Kursplan

QA/CI

    Hva er QA? Hva er CI Kostnadene ved programvareutvikling, refaktorisering og retting av feil Identifisere og forstå prosjektet Fortjeneste for organisasjonen

DDD

    Programvareutvikling basert på forretningskrav, forutsetninger DDD Problemer i kommunikasjon IT-Business Domenemodell

Beste praksis

    KISS-prinsippet og DRY-kodingsstandarder Lage gjenbrukbar kode gjennom OOP og designmønstre Identifisere og redusere syklomatisk kompleksitet

Programvareberegninger

    Vekt Metode per klasse Respons For en klasse Dybde av arv Tre Kobling mellom objekter Mangel på kohesjon av metoder Antall barn Syklomatisk kompleksitet Metrikk klasse Modell Metrikk Metrikk for bruk

Software Testing

    Hva, når og hvordan teste? Metoden for "white-box" og "black box" Testingens rolle i smidige metoder TDD bare en potensiell økning i kostnadene for prosjektet Enhetstesting Atferdstester Funksjonstester

Refaktorering

    Hva er refaktorering? Gjeldsteknologi Kodelukt Refaktoreringsmønstre

Documentation

    Dokumentasjonens rolle i smidige metoder Hva skal dokumenteres? Typer dokumentasjon Documentation og smidige metoder, eller du kan ringe (Fungerende programvare over omfattende dokumentasjon)? Standard XMI Automatisk generering av dokumentasjon

Verktøy og miljø CI

    Verktøy og miljø CI

Agile og CI/QA

    Planlegging og inkrementell utvikling Omfavne endring Korte stadier Tverrfaglig team Extreme Programming, Kodegjennomgang Individer og interaksjoner over prosesser og verktøy

Oppsummering

    Diskusjonsspørsmål Hvordan starter du implementeringsprosessen?

Introduksjon til testing

    Funksjonstester Regresjonstest UAT-tester Enhetstester Brukbarhetstester Ikke-funksjonelle tester Ytelsestest Belastningstest Stresstest Bløtleggingstest

Teste eller ikke teste

    Hvem bestemmer hva som skal teste? Kostnaden for å teste irrelevante ting Beregne ROI (hva hvis noe feiler analyse) Rollen som testleder

Prosessen med testing

    Testing er en prosess og en strategi Identifisere testbehov Samle krav (brukssaker, brukerhistorier) Scoping (velge og prioritere scenarier) Designe tester Forberede data Forberede miljø Opprette eller registrere tester Utføre testen Analyse og rapporter Konklusjoner og forbedring Når skal man si "stopp "

Produkteier og tester

    Kunderepresentanten og testprioritet Prioritering av tester Skrive effektive historier for UAT Akseptkriterier Gruppeøvelse for å produsere kundekrav og skrive historier basert på kravene og lage tester
 28 timer

Antall deltakere



Price per participant

Testimonials (1)

Relaterte kurs

Jenkins for .Net Continuous Integration (CI)

14 timer

Related Categories