Kursplan

Introduksjon

    En kort prosesshistorie Prosessperspektivet Prosessledelse Prosessmodellering Analyse og design Business Process Management Rammeverk Business Process Management Systemer (BPMS) Business Process Architecture

BPM Implementeringsstrategier

    BPM Verdiforslag BPM Fellesskapet Hvorfor automatisere BPM? Topologi til en SOA-referansearkitektur BPM Leverandøroversikt Plassering av BPM-verktøy

Justere IT og Business

    BPM vs BPMS Når skal du velge en BPMS IT og virksomhet må fungere hånd i hånd Matche riktig teknologi til problemet ditt Vedta en utviklingsmodell Oversikt over et BPM-system Begreper og konsepter

Forstå grunnleggende konsepter og arkitektur

    Prosessmodellering Prosessanalyse Prosessdesign Komponenter og struktur for en BPMS Enterprise Process Management Planlegging Nøkkelferdigheter, roller og ansvar

Governans og forretningsstrategi

    Fortiden: data/funksjoner vs objekter og tjenester Fremtiden: kjernevirksomhetslogikk vs prosesskontroll Designimplikasjoner for arkitekter Justering av Business og IT Rollen til Business Stewardship Rollen til Business Regelanalytikere

Modellering av en prosess med BPMN

    Merverdien av BPMN-komposerbarhet og grunnleggende tjenester Fremme en inkrementell og iterativ tilnærming Hvorfor skal Use Caseer drive prosjektet? Erklæring av meldingsegenskaper Bruk av korrelasjonssett Utvikle en kompleks parallell utførelse av aktiviteter Designe samtidighets BPMN implementert av leverandører Eksempel: Microsoft XLANG

Feilhåndtering og unntak Management

    Definere hendelser Konfigurere tidsavbrudd Håndtering av feil Fanger unntak Kompensasjon Management

Business Rules

    Motivasjoner for BRs Grunnleggende konsepter Regelmodenhetsmodell (KPI RMM™) KPI STEP™-prinsipper Nye roller for virksomhet og I/T Forretningsfokus i forretningsregler Når er en BR-tilnærming passende? Nye aspekter for scoping av et BR-prosjekt Nøkkel Element til en BR-prosjektplan Rollen til en BR-pilot Oversikt over gruvedrift-BR-er fra kode

BPM som muliggjører for SOA: Nøkkelkomponenter

    Applikasjonsgrensesnitt Grunnleggende tjenester Verdien av en ESB Bruke et arkiv Økt smidighet for virksomheten The BPM Board Hvitbøker om distribusjonsteknologi

Kontroll og måling av forbedringsprosesser

    Administrere depotet Oppsett av en kvalitetsgateway De fire pilarene for suksess

Beregninger

    Konteksten til organisasjonens ytelse Hva gjør en god metrikk Måling og ledelseshierarki Prosessledelse: Mer enn målinger Metrikk i prosesser Management roller i måling Management spørsmål som skal besvares Fallgruvene ved prosessledelsesarbeid

Arkitektur av et BPM system

    EAI- og B2B-aspekter Topologi og skalerbarhet Designverktøy Implementeringsverktøy Overvåking og administrasjon Prosessmotoren Prosessdefinisjonslager

Kjerne BPMS funksjoner og grensesnitt

    Depotstøtte Database støtter BAM Human arbeidsflytløsninger

 

Krav

Ingen

  35 timer
 

Antall deltakere


Starts

Ends


Dates are subject to availability and take place between 09:30 and 16:30.
Open Training Courses require 5+ participants.

Testimonials (1)

Relaterte kurs

Related Categories