Kursplan
Hva er Communication
- Communication stiler Communication flyt Innramming av samtaler Ikke-verbal kommunikasjon Definisjoner og prinsipper Skriftlig kommunikasjon Telefonferdigheter
Øvelse/Kasusstudie
Forståelse Communication
- Hva gjør en vellykket kommunikator Egenskapene til en vellykket kommunikator Definere overtalelse og innflytelse Selvtillit, selvtillit og selvhevdelse Push and pull-stiler Innramming av kommunikasjon
Øvelse/Kasusstudie
Communication Stil
- Velg mellom en rekke kommunikasjonsstiler avhengig av situasjonen Lær å svare, i stedet for å reagere Åpne, ledende og lukkede spørsmål Traktteknikken Forstå verdier Spørreteknikker for å forstå verdier og bygge relasjoner
Øvelse/Kasusstudie
Overvinne motstand
- Hva forårsaker motstand Hvordan håndtere motstand En praktisk veiledning med seks trinn Håndtere konflikt Håndtere vanskelige situasjoner uten følelser Presentere saken din med innvirkning, ta hensyn til andres verdier
Øvelse/Kasusstudie
Dårlig Communication
- Eksempler og hvorfor skjer dette så ofte The Ladder of Inference Top down, Bottom up eller 360 grader Samarbeid kontra diktatorisk Velge den beste stilen og forstå hva som gjør dette til det "beste"
Øvelse/Kasusstudie
Sette alt sammen
- Tilbakemelding Spørsmål og lytting Stille kraftige spørsmål Få frem nøkkelbudskapet Komme med effektive forespørsler Løfter – velsignelse eller forbannelse? Hvordan forbedre kommunikasjonsevnen fremover
Øvelse/Kasusstudie
Overtalelsens kunst og dyktighet
Forstå overtalelse
- Hva gjør en vellykket overbeviser? Egenskapene til en vellykket overbeviser Påvirkning og overtalelse, ikke manipulasjon Definere overtalelse og innflytelse Prinsipper for effektiv påvirkning av selvtillit, selvtillit og Assertiveness Hva mener vi med push og pull-stiler for overtalelse Overtalelsens psykologi – det grunnleggende
Eksempel/øvelse
Forbereder seg på å overtale
- Bygge tillit "Mocking Bird"-teori Ikke-verbal kommunikasjon Bygge tillit og rapport Finne ut hva andre ønsker eller trenger - lytte og stille spørsmål Persepsjon - hvordan du oppfatter situasjoner og hvordan andre kan oppfatte deg
Eksempel/øvelse
Utforsk hva andre vil ha
- Sette klare mål for omfanget av salg du ønsker å ta fatt på Effektive spørreteknikker Realiser verdiene og motivasjonene til andre Finpne dine lytteferdigheter og overvinn barrierer for aktiv lytting Identifiseringen av individuelle 'filtre' og hvordan du kan overvinne disse Kraften til positiv tanke – forbereder overtalelsesdiskusjonen
Eksempel/øvelse
Communication Stil
- Velg mellom en rekke kommunikasjonsstiler avhengig av situasjonen Lær å svare, i stedet for å reagere Åpne, ledende og lukkede spørsmål. Traktspørreteknikken. Forstå verdier og hvordan man kan overtale rundt disse spørreteknikkene for å forstå verdier og bygge relasjoner
Eksempel/øvelse
Overvinn motstand
- Velg ett av de seks selvhevdelsesnivåene, uten å gå på akkord med andres verdier. Bruk en praktisk 6-trinns påvirkningsmodell Bruk FAB for å matche behovene samlet inn fra kundene Håndtere konflikter – håndtere vanskelige situasjoner uten følelser Presentere saken din med innflytelse, ta verdiene hensyn til andre
Eksempel/øvelse
Fortell saken din overbevisende
- Presentere på riktig stadium. Vedta strategier som fungerer for deg. Si din sak på en selvsikker og overbevisende måte. Å kjenne publikum Samle innholdet 10/80/10-regelen for å strukturere presentasjonen Holde en presentasjon
Eksempel/øvelse
Håndtering av innsigelser
- Identifisere ofte møter innvendinger. Foretaket til innsigelser. Utvikle passende svar.
Eksempel/øvelse
Forhandlingsferdigheter for Finance profesjonelle
Introduksjoner
- Forhandlingsprosessen Mål i forhandlinger Communication Den effektive forhandlerens ferdigheter Vurdere informasjon Etablere parametrene Hva er "vinn-vinn"-resultatet
Kasusstudie/diskusjonspunkt
«Interessene»
- Interesser Forskjellen mellom posisjoner og interesser Identifisere og prioritere dine interesser Vanlige feil ved håndtering av interesser Når er forhandlinger en god idé? Elementene i en effektiv forhandling
Kasusstudie/diskusjonspunkt
"Alternativer"
- Generere og evaluere mulige alternativer Identifisere det ideelle resultatet Vanlige feil ved generering av alternativer
Kasusstudie/diskusjonspunkt
Forstå forhandlingsresultater
- Vurder alternativene Hvor tror du det vil ende Er det en "seier" eller ville et kompromiss være bedre Sette klare mål Være forberedt på å tape når det gir mening
Kasusstudie/diskusjonspunkt
Forhandlingsprosessen
- Komme med forslag og gi og motta innrømmelser Bryte vranglås Å bli enige om et middel Forstå forhandlerens rolle Sentrale stadier i prosessen Gi informasjon Lese signaler Lage en plan. Gjennomgå forutsetninger Arbeide gjennom møte-/diskusjonsprosessen Sondering for å utvikle forståelse Å komme til enighet
Kasusstudie/diskusjonspunkt
Utfordringer
- Ulike typer mennesker Atferdsmessige tilnærminger og kroppsspråk Dødlåser, stillstander og innrømmelser Triks, feller og taktikker Når og hvor du skal forhandle – Electronic Media er ikke ideelle
Live praksis
- Simuleringer Debrief
Presentation Skills for finanseksperter
Det essensielle - Presentatøren - deg
- Utføre de "essensielle kontrollene" Presentere det "riktige" bildet Bruke ordene, tonen og kroppsspråket Arbeide med stemmens kvaliteter Å anerkjenne og overvinne nerver Bruke avspenningsteknikker Bruke manerer og gester for å øke effekten Egenskapene til en vellykket presentatør
Eksempel/øvelse
Det essensielle – Materialet – Hva skal du Go si
- Utføre en behovsanalyse Skrive den grunnleggende disposisjonen Forske, skrive og redigere Etablere et klart formål Bruke vellykkede informasjonsinnhentingsteknikker Velge den beste ruten gjennom materialet Identifisere nøkkelpunktene Skape sterke åpninger og avslutninger Kjenne til fordeler og ulemper med forskjellige visuelle hjelpemidler Gjør det stort , dristig og strålende
Eksempel/øvelse
Det essensielle – Publikum – Hvem vil du si det til
- Å kjenne publikum for å utvikle presentasjoner som appellerer Bygge relasjoner Få og holde dem på din side Arbeide med spørsmål Håndtere vanskelige mennesker Forstå gruppedynamikk
Eksempel/øvelse
Neste trinn - Leveringsmetoder
- Grunnleggende metoder Avanserte metoder Grunnleggende kriterier å vurdere Velg mellom en rekke kommunikasjonsstiler avhengig av situasjonen Lytte og høre: De er ikke det samme Stille spørsmål Kommunisere med kraft
Eksempel/øvelse
Neste trinn – Communication Ferdigheter
- Hva mener vi med Communication Forberede mentalt Fysiske avspenningsteknikker Fremstå selvsikker foran mengden Ikke-verbalt Communication Ferdigheter Kroppsspråk Signalene du sender til andre Det er ikke HVA du sier, det er HVORDAN du sier det Presentere saken din med innvirkning,
Eksempel/øvelse
Å perfeksjonere ferdighetene dine
- Få dem til å le litt Still dem et spørsmål Oppmuntrende diskusjon Håndtere spørsmål Lage fantastiske flip-overs Lage overbevisende PowerPoint presentasjoner WOW ditt publikum livlige videoer og fantastisk lyd
Eksempel/øvelse
Hva er mekling
- Lærebokdefinisjon Mekling i praksis Good og dårlig mekling En SWOT-analyse Målene med mekling Å nå et kompromiss WinWin – er dette alltid mulig Å tette gapet mellom unngåelse og formell handling
Øvelse/Kasusstudie
Forstå megling
- Prinsippene for mekling Hva kan den oppnå. Når er det hensiktsmessig Er det noen gang en tid da mekling er upassende Å ha en strategisk tilnærming Alternativ praksis for konfliktløsning HR-politikk: hjelp eller hindring i konfliktsituasjoner
Øvelse/Kasusstudie
Forberedelse til mekling
- Essensielle ferdigheter. Kritiske diskusjoner Forstå hvorfor folk oppfører seg som de gjør i konflikt Hva er problemene Er det et kompromiss Minst verste utfall BATNA/WATNA Stille inn parametrene
Øvelse/Kasusstudie
Mekling
- Strukturere prosessen Skape et "tryggt" miljø Bygge relasjoner og tillit Opprettholde upartiskhet Bistå med vinn-vinn Håndtere destruktiv konflikt Håndtere fastlåst engasjement Engasjere motstandsdyktige mennesker på en konstruktiv måte Lukke meklingen Bekrefte resultatet Velge alternativer Følge opp og vurdere mekanismer
Øvelse/Kasusstudie
Testimonials (5)
Øvelsene var veldig morsomme
Jakub - AXA XL
Kurs - Business Communication Skills
Machine Translated
Karisma av trener og kunnskap.
Bartosz - AXA XL
Kurs - Business Communication Skills
Machine Translated
Det var ingen kjedsomhet, presentasjonen var veldig engasjerende
Karolina - AXA XL
Kurs - Business Communication Skills
Machine Translated
Åpen atmosfære uten å dømme
Agnieszka - AXA XL
Kurs - Business Communication Skills
Machine Translated
Godt kjørt, riktig planlagt
Kamil - AXA XL
Kurs - Business Communication Skills
Machine Translated