Kursplan

Introduksjon

    Kursmål Hvorfor BPM? Topologi til en BPM arkitektur BPM Leverandøroversikt Plassering av leverandørverktøy

BPM Oversikt

    BPM vs BPMS Når skal du velge en BPMS IT og virksomhet må fungere hånd i hånd Matche riktig teknologi til problemet ditt Oversikt over et BPM-system

Arkitektur av et BPM system

    Topologi og skalerbarhet Designverktøy Implementeringsverktøy Overvåking og administrasjon Prosessmotoren Prosessdefinisjonslager Transaksjonsleder Koblingsrammeverk

Administrere prosesser ved hjelp av prosessovervåking

    Administrere en prosess Modellering av en prosess med BPMN Plattformadministrasjon Grensesnitt med BAM (overvåking av virksomhetsaktivitet) Legge til en melding til en prosessvarslingskanal

Kjerne BPMS funksjoner og grensesnitt

    Støtte for arkiv Database Adapter SDK Nivået på nødvendig tilpasning Involvering av utviklingsspråk Menneskelige arbeidsflytløsninger

BPM som muliggjører for SOA: Nøkkelkomponenter

    Applikasjonsfrontender Basic Services Verdien av en ESB Økt smidighet for virksomheten

Governans og forretningsstrategi

    personal perspektivet Innovasjon, vekst og fleksibilitet Fortiden: data/funksjoner vs objekter og tjenester Fremtiden: kjernevirksomhetslogikk vs prosesskontrolllogikk Designimplikasjoner for arkitekter Samordning av virksomhet og IT

Business Rules

    Motivasjoner for BRs Grunnleggende konsepter KPI-prinsipper Nye roller for virksomhet og I/T Forretningsfokus i forretningsregler Når er en BR-tilnærming passende? Nye aspekter for omfanget av et BR-prosjekt Nøkkel Element til en BR-prosjektplan

Å velge riktig tilnærming

    Start på begynnelsen: virksomheten Definisjon av virksomhetens kompetanse Identifisere differensiatorer og overhead Fra krav til komponenter Hvilke komponenter bør gjenbrukes? Arkitekturkrav Nå leverandøruavhengighet Veikart til bedriftsrenovering Kontinuerlige forbedringer
 21 timer

Antall deltakere



Price per participant

Testimonials (1)

Relaterte kurs

Related Categories