Kursplan

Modul 1: Tradisjonelle utviklingstilnærminger

    1.1 Oversikt over sekvensielle, prediktive utviklingstilnærminger Beskrivelse av sekvensielle, prediktive 'Waterfall'-tilnærminger Tidslinje for utviklingen av Waterfall-tilnærminger
1.2 Strawman Waterfall Dr Winston Royces Waterfall-modell
  • Fordeler med Waterfall for å kontrollere prosjekter
  • Royces "Iboende risikoer"
  • 1.3 V-modell Tidlig verifisering og validering
  • Fordeler med V-modell
  • 1.4 Inkrementelle modeller Eksempel på rasjonell enhetlig prosess
  • Inkrementell levering
  • Å bryte ned omfang og håndtere risiko
  • 1.5 Når skal du bruke Waterfall-definert prosesskontroll
  • Modul 2: Prince2 Oversikt
  • 2.1 Hva er Prince2? Definisjon og opprinnelse Prince2-sertifiseringer: Foundation, Practitioner, Agile Fordeler med Prince2
  • 2.2 Prince2 Metodikkroller – Prosjektleder, kunde, bruker, leverandør, prosjektstyre
  • Management Teknikker – Prosjektsikring, prosjektstøtte
  • Omfang - Samhandling med kontrakter og kontraktsstyring

      Kontrollere endring – Risiko-, kvalitet- og endringsledelse
    2.3 Prince2 Prosessmodell Styre et prosjekt
  • Starter opp et prosjekt
  • Å sette i gang et prosjekt
  • Administrere scenegrenser
  • Kontrollere en scene
  • Administrere produktlevering
  • Avslutte et prosjekt
  • Planlegger
  • Modul 3: Agile Oversikt
  • 3.1 Historisk oversikt Tidslinje for utviklingen av 'Agile' ideer 90-tallet for å presentere tidlige smidige tilnærminger – Scrum, XP, DSDM Agile Developments – Kanban, BDD, DevOps, Scaling
  • 3.2 Manifestet Agile Bakgrunnen for å lage manifestet
  • Agile Manifestoversikt Individer og interaksjoner over prosesser og verktøy
  • Fungerende programvare over omfattende dokumentasjon
  • Kundesamarbeid over kontraktsforhandling
  • Reagere på endring etter en plan

      Modul 4: Agile Prinsipper
    4.1 De 12 Agile prinsippene Gruppediskusjon om hvert prinsipp
  • 4.2 Oppsummering av Agile konsepter Iterativ planlegging og utvikling
  • Kontinuerlig forbedring
  • Kontinuerlig læring
  • Collaboration og kommunikasjon ansikt til ansikt
  • Kollektiv ansvarlighet
  • Tverrfunksjonelle lag

      Modul 5: Smidig prosjektledelse med Scrum
    5.1 Scrum Oversikt over rammeverk – Scrum Veiledning 2016 Scrum roller og ansvar – Scrum Mester, produkteier, team Scrum arrangementer – Sprint, sprintplanlegging, gjennomgang, tilbakeblikk, daglig Scrum Scrum artefakter – Produktetterslep, Sprint-backlog, Produkttilvekst
  • 5.2 Agile Project Management Prinsipper Empirisk prosesskontroll
  • Iterativ planlegging og rapportering
  • Kontinuerlig forbedring og retrospeksjon
  • Ressursledelse og team
  • Modul 6: Software Testing
  • 6.1 Grunnleggende testing Den grunnleggende testprosessen Planlegging, analyse og design, utførelse, evaluering, avslutning
  • Testnivåer – enhet, integrasjon, system, brukeraksept

      Testtilnærminger – kravbasert, risikobasert, erfaringsbasert
    Test designteknikker – white-box, black-box-teknikker
  • 6.2 Agile Testing Agile Testing Quadrants oversikt – teststrategi, planlegging
  • Testdrevet utvikling
  • Testautomatiseringsprinsipper – testautomatiseringspyramide
  • 6.3 Testtyper Teknologivendte tester som styrer utvikling Enhetstesting, TDD, røyktester
  • Business-vendte tester som styrer utvikling Historietester, eksempler, aksepttesting

      Business-motstående tester som kritiserer produktet Utforskende testing, Alpa/beta-testing, UAT
    Teknologiorienterte tester som kritiserer produktet Ytelsestesting, brukervennlighet, kvalitetsegenskaper
  • Modul 7: Tradisjonell Business Analysis
  • 7.1 Hva er Business Analysis? Forretningsanalyse og forretningsanalytikeren Nivåer av forretningsanalyse – bedrifts-, prosjekt-, operasjonelle Business Analysis prinsipper
  • 7.2 IIBA BA Kunnskapsbok – Kunnskapsområder Business Analysis Planlegging og overvåking
  • Fremkalling og Collaboration
  • Krav livssyklus Management
  • Strategianalyse
  • Kravanalyse og designdefinisjon
  • Løsningsvurdering
  • Modul 8: Smidig Business Analysis
  • 8.1 Agile Business Analysis Betraktninger Iterativ utvikling Tverrfunksjonelle team Collaboration mellom forretnings- og teknologiområder
  • 8.2 Oversikt over atferdsdrevet utvikling Opprinnelse til TDD og nyere utvikling
  • Definisjoner – BDD, ATDD, spesifikasjon etter eksempel
  • 8.3 BDD Activities Fokus på funksjoner som gir forretningsverdi
  • Utled funksjoner i samarbeid
  • Hold alternativene åpne
  • Bruk konkrete eksempler for å illustrere funksjoner

      Skriv kjørbare spesifikasjoner
    Lag levende dokumentasjon
  • 8.4 Agile BA Teknikker og verktøy Business verdidefinisjon
  • Mennesker
  • Effektkartlegging
  • Reelle alternativer
  • Brukerhistorier og akseptkriterier
  • Relativt estimat
  • Gitt-Når-Da mal

      Verktøystøtte for BDD
      14 timer
     

    Antall deltakere


    Starts

    Ends


    Dates are subject to availability and take place between 09:30 and 16:30.
    Open Training Courses require 5+ participants.

    Testimonials (2)

    Relaterte kurs

    Related Categories