Kursplan
Introduksjon til standarder
- BPMN, DMN – hva adresserer disse standardene? Når bør BPMN brukes? Når skal DMN brukes?
BPMN (Business prosessmodell og notasjon)
Eksempler på grunnleggende symboler BPMN
- Aktiviteter Gatewayer Hendelser Sekvensflyt Meldinger Artefakter
Orchestrations et Collaborations
- Bassenger, deltakere Korridorer
Meldingsflyt
- Hvordan modellere meldinger
Prosesser og aktiviteter
- Aktivitet kontra oppgave Menneskelige interaksjoner Typer oppgaver Delprosesser Anropsaktivitet Looped og multi-instans aktiviteter
Elementer og data Datamodellering
arrangementer
- Konsepter Start- og slutthendelser Mellomliggende hendelser Trigger Hendelsestyper Melding Timer Feil Eskalering Avbryt Kompensasjonskobling
Porter
- Sekvensflythensyn Eksklusiv gateway Inkluderende gateway Parallell gateway Hendelsesbasert gateway Hendelsesbasert parallell gateway Kompleks gateway
DMN (Beslutningsmodell og notasjon) Introduksjon à DMN
- Historikk Grunnleggende begreper Beslutningsbetingelser Beslutningslogg Omfang og bruk av DMN (menneskelig og automatisert beslutningstaking)
Beslutningsbetingelser
- DRG DRD Table de decision Enkelt Expressionspråk (S-FEEL) FØLELSE
BPMN 2.0 i sammenheng med BPM (Business Process Management)
- Prosessmodellering versus prosessutførelse BMPS (Business Process Management Suiter) og deres samsvar med BPMN 2.0 Prosesser og deres kobling med forretningsstrategier Prosessmål og beregninger Prosesskontekst
Typer modellering
- Orkestreringer (Private prosesser) Offentlige prosesser Koreografier
De elementære elementene BPMN
- Artefakter, feil, eskaleringer, hendelser, Expressioner Flytelementer Gatewayer, meldinger, sekvensflyt
Utforme en prosess
- Aktiviteter Ressurstildeling Aktører Oppgaver Menneskelige interaksjoner Delprosesser Repeterende aktiviteter Gatewayer
Modellering av en Collaboration
- Bassenger, deltakere og baner Meldingsflyt Bruke deltakere Bruke et koreografidiagram
Data
- Datamodellering Datalager Eksempel på datautførelse
arrangementer
- Konsepter Start- og slutthendelser Mellomhendelser Hendelsesdefinisjoner Hendelsesbehandling Omfang
Kompensasjon
- Kompensasjonselementer Utløsning av erstatning Sammenheng mellom feilbehandling og erstatning
Krav
Grunnleggende forståelse av et prosesskonsept.
Testimonials (5)
I learned a lot - not only in theoretical knowledge but I also applied that knowledge during the training and therefore I really understood what process mining is and how it works. Thanks a lot!
Julia Dörre - Techniker Krankenkasse
Kurs - Process Mining
numerous practical exercises
Anna Prusak - Credit Suisse (Poland) Sp.z o.o.
Kurs - Modelling Decision and Rules with OMG DMN
extensive knowledge cover many things.
metab alanazi - Saudi Arabian Monetary Authority
Kurs - Enabling SOA with BPM and BPMN
Temaet BPM er nær meg på grunn av rollen jeg spiller. Filip har en hyggelig, avslappet tilnærming og forklarer problemstillingene som diskuteres veldig godt. Formidler kunnskap i godt tempo og mengde. Materialet er veldig pent og oversiktlig, og å gjennomføre opplæringen gir deg en behagelig følelse av å forbedre dine ferdigheter. Det er fint at vi fant tid til også å se på problemene våre med BPMN og foreslå løsninger. Etter min mening er IT-siden også en sterk side ved opplæringen. Alt fungerer, ingenting går i stykker, det er ingen forsinkelser og du trenger ikke bekymre deg for teknologi, du kan bare fokusere på materialet. Gratulerer med en flott treningsplattform.
Bogumił - GE Aerospace Poland Sp. z o.o.
Kurs - BPMN 2.0 for Business Analysts
Machine Translated
Jeg hadde virkelig nytte av trenernes fagkompetanse.
Simon
Kurs - Business Process Management
Machine Translated