Thank you for sending your enquiry! One of our team member will contact you shortly.
Thank you for sending your booking! One of our team member will contact you shortly.
Kursplan
Introduksjon
- En kort prosesshistorie Prosessperspektivet Prosessledelse Prosessmodellering Analyse og design Business Process Management Rammeverk Business Process Management Systemer (BPMS) Business Process Architecture
BPM Implementeringsstrategier
- BPM Verdiforslag BPM Fellesskapet Hvorfor automatisere BPM? Topologi til en SOA-referansearkitektur BPM Leverandøroversikt Plassering av BPM-verktøy
Justere IT og Business
- BPM vs BPMS Når skal du velge en BPMS IT og virksomhet må fungere hånd i hånd Matche riktig teknologi til problemet ditt Vedta en utviklingsmodell Oversikt over et BPM-system Begreper og konsepter
Forstå grunnleggende konsepter og arkitektur
- Prosessmodellering Prosessanalyse Prosessdesign Komponenter og struktur for en BPMS Enterprise Process Management Planlegging Nøkkelferdigheter, roller og ansvar
Governans og forretningsstrategi
- Fortiden: data/funksjoner vs objekter og tjenester Fremtiden: kjernevirksomhetslogikk vs prosesskontroll Designimplikasjoner for arkitekter Justering av Business og IT Rollen til Business Stewardship Rollen til Business Regelanalytikere
Modellering av en prosess med BPMN
- Merverdien av BPMN-komposerbarhet og grunnleggende tjenester Fremme en inkrementell og iterativ tilnærming Hvorfor skal Use Caseer drive prosjektet? Erklæring av meldingsegenskaper Bruk av korrelasjonssett Utvikle en kompleks parallell utførelse av aktiviteter Designe samtidighets BPMN implementert av leverandører Eksempel: Microsoft XLANG
Feilhåndtering og unntak Management
- Definere hendelser Konfigurere tidsavbrudd Håndtering av feil Fanger unntak Kompensasjon Management
Business Rules
- Motivasjoner for BRs Grunnleggende konsepter Regelmodenhetsmodell (KPI RMM™) KPI STEP™-prinsipper Nye roller for virksomhet og I/T Forretningsfokus i forretningsregler Når er en BR-tilnærming passende? Nye aspekter for scoping av et BR-prosjekt Nøkkel Element til en BR-prosjektplan Rollen til en BR-pilot Oversikt over gruvedrift-BR-er fra kode
BPM som muliggjører for SOA: Nøkkelkomponenter
- Applikasjonsgrensesnitt Grunnleggende tjenester Verdien av en ESB Bruke et arkiv Økt smidighet for virksomheten The BPM Board Hvitbøker om distribusjonsteknologi
Kontroll og måling av forbedringsprosesser
- Administrere depotet Oppsett av en kvalitetsgateway De fire pilarene for suksess
Beregninger
- Konteksten til organisasjonens ytelse Hva gjør en god metrikk Måling og ledelseshierarki Prosessledelse: Mer enn målinger Metrikk i prosesser Management roller i måling Management spørsmål som skal besvares Fallgruvene ved prosessledelsesarbeid
Arkitektur av et BPM system
- EAI- og B2B-aspekter Topologi og skalerbarhet Designverktøy Implementeringsverktøy Overvåking og administrasjon Prosessmotoren Prosessdefinisjonslager
Kjerne BPMS funksjoner og grensesnitt
- Depotstøtte Database støtter BAM Human arbeidsflytløsninger
Krav
Ingen
35 timer
Testimonials (1)
Jeg hadde virkelig nytte av trenernes fagkompetanse.
Simon
Kurs - Business Process Management
Machine Translated