Kursplan

Dag 1: Modul 1: Introduksjon til arv og ny BSS

● Hva er eldre BSS? Element av BSS , Billing, Mediation, Rating, CRM, Revenue Management ● Telecom Referansearkitektur ● Enterprise SOA-basert referansearkitektur ● Ny generasjon operasjonssystemer og programvare (NGOSS) ● Det forbedrede Telecom Operations Map (eTOM) & rammeverk for forretningsprosesser. ● Delt informasjonsdata (SID)-modellen ● Rammeverk som kan være spesialisert for behovene til en bestemt organisasjon. ● Telecom Application Map (TAM) & applikasjonsrammeverk for å skildre det funksjonelle fotavtrykket til applikasjoner, i forhold til de horisontale prosessene i eTOM. ● The Technology Neutral Architecture (TNA)

New Generation Operations Systems and Software (NGOSS) vs Legacy - En tur gjennom NGOSS

● Løst koblede distribuerte systemer ● Applikasjonskomponenter/gjenbruk ● Et teknologinøytralt systemrammeverk med teknologispesifikke implementeringer ● Interoperabilitet til tjenesteleverandørens data/prosesser ● Tillater mer gjenbruk av forretningskomponenter på tvers av flere forretningsscenarier ● Arbeidsflytautomatisering Legacy ● The tradisjonell operatørsystemarkitektur består av fire lag, ● Business Support System (BSS) lag, med fokus mot kunder og ● forretningspartnere. Administrerer ordre-, abonnent-, pris-, vurderings- og faktureringsinformasjon. ● Operations Support System (OSS)-lag, bygget rundt produkt-, tjeneste- og ressursbeholdning. ● Nettverkslag – består av nettverkselementer og tredjepartssystemer. ● Integration Layer – for å maksimere applikasjonskommunikasjon og generell løsningsfleksibilitet.

Dag-1 Modul 2 Forstå eTOM-modellen

● Strategi, infrastruktur og produkt (SIP) som dekker planlegging og livssyklusstyring ● Drift som dekker kjernen i daglig operasjonell ledelse ● Enterprise Management som dekker bedrifts- eller forretningsstøttestyring ● Marked, produkt og kunde: Høyt nivå syn på markedet og virksomhetens tilbud ● Tjeneste: Produktkomponenter utviklet av virksomheten ● Ressurs (applikasjon, databehandling og nettverk): Brukes i produksjonen av tjenesten ● Leverandør/partner: Leverer produkter og tjenester til virksomheten for produksjonen av tjenesten ● Nivå 0: Forretningsaktiviteter som skiller operasjonelle kundeorienterte prosesser fra ledelses- og strategiske prosesser ● Nivå 1: Prosessgrupperinger inkludert forretningsfunksjoner og standard ende-til-ende prosesser ● Nivå 2: Kjerneprosesser som kombineres for å levere tjenester strømmer og andre ende-til-ende prosesser ● Nivå 3: Oppgaver og tilhørende detaljerte “suksessmodell” forretningsprosessflyter ● Nivå 4: Trinn og tilhørende detaljerte operasjonelle prosessflyter med feilforhold og produkt- og geografiske varianter (der det er nødvendig) ● Nivå 5 : Ytterligere dekomponering til operasjoner og tilhørende operasjonelle prosessstrømmer der det er nødvendig

Dag-1 Modul 3: CRM -1

● Administrer ende-til-ende-livssyklusen til en kundeforespørsel om produkter. ● Opprette og administrere kundeprofiler. ● Administrer all interaksjon med kunder – forespørsler, forespørsler og svar. ● Gi oppdateringer til fakturering og andre sørgående systemer på kunde-/kontorelaterte ● oppdateringer som kunde-/kontooppretting, sletting, modifikasjon, forespørsel om regninger, sluttregning, dupliserte regninger, kredittgrenser gjennom mellomvare. ● Arbeid med Ordre Management System, Produkt og Service Management komponenter i CRM. ● Administrer kundepreferanser – Involver alle berøringspunkter og kanaler til kunden, inkludert kontaktsenter, forhandlere, forhandlere, selvbetjening og feltservice, så vel som via alle medier (telefon, ansikt til ansikt, nett, mobilenhet, chat, e-post, SMS, e-post, kundens regning, etc.). ● Støtte enkeltgrensesnitt for kundekontaktdetaljer, preferanser, kontodetaljer, tilbud, ● utstyr for kundelokaler, fakturadetaljer, fakturasyklusdetaljer og kunde

Dag-1: Modul 4: CRM-2, Big Data Analytisk, Churn management, Sosial CRM

● CRM, salg og Marketing ● CRM & Service ● Noen få spesielle emner i CRM ● Care Touch- Ta vare på bedrifts- og lederklassen for å opprettholde kundeforhold.

● Retention- Tar vare på churn og tar spesielt vare på å beholde eksisterende kunder. ● Utgående-back-end prosessering av CRM ● Måling av CRM-suksess- CSMM (Customer Satisfaction Management and Measurement), ● Spesielle lojalitetsprogrammer og insentivordninger er utformet for privilegerte og vanlige kunder—Belønnende relasjoner • CRM-opplæring gis til de ansatte ved induksjonstidspunktet. ● Telecom, QoE er et mål på kundetilfredshet med tjenesten(e) hun opplevde. QoE kan være tjenestespesifikk (f.eks. video QoE) eller et overordnet mål på tvers av alle tjenester (f.eks. video, tale og data til sammen). ● QoE og S-KPI -som en kollektiv belønning til bedriften ● QoE og S-KPI Prediktiv modellering fra Big Data

Dag 2: Modul 5: Formidlingssystem

● Oversikt ● Fleksible forretningsregler ● Automatisert inngangsvalideringssystem ● Switchkompatibilitet : Tradisjonelle brytere, som Northern, Lucent, Siemens og Mitel• Soft switcher, som Taqua, GenBand, MetaSwitch, Redcom og Siemens.VOD-servere, som Myrio og Motorola. ● Dataformatkompatibilitet: Dataformatkompatibilitet, automatisk meldingsregnskap (AMA), automatisk meldingsregnskapsdata, nettverkssystemer (AMADNS), Exchange Message Interface (EMI), en rekke Call Detail Records (CDR-er), for eksempel de fra myke brytere , Transcend Daily Call Detail (WorldCom), Standard Daily Extract (CenturyLink), DMS-MTX Call Detail Record, Lucent Flexent/AUTOPLEX Executive Call Processor, Comma-delimited (.csv) transaksjonsfiler for VoIP, Comma-delimited (. csv) transaksjonsfiler for VOD ● Hendelsesvarsling ● Filsporing ● Prosessplanlegging ● Rapportering

Dag-2 Modul 6 : Analyseverktøy i mediering :

● AMA Search- Filter basert på et enkelt kriterium eller kombinasjoner av forhåndsinnstilte AMA-felter- Resultater ● Detaljer om individuelle poster og totale totaler. ● EMI Search ● Filter basert på enkelt eller kombinasjoner av forhåndsinnstilte EMI-felt. ● Filter basert på posisjonsparameter med brukerkriterier. ● Resultater plassert i to EMI bransjefilformater ● eller CDG interne formater. ● Detaljer om individuelle poster og totalsum. ● Bruk Search – Lag egendefinerte profiler for å søke i hoved- eller arbeidsfiler for meldinger og belastningsposter. ● Egendefinerte søk og dashbord

● Lag egendefinerte spørringer og dashbord for rapportering og revisjon

Dag-2 Modul 7 Satsberegning

● Prispakker (kontroller prissetting av daglige brukstransaksjoner) - Pass gjennom bruk med forhåndsbestemt pris - Bruk alternativ pris (moduler osv. Bruk prisplankoden for å bestemme prisen)

● Prisplaner basert på lokasjon, basert på spesifikke datoer, prisintervall etter avstand, lokasjoner, osv., prisperiodedifferensiering, ferievurderingg, enheter vs. transaksjonsvurdering , innledende og overtidsvurdering ● behandlingsprioritet ● rabatter og diverse gebyrer -- valg kriterier for bruk (type, undertype, metode, regler osv.), utvalgskriterier for ikke-bruk (type, varetype, vareundertype osv.), Utvalgte varer kan brukes som kvalifiserende og/eller kvalifiserte varer, og kan begrenses til debet, kreditt eller begge deler; Trinn- og volumlagstrukturer; Prosentvurdering, flat vurdering (kun kostnader) ● Tillegg: forhåndsdefinerte mengder bruk (minutter/transaksjoner) fra normal prissetting, overstyringssats som gjelder bruk innenfor spesifikke prisperioder; kriterier for valg av bruk (type, undertype, metode, regler osv.); Statisk og dynamisk mengde (økende kvote basert på spesifikke transaksjoner) ; samlingsalternativ (en deling av godtgjørelse mellom tjenester); alternativ for forhåndssammenslåing (en kronologisk anvendelse av den samlede godtgjørelsen); Prorasjon, kostnadsmengde og arvefunksjoner ; Kvalifiserte varer som minimumsavgift.

Dag- 2 Modul 8 Faktureringsprosess -1

● Faktureringsfunksjoner ● Rangering & fakturering ● Betalingsbehandling ● Kredittkontroll og innkreving ● Tvister og justeringer ● Forskudds- og etterbetalingstjenester ● Flerspråklig & flere valutaer ● Inter-carrier oppgjør ● Produkter & tjenester ● Rabattapplikasjoner Faktureringstyper: ● Forskuddsbetalt fakturering: ● Etterskuddsbetaling: ● Samtrafikkfakturering: ● Samtrafikkfakturering ● Roaminggebyrer: ● TAP3-protokoll, ● Konvergent faktureringsprogramvare:

● Convergys IRB, Amdocs Ensemble, AMS Tapestry, Kenan Arbor, Saville Systems etc.

Dag-3: Modul 9 Faktureringssystem-2

Gebyrer ● Produktinitieringsgebyrer ● Periodiske produktgebyrer ● Produkttermineringsgebyrer ● Produktsuspensjonsgebyrer ● Produktsuspensjonsgebyrer Periodiske kostnader ● Produktreaktiveringsgebyrer ● Produktbruksgebyrer

Call Detail Record (CDR) - bruken i form av Call Detail Record (CDR)/bruk

Detaljpost (UDR)

● GSM-telefoni: Taleanrop -MSC (Mobile Switching Centre) ● SMS -- SMSC ● Datatrafikk- GGSN ● MMS-trafikk- MMSC ● Roaming CDRs- partnerens bytteelement. CDR-post (tillegg): ● Faktureringssyklus ● Faktureringsoppstilling ● Faktureringssuspensjon ● Purringvarsel ● Hard innkreving Handling – Svart liste ● Tvistebehandling

Dag-3: Modul 10 Fakturering og inntekt Management (BRM)

● En funksjonell oversikt over BRM ● Inntekts Management livssyklus ● Inntektsgenerering ● Inntektsfangst ● Inntektssamling ● Inntektsanalyse ● Enterprise Application (ERP) integrasjoner ● Applications Integration Architecture for Communications ● Application Management Pack for BRM ● Technology Platform Extensions

Simulering av inntektsmodell:

● Ta betalt for databruk basert på varighet og datamengde

● Tilbud om kampanjer som venner og familie til taleabonnenter ● Bruk kundeprofildata som venner og amp; Familie eller spesialdag for å bruke spesialrabatter ● Konfigurer prissetting og rabatt basert på bruksmengde eller volum, for eksempel beløp brukt eller snakket minutter i løpet av faktureringsperioden ● Konfigurer priser basert på dag og klokkeslett, inkludert ukedag, dag -i-måned, ferie og måned i år ● Sett opp sonedefinisjoner og basispriser for telefonibruk basert på opprinnelse og termineringssone ● Bruk fleksible gyldighetsregler for kampanjer, for eksempel spesifiser at en rabatt er gyldig fra første gang den brukes i tre måneder ● Definer pakke- og rabattavhengighet og ekskluderingsregler ● Bruk optimale priser for en individuell abonnent basert på bruk i løpet av siste faktureringssyklus ● Gi kompensasjon for tapte anrop ● Skreddersy prissetting av et tilbud til en bedriftskunde ● Reduser den totale kostnaden på faktureringstidspunktet ved å evaluere terskelbetingelser ● Tilbyr rabattinsentiver på tvers av kontoer ● Gi rabatter på tvers av tjenester for kryss- og oppsalgsmuligheter ● Aktiver dynamisk rabatt, for eksempel, for eksempel kostnadsreduksjonen for de 10 oftest oppringte numre i løpet av gjeldende faktureringssyklus

Dag-3: Modul 11 BSS i eTOM

● eTOM til eTOM ● eTOM v4 til v14-evolusjon ● eTOM til NGOSS ● BSS via eTOM til NGOSS ● Nivå 0: Business Aktiviteter som skiller operasjonelle kundeorienterte prosesser fra ledelse og strategiske prosesser ● Nivå 1: Prosessgrupperinger inkludert forretningsfunksjoner og standard ende-til-ende prosesser ● Nivå 2: Kjerneprosesser som kombineres for å levere tjenestestrømmer og andre ende-til-ende prosesser ● Nivå 3: Oppgaver og tilhørende detaljerte “suksessmodell” forretningsprosessflyter Nivå 4: Trinn og tilhørende detaljerte operasjonelle prosessflyter med feilforhold og produkt- og geografiske varianter (der det er nødvendig) ● Nivå 5: Videre dekomponering til operasjoner og tilhørende operasjonelle prosessstrømmer der det er nødvendig

Dag-3: Modul 12 Avansert emne-1: Churn og svindel Management ved bruk av Big Data

● Type Churn ● Account Churn - Hvor kunden er helt tapt ● Produkt Churn - Hvor kunden har senket abonnementsprofilen sin ● Redusert forbruk - Hvor kunden har redusert forbruket sitt

Churn Analytics:

● Churn Score- Beregningen av kundeadferd ● Kundeverdi- Beregnet på grunnlag av kundens ønsker og tilfredshet Svindelhåndteringsanalyse

● Kollisjonssjekk ● Hastighetssjekk ● Svarteliste ● Terskelsjekk ● Kontroll av nye abonnenter ● Mønstersjekk ● Profilsjekk

Krav

Det er ingen spesifikke krav for å delta på dette kurset.

  21 timer
 

Antall deltakere


Starts

Ends


Dates are subject to availability and take place between 09:30 and 16:30.

Price per participant

Testimonials (5)

Relaterte kurs

Cisco CCNA Syllabus in 5 Days

  35 timer

Cisco ASA/Pix Operation

  28 timer

Related Categories