Thank you for sending your enquiry! One of our team members will contact you shortly.
Thank you for sending your booking! One of our team members will contact you shortly.
Kursplan
QA/CI
- Hva er QA? Hva er CI Kostnadene ved programvareutvikling, refaktorisering og retting av feil Identifisere og forstå prosjektet Fortjeneste for organisasjonen
DDD
- Programvareutvikling basert på forretningskrav, forutsetninger DDD Problemer i kommunikasjon IT-Business Domenemodell
Beste praksis
- KISS-prinsippet og DRY-kodingsstandarder Lage gjenbrukbar kode gjennom OOP og designmønstre Identifisere og redusere syklomatisk kompleksitet
Programvareberegninger
- Vekt Metode per klasse Respons For en klasse Dybde av arv Tre Kobling mellom objekter Mangel på kohesjon av metoder Antall barn Syklomatisk kompleksitet Metrikk klasse Modell Metrikk Metrikk for bruk
Software Testing
- Hva, når og hvordan teste? Metoden for "white-box" og "black box" Testingens rolle i smidige metoder TDD bare en potensiell økning i kostnadene for prosjektet Enhetstesting Atferdstester Funksjonstester
Refaktorering
- Hva er refaktorering? Gjeldsteknologi Kodelukt Refaktoreringsmønstre
Documentation
- Dokumentasjonens rolle i smidige metoder Hva skal dokumenteres? Typer dokumentasjon Documentation og smidige metoder, eller du kan ringe (Fungerende programvare over omfattende dokumentasjon)? Standard XMI Automatisk generering av dokumentasjon
Verktøy og miljø CI
- Verktøy og miljø CI
Agile og CI/QA
- Planlegging og inkrementell utvikling Omfavne endring Korte stadier Tverrfaglig team Extreme Programming, Kodegjennomgang Individer og interaksjoner over prosesser og verktøy
Oppsummering
- Diskusjonsspørsmål Hvordan starter du implementeringsprosessen?
Introduksjon til testing
- Funksjonstester Regresjonstest UAT-tester Enhetstester Brukbarhetstester Ikke-funksjonelle tester Ytelsestest Belastningstest Stresstest Bløtleggingstest
Teste eller ikke teste
- Hvem bestemmer hva som skal teste? Kostnaden for å teste irrelevante ting Beregne ROI (hva hvis noe feiler analyse) Rollen som testleder
Prosessen med testing
- Testing er en prosess og en strategi Identifisere testbehov Samle krav (brukssaker, brukerhistorier) Scoping (velge og prioritere scenarier) Designe tester Forberede data Forberede miljø Opprette eller registrere tester Utføre testen Analyse og rapporter Konklusjoner og forbedring Når skal man si "stopp "
Produkteier og tester
- Kunderepresentanten og testprioritet Prioritering av tester Skrive effektive historier for UAT Akseptkriterier Gruppeøvelse for å produsere kundekrav og skrive historier basert på kravene og lage tester
28 timer
Testimonials (1)
Trener er svært kunnskapsrik om emnet og kan gi eksempler fra den virkelige verden gjennom sin erfaring.
Nouf
Kurs - Agile Software Testing with Continuous Integration
Machine Translated