Kursplan

Dag 01

Introduksjon

    Kundesentrert kontra teknologidrevet innovasjon

Oversikt over løsningsbasert tenkning

    Strukturert tenkning og Design Thinking metodikken

Verktøy for designtenkere

    Tankekart, idégeneratorer, innovasjonsmatrise, hva-hvis-kort osv.

Design Thinking for produktutvikling

    Identifisere den virkelige brukeren av produktet ditt

Kasusstudie

    "Spionerer" på kunden

Få en empatisk forståelse av kundens problem

    Tegne bilder av kundens naturlige atferd Kartlegging av kundens handlinger på en tidslinje

Definere problemet med gjeldende løsning

    Identifisere nøkkelproblemene som oppleves av brukeren av produktet Kategorisering, visualisering og estimering av verdien av å løse nøkkelproblemer

Trening

    Kundereise: Lage en tidslinje med bilder, e-poster, sitater og handlinger. Analysere nøkkelproblemene Bestemme hvilke problemer som skal løses Presentere funnene dine

Dag 02

Generer ideer

    Bruk av visualisering, kartlegging og historiefortelling for å lage løsninger

Prototyping av en løsning

    Verktøy og metoder for å validere konsepter raskt

Testing og iterering

    Sanntidstesting Validerer, kommuniserer og frigjør innovasjonen din

Kasusstudie

    Mislykkes ofte, mislykkes fort

Bruke Design Thinking for å løse interne problemer i utviklingsteamet

    Å se konflikt som en positiv kraft for oppfinnelser Håndtere konflikt gjennom debatt og diskusjon Empati som en sentral ingrediens

Trening

    Bygge ideer som et team Håne opp prototypene Kommunisere innovasjonen din Presentere funnene dine

Sammendrag og neste trinn

Krav

  • Erfaring med design og/eller utvikling av programvareløsninger for kunder

Publikum

  • Utviklere
  • Prosjektledere
  14 timer
 

Antall deltakere


Starts

Ends


Dates are subject to availability and take place between 09:30 and 16:30.
Open Training Courses require 5+ participants.

Testimonials (6)

Relaterte kurs

Related Categories