvordan kan man effektivt bruke Value Proposition Canvas for å definere produktvisjonen? Forretningssmidighet vs. smidig programvareleveringsprinsipper Hva er smidighet ikke? Virkninger av tilpasning til strategier og evner Kravstyring i en smidig kontekst Scrum-livssyklus: Spørsmål om fullstendighet av krav og sporbarhet Hvordan produktive modeller forbedrer kommunikasjonen i "Agile"? Business Extensions of Agile: Strukturering av forretningsverdi Bidrag av en brukerhistorie Et panorama av UML diagrammer for modelleringskrav Rammer for sporing av krav mot programvareimplementering og tester De 5 nivåene planlegging av et smidig prosjekt (fra klargjøring av visjonen og produktbacklog til oppgaver … and the Architecture Walking Skeleton) Håndtering av krav innen smidige metoder (Scrum, DAD) vs. Unified Process (RUP) Roller, team, miljøer Presentasjon av casestudien for å strukturere krav og administrere dem ved hjelp av en iterativ prosess

Hvordan beskrive virksomhetens visjon og behov via sporbare modeller?

    Kvalifisering av kravene: Kano-modellen vs. Verdiforslaget Canvas Strukturering av visjonen til produktet på grunnlag av strategier, miljøkrefter og trender Verdiforslag, nøkkelaktiviteter, nøkkelressurser, inntektsstrømmer og kostnadsstrukturer, Oppdage virksomhetens omfang av produktet ved hjelp av kundens behov, gevinster og smerter Beskrive forretningsbrukstilfeller ved å bruke 'verdistrømmer' og 'verdistadier' Bygge bro mellom forretningsomfanget av produktet med forventede 'verdibidrag' Kasusstudie: Beskrive visjonen til produktet

Hvordan beskrive brukerbehov via smidig bruksmodellering (epos og brukerhistorier)?

    Agile Estimering og planlegging Bygge og administrere produktetterslepet / granularitet av krav i forkant av sprintplanleggingen Oppretting av sprintbacklog Agile User Story Pattern : systemomfang (emnet), aktører, brukssaker, brukerhistorier, akseptkriterier , INVEST-modellen The Walking Skeleton using Disciplined Agile Delivery: From Processes to Technology Hvordan finne ut epos og brukerhistorier på grunnlag av verdistrømmer? Verdibidrag fra epos og brukerhistorier Skriveoppgaver: granularitet og størrelse ved hjelp av SMART-modellen Case Study: Oppdage epos og brukerhistorier på grunnlag av verdistrømmer

Validere og teste korrekt forståelse av detaljerte spesifikasjoner

    Bruk av en inkrementell kravinnsamlingsprosess og sprintbacklog Regler for effektiv epos, brukerhistorie og arkitekturbeskrivelser Diagrammer for validering av epos og brukerhistoriebeskrivelser Hvordan velge riktig diagram? Avgrense funksjoner ved bruk av brukstilfeller og relasjonsmodellering Testing av korrekt forståelse av krav ved bruk av testdrevne krav gitt/når/da strukturer og driftskontrakter for veiledning av utviklere i implementering av krav.

Konklusjon

    Trinn for effektiv kravinnsamling og systemanalyseprosesser Sporbarhet mellom krav og analysemodeller Mønstre for innsamling og testing av krav

Merk: Ovennevnte opplærings- og veiledningsøkter gjennomføres interaktivt ved bruk av eksempler fra Requirement Engineering and Modeling-verktøy for å sikre god sporbarhet mellom krav og underliggende løsninger. Konsepter blir først forklart ved hjelp av grunnleggende eksempler og blir deretter fulgt av løsningsutkast til din potensielle sak. Etter denne økten kan vi også følge deg ved å gjennomgå og validere løsningene dine avhengig av dine behov.

 21 timer

Antall deltakere



Price per participant

Relaterte kurs

Related Categories