Kursplan
Forstå Business Prosesser
- Hva er en forretningsprosess Typer forretningsprosesser Unified Modeling Language (UML) Business Process Modeling (BPMN) Use Cases An Incremental Process for Modeling
Prosessforbedring livssyklus
- Sette teamet sammen Integrasjon med utviklingen Livssyklus Prosessforbedringen Livssyklus og radikal vs. inkrementell forbedring
Definere Business prosesser
- Business Use Case Diagrammer Business Use Case og Business Actors Modellering Høynivå- og gruppeprosesser Business Process Modeling Workshop (casestudie)
Kartlegging til systemkrav
- System Use Cases kartleggingsaktører og Use Cases kartleggingsaktiviteter Kartlegging av forretningsscenarier Kartlegging av forretningsarbeidere Kartleggingsverksted for forretningsenhetsmodeller
Foreløpig prosessvurdering
- Eksterne faktorer Identifisere kjerne- og støtteprosesser Sette opp forbedringsmål Identifisere kunder og interessenter
Business Prosessmodeller
- Fordeler og ulemper med ulike modelleringsteknikker Prosessmodellkomponenter Introduksjon til bruk av case-scenarier Business objekter Kartlegging av arbeidsflyten
Modellering av nåværende prosesser
- Intervjuer og fokusgrupper Modelleringsforhold, triggere, hendelser og forretningsregler Abstraksjonsnivåer Modelleringstips og -teknikker Å vite når du skal stoppe
Kvantifisere prosesser
- Bestemme hva og hvor mye som skal måles Måle kundetilfredshet Måle ytelse Måle effektivitet Analysere nåværende prosesser
Analysere aktiviteter
- Identifisere verdiøkende aktiviteter Analysere arbeidsflytmønstre og begrensninger Dynamisk analyse - simulering Identifisere forbedringsområder Modellering av ny prosess
Generer nye ideer
- Dokumentere alternativer Integrering av ytelsesmålingsmekanismer Fange og representere prosesskunnskap Administrere modelleringsprosessen
Sette de nye Business prosessmodellene i bruk
- Kartlegging til systemkrav Retningslinjer og prosedyremanualer Modeller som verktøy for endringsledelse Prosessledelse
Velge metoder/verktøy
- Metodeevaluering og valg og tilpasning Modellerings- og simuleringsverktøy Verktøy for arbeidsflytadministrasjon Intranett og ekstranett Prosess- og kunnskapsstyringsverktøy
Krav
Ingen
Testimonials (6)
numerous practical exercises
Anna Prusak - Credit Suisse (Poland) Sp.z o.o.
Kurs - Modelling Decision and Rules with OMG DMN
The training definitely backfilled some of the gaps in my knowledge left by reading the OptaPlanner userguide. It gave me a good broad understanding of how to approach using OptaPlanner in our projects going forward.
Terry Strachan - Exel Computer Systems plc
Kurs - OptaPlanner in Practice
good atmosphere
Martin Jesterschawek
Kurs - Business Rule Management (BRMS) with Drools
Positive and optimistic attitude. Gives good answers to questions.
Emil Krabbe Nielsen
Kurs - Introduction to Drools 6 for Developers
I loved that he was able to see our machines to help us when we got stuck.
Megan Burns - Sandia National Labs
Kurs - Drools 7 and DSL for Business Analysts
The training is very interesting and can be useful on our future projects and the trainer is always active on answering our questions and helping us when we are having issues on our end.